beantwoord

Echo horen tijdens telefoongesprek

• 5 maart 2018
  • 7 reacties
  • 4390 x bekeken

Ik heb een Huawei p9 en sinds kort verlopen mijn telefoongesprekken niet goed. De persoon waarmee ik praat hoort zichzelf terug. Zij horen mij echter wel goed. Ik hoor ook af en toe mij zelf, maar niet zo erg/vaak als zij het horen.

Ik denk dat er iets mis is met de microfoon, want het zelfde gebeurt ook als ik geen oordopjes in heb. Ik las ook op internet dat dit te maken heeft met ''afgeluisterd worden''. And I don't feel comfortable with that.

Enig idee wat er aan de hand is? Wat moet ik doen? Is dit een fabrieksfoutje?
Mocht ik afgeluisterd worden, wat moet ik dan doen?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 5 maart 2018, 15:08

Alleen het punt is dat ik mij zelf af en toe hoor zoals gewoonlijk, maar iedereen die met mij praat hoort zich zelf terug.

Afhankelijk van de situatie, kun je echo's ervaren... Als je toch denkt dat het buiten gewoon te veel echo is, kun je jou simkaart in een andere toestel proberen. En desnoods jou toestel voor reparatie aanmelden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Oké, gebeurt dat bij ieder telefoon gesprek?

Ook met oordopjes met microfoon?

Kun je proberen om VoLTE/ 4G bellen uit te zetten en kijken als het beter wordt?

Dat doe je binnen Instellingen, Netwerken, Mobiel netwerken. Daar vind je een togle met naam 4G bellen of VoLTE.

Als dat niet verhelpt, kun je je telefoon ter reparatie aanbieden via https://www.drmobile.eu/
Oké, gebeurt dat bij ieder telefoon gesprek?

Ook met oordopjes met microfoon?

Kun je proberen om VoLTE/ 4G bellen uit te zetten en kijken als het beter wordt?

Dat doe je binnen Instellingen, Netwerken, Mobiel netwerken. Daar vind je een togle met naam 4G bellen of VoLTE.

Als dat niet verhelpt, kun je je telefoon ter reparatie aanbieden via https://www.drmobile.eu/

Deze instelling stond uit.
In details gebeurt het meestal in de volgende gevallen:
1. Whatsapp bellen
2. Bellen met oordopjes in

Met normaal bellen gebeurt het niet.
Ik vermoed ook dat er iets niet klopt met de plug in van mijn telefoon. Ik heb verschillende oortjes er in gedaan en nog steeds blijft dit doorgaan.
Reputatie 7
Badge +2
Oké, bij Whatsapp bellen heb je te maken met andere factoren, zoals de kwaliteit van jou netwerk en de netwerk van de andere partij. Daarnaast is een storing of drukte bij Whatsapp ook een factor.

Als VoLTE/ 4G bellen uit stonden, kun je het aanzetten, dan bel je tenminste met hoge kwaliteit.

Heb je de oordopjes plug al schoon gemaakt? Pluisjes kunnen zorgen dat jou oortje geen goed contact maakt.

Ook de soort oordopjes kunnen verschillen kwa compatibiliteit, sommige hebben alleen een microfoon, andere hebben een microfoon en een knopje en er zijn ook oortjes met microfoon en 3 knopjes... Ieder is gemaakt voor een specifieke merk/toestel.

Heb je nog de originele oortjes van Huawei? En heb je daar ook last van?
Oké, bij Whatsapp bellen heb je te maken met andere factoren, zoals de kwaliteit van jou netwerk en de netwerk van de andere partij. Daarnaast is een storing of drukte bij Whatsapp ook een factor.

Als VoLTE/ 4G bellen uit stonden, kun je het aanzetten, dan bel je tenminste met hoge kwaliteit.

Heb je de oordopjes plug al schoon gemaakt? Pluisjes kunnen zorgen dat jou oortje geen goed contact maakt.

Ook de soort oordopjes kunnen verschillen kwa compatibiliteit, sommige hebben alleen een microfoon, andere hebben een microfoon en een knopje en er zijn ook oortjes met microfoon en 3 knopjes... Ieder is gemaakt voor een specifieke merk/toestel.

Heb je nog de originele oortjes van Huawei? En heb je daar ook last van?

Begrijp ik.

Ik gebruik originele oortjes van Huawei en die heeft een microfoon. Hoe kan ik die plug in goed schoonmaken?
Reputatie 7
Badge +2
Je kunt met een zaklamp kijken hoe er van binnen uit ziet, en misschien gewoon beetje lucht blazen of heel voorzichtig met een tandenstoker pluisjes weghalen.

Ik denk echter dat gewoon een normaal gedrag is afhankelijk van de situatie.... Ben net gebeld door mijn zus, die belt altijd op handsfree, en ik hoorde mijzelf ook terug.
Je kunt met een zaklamp kijken hoe er van binnen uit ziet, en misschien gewoon beetje lucht blazen of heel voorzichtig met een tandenstoker pluisjes weghalen.

Ik denk echter dat gewoon een normaal gedrag is afhankelijk van de situatie.... Ben net gebeld door mijn zus, die belt altijd op handsfree, en ik hoorde mijzelf ook terug.

Alleen het punt is dat ik mij zelf af en toe hoor zoals gewoonlijk, maar iedereen die met mij praat hoort zich zelf terug. Ik maak de plug in namelijk schoon door er in te blazen, maar dan werkt het voor max. 5 seconden en dan hoort die gene weer zich zelf. Complicated situation.
Reputatie 7
Badge +2

Alleen het punt is dat ik mij zelf af en toe hoor zoals gewoonlijk, maar iedereen die met mij praat hoort zich zelf terug.

Afhankelijk van de situatie, kun je echo's ervaren... Als je toch denkt dat het buiten gewoon te veel echo is, kun je jou simkaart in een andere toestel proberen. En desnoods jou toestel voor reparatie aanmelden.