beantwoord

Email verzenden vanaf mijn smartphone met mijn zonnet account

• 4 maart 2015
  • 6 reacties
  • 566 x bekeken

Het lukt mij niet om email vanaf mijn zonnet alias Tele2 account te verzenden vanaf mijn smartphone Samsung Galaxy S4 mini. Ik heb de instructies keurig opgevolgd maar krijg dan de melding dat er geen contact gemaakt kan worden met de server. Hebben er nog mensen een goede tip voor mij.
Mail ontvangen lukt overigens wel.
icon

Beste antwoord door Lotte van Tele2 11 maart 2015, 15:20

Hoi Irene55,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je niet altijd gebruik kan maken van mobiele data.
Wanneer je gebruik maakt van een niet Tele2 wifi netwerk kan je geen mails versturen, je kan ze inderdaad wel ontvangen.

Mocht je wel mails willen versturen dan kan je dit via je 3/4G dataverbidning proberen, of de juiste instellingen instellen voor het betreffende wifi netwerk.
Laat het me weten als je nog andere vragen hebt.

Groetjes, Lotte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Irene55,

Kun je wel gewoon mail verzenden vanaf je computer thuis? Heb je de instellingen bekeken zoals die staan omschreven in de toestelhulp? Krijg je een bepaalde foutmelding? Daarnaast ben ik benieuwd of je op het moment dat je mail probeert te versturen verbonden bent met een Tele2 wifi netwerk of met een ander netwerk. Laat je het even weten?

Het zijn nogal wat vragen maar op die manier kan ik je beter helpen!

Groetjes, Leonie
Dag Leonie,
Fijn dat je me wilt helpen.
Ja, mail verzenden vanaf de PC thuis is al jaren geen probleem.
De instellingen in toestelhulp heb ik bekeken en geprobeerd, zonder resultaat.
Ik krijg dan inderdaad foutmeldingen in de trant van 'geen verbinding met de server mogelijk'.
Op moment van versturen val ik onder verschillende wifi netwerken, maar voor het binnenhalen van de mail is dat geen probleem schijnbaar; dat werkt gewoon! Het verzenden van de mail is wel een probleem...
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Irene55,

Omdat Leonie er niet is, reageer ik even in je bericht.
Wil je deze stappen eens doorlopen? Ik hoop dat dit voor je werkt.
Je geeft aan dat je onder verschillende wifi netwerken valt, bedoel je daarmee dat je uit verschillende netwerken kunt kiezen?
Ik wil je dan eens vragen om het Tele2 netwerk te selecteren.

Laat je even weten wat er uit komt?
Groetjes, Lotte
Die stappen heb ik al meerdere keren doorlopen. Daarna werkte het ontvangen van mails dus wel, maar het verzenden niet.
Nee, ik bedoel niet dat ik uit meerdere netwerken kan kiezen. Ik heb te dealen met de WIFI die er op de verschillende locaties waar ik kom (thuis, werk, zwembad, ouders, etc. ) voorhanden is. Net als iedere andere Nederlander, die niet continu over mobiele data beschikt.
Groet, Irene
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Irene55,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je niet altijd gebruik kan maken van mobiele data.
Wanneer je gebruik maakt van een niet Tele2 wifi netwerk kan je geen mails versturen, je kan ze inderdaad wel ontvangen.

Mocht je wel mails willen versturen dan kan je dit via je 3/4G dataverbidning proberen, of de juiste instellingen instellen voor het betreffende wifi netwerk.
Laat het me weten als je nog andere vragen hebt.

Groetjes, Lotte
Hoi Irene,

Zojuist ontdekt hoe de instellingen moet staan bij een iPhone 5S. Heeft ons wel 4 uur gekost!

Ga naar bij instellingen naar server uitgaande post,
klik op SMTP, selecteer hoofdserver (zorg wel dat andere servers leeg zijn).
Hostnaam is SMTP.tele2.nl
Gebruikersnaam (begin van je e-mail alles voor @ teken)
Wachtwoord (waar je normaal mee in je mail inlogt)
Gebruik SSL uitzetten.
Identiteitscontrole kies voor wachtwoord.
Serverpoort zet je op 587.

Druk nu op gereed, mail gaat verbinding proberen te maken met de server.
Als dit gelukt is open je hem nog een keer om te controleren of de SSL is uit blijven staan.

Als dit zo is dan zet je je telefoon uit en start je hem helemaal opnieuw op.

Als het goed is moet je nu rustig kunnen mailen
Hopelijk lukt het jouw ook! Heel veel succes....