beantwoord

G3 G4 Samsung A8 2018

• 12 mei 2018
  • 5 reacties
  • 222 x bekeken

Voorheen een Asus_Z00UD telefoon had maar noodgedwongen moest overstappen op een nieuwe telefoon omdat Tele2 het 3G netwerk niet meer gaat ondersteunen. Wel ontvangt die Asus telefoon het 3G / 4G netwerk van bijvoorbeeld t-mobile enz enz, maar niet van Tele2. Ze mij een SMS hebben gezonde hierover Ik heb daarom een nieuwe Samsung telefoon gekocht en het volgende probleem doet zich voor als de telefoon op 4G ingesteld staat heb ik bijna geen ontvangst 1a2 streepjed zet ik de telefoon op 3G dan heb ik volle ontvangst Dit probleem heb ik al voorgelegd bij Tele2 Het lijkt er gewoon op dat het G4 netwerk echt niet aan de eisen voldoet. Oja masten in omgeving dus daat kan niet aan liggen.
icon

Beste antwoord door eric 12 mei 2018, 19:58

Als je oude toestel wel goed 4G ontvangt en je stopt de sim in een ander toestel en de dekking verdwijnt? Kan me niet voorstellen dat ze op dat moment iets in de zendmast aanpassen. Dus misschien is die A8 niet zo goed qua ontvanger als die Asus. Wel heb je nu bellen over 4G erbij en bellen over wifi. Dat zijn zaken die de Asus dan weer niet heeft.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je oude toestel wel goed 4G ontvangt en je stopt de sim in een ander toestel en de dekking verdwijnt? Kan me niet voorstellen dat ze op dat moment iets in de zendmast aanpassen. Dus misschien is die A8 niet zo goed qua ontvanger als die Asus. Wel heb je nu bellen over 4G erbij en bellen over wifi. Dat zijn zaken die de Asus dan weer niet heeft.
De Samsung ontvangt 3G
perfect volle uitslag.... 4G slecht Ik zal je foto's bijvoegen
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat natuurlijk om de 4g ontvangst van je oude en nieuwe telefoon. De 4g frequentie is amders dan 3g. Dus als je oude een sterker 4g signaal ontvangt dan je nieuwe is bv de antenne beter van de Asus. Er was bijvoorbeeld een Iphone die als je een hand erom heen hielt de ontvangst minder werd 🙂 Invloed van je telefoon is dus best groot.
http://computerworld.nl/mobility/73908-de-iphone-4-antenneproblemen-uitgelegd
Reputatie 5
Badge
Hi Ruttenhenk,

Kun je de simtoolkit even opnieuw instellen op je telefoon?
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen