Dynafix schade-afhandeling - slechte service

Korte samenvatting:

Toestel met schade ontvangen (toestel via tele2 webshop besteld i.c.m abonnement). Binnen 14 dagen (bedenktijd koop op afstand) bij Tele2 klantenservice aangegeven. Tele 2 geeft aan dat het om een DOA toestel gaat en geeft aan dit kosteloos te vervangen/reparen bij dynafix. Een week later krijg ik een bericht van Dynafix dat het niet onder de garantievoorwaarden valt en dat ik zelf de kosten kan betalen (273 euro) of ongerepareerd terug laten sturen voor 50,82.

Tele2 klantenservice verwijst mij door naar Dynafix en mag ik uiteindelijk zelf voor de kosten opdraaien. Dit is letterlijk de omgekeerde wereld. Tele2 klantenservice gebeld en die wijst me door naar dynafix en dynafix doet vica versa! Ik wil een vergoeding voor het ongerepareerd terugsturen van de telefoon. Wettelijk gezien mogen de kosten van het nieuwe product niet aan mij worden verhaalt:

"Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden."

link: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Ik heb uiteindelijk de koopovereenkomst (contract) afgesloten met Tele2 en niet met Dynafix. Dus ik verwacht van Tele2 een passende oplossing om mij niet met onnodige kosten te laten opschepen. En ik accepteer niet dat ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd....
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hey ds123,

Je gaat lekker van het kastje naar de muur zeg! Dat schiet ook niet op zo. Ik heb je situatie even bekeken en kan me voorstellen dat dit frustreert. Ik heb echter 1 belangrijke vraag, hoe verliep de ontvangst. Wanneer heb je contact opgenomen om de schade te melden?

Ik hoor het en help je graag!

Groetjes Maurice
Maurice van Tele2 schreef:

Hey ds123,

Je gaat lekker van het kastje naar de muur zeg! Dat schiet ook niet op zo. Ik heb je situatie even bekeken en kan me voorstellen dat dit frustreert. Ik heb echter 1 belangrijke vraag, hoe verliep de ontvangst. Wanneer heb je contact opgenomen om de schade te melden?

Ik hoor het en help je graag!

Groetjes Maurice

Hey Maurice,

Na 8 dagen van ontvangst had ik contact met de klantenservice en die heeft mij verteld (bevestiging in de mail) om de (dynafix) procedure te volgen. Echter heb ik mijn toestel maar zonder reparatie teruggenomen omdat ik maar geen reactie kreeg en na een maand mij wisten te vertellen dat ik dit maar moest oplossen met dynafix. Ik snap niet dat Tele2 mij aanraad om het toestel te laten repareren zodat het vervolgens wordt afgwezen bij dynafix waarop dynafix mij belast met de kosten en Tele2 zich niet verantwoordelijk houdt. Waarom had Tele2 dit niet eerder kunnen melden, dan had ik niet die hele procedure hoeven op te volgen.
Reputatie 5
Badge +4
De volledige reparatie hebben we uit handen gegeven. Dat is de reden waarom je met alles omtrent de reparatie wordt verwezen naar Dynafix, zij behandelen namelijk alles. De voorwaarden die hieraan verbonden zijn vind je hier.

"V: Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?
A: Klik op de link voor de Algemene Voorwaarden."

De reden waarom ik vraag wanneer je het hebt aangemeld is als volgt:
"V: Mijn toestel is defect bij ontvangst, wat moet ik doen?
A: Je nieuwe toestel, die je bij Tele2 hebt gekocht, blijkt bij ontvangst niet te werken en het scherm blijft ook na opladen op zwart staan. Dit noemen wij ‘Dead on arrival’ (DOA). In dat geval kan je het defecte toestel binnen 7 dagen na ontvangst aanmelden door te klikken op de knop ‘Toestel aanmelden’.
Let op: Het defecte toestel dient onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking opgestuurd te worden naar Dynafix.

Voldoe je niet aan deze voorwaarden is het geen DOA meer maar gewoon een reparatie op basis van aankoopgarantie. Schade valt daar dus niet onder en worden kosten voor berekend.
Kan je me misschien uitleggen dat als je een toestel met schade ontvangt, hoe het kan dat je pas na 8 dagen contact opneemt? Daarmee gooi je namelijk wel een beetje je eigen glazen in. Het is dan makkelijk om met je vinger naar Tele2 te wijzen, was je sneller geweest met reageren had je waarschijnlijk deze ellende niet gehad. Wanneer het toestel niet binnen 7 dagen na ontvangst wordt aangemeld via deze link is het geen DOA. Die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.

Ik wil graag voor je kijken hoe groot deze marge is en of ik nog iets voor je kan betekenen. Hier kan ik geen garanties op geven maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis. Zou je me middels een privébericht (PB) je volledige naam, adres (incl. postcode) en woonplaats, je klantnummer en ter verificatie je geboortedatum kunnen sturen. Je stuurt een PB door hier te klikken. Dat kijk ik voor je na of er iets mogelijk is.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi ds123,

Bedankt voor de gegevens! Na aanleiding hiervan heb ik natuurlijk het e.e.a. na kunnen kijken en moet zeggen dat een aantal dingen die je hebt gezegd niet helemaal kloppen. Dat is niet zo handig.

ds123 schreef:

Hey Maurice,

Na 8 dagen van ontvangst had ik contact met de klantenservice en die heeft mij verteld (bevestiging in de mail) om de (dynafix) procedure te volgen.

Volgens ons systeem heb je het toestel op 17 juni ontvangen, echter heb je pas op 27 juni contact met ons opgenomen.

Dit alleen is al 3 dagen later dan de deadline om een DOA aan te melden. Je zou dus al kunnen zeggen dat het hier al niet meer opging. 1 dag erbuiten had ik wellicht nog kunnen verkopen, 3 zeker niet. Mijn collega heeft je overigens geadviseerd eerst naar de winkel te gaan om het daar te laten beoordelen en als jullie er daar niet uitkwamen het alsnog opgestuurd moest worden. Aangezien je het opgestuurd hebt mogen we de aanname doen dat jullie er daar niet uitgekomen zijn en het dus niet als DOA behandeld zou worden.

In de mail wordt je verwezen naar de pagina van Tele2 omtrent het reparatieproces en door wie het uitgevoerd wordt (en waar je vragen naartoe mogen), deze mag je op dat punt dus niet onbekend zijn.
Eigenlijk kan ik dus niets anders dan concluderen dat, in ieder geval tot hier, het proces goed gevolgd is. Het feit dat dit als reparatie is behandeld en niet als DOA heb je dus eigenlijk meer zelf in de hand gehad. Wanneer je iets bezorgd krijgt is het de bedoeling dat je de staat ervan beoordeelt zodra je het ontvangt. Wat is de reden dat je pas na 10 dagen na levering contact hebt opgenomen?

[Maurice van Tele2 zondag 21-08-2016 11:26]
edit: afbeeldingen op verzoek verwijderd.
Waarom zet je dit bericht in hemelsnaam open op een forum inclusief persoonlijke informatie (slecht wegge-edit) in de bijlage? Je vroeg me eerst om een DM te sturen en dan reageer je publiekelijk terug (ik verzoek je de bijlage te verwijderen).

Ik ben naar de Tele2 winkel geweest in Amstelveen en dat was inderdaad op 27 juni. Na het tonen van mijn mobiel had ik met de medewerker daar samen naar de klantenservice gebeld en ben toen doorverwezen naar dynafix.

Dus dit is niet iets wat ik zelf had kunnen voorzien maar het lijkt er zeer sterk op dat er alles aan wordt gedaan om maar geen verantwoordelijkheid te nemen en alles maar af te schuiven. Want als je nogmaals goed in het systeem kijkt zie je dat de klantenservice constant steken heeft laten vallen en constant met verschillende redenen kwamen en geen oplossing konden bieden. Maar goed, laat het maar zitten. Er wordt duidelijk geen rekening gehouden met de wet koop op afstand waarin je duidelijk 14 dagen bedenktijd hebt. Dus ga alsjeblieft niet doen of je coulant bent met "1 dag erbuiten had ik wellicht nog kunnen verkopen, 3 zeker niet.".

Als je toch bezig bent met de call logs te delen in dit forum dan kun je net zo goed ook alle andere calls erbij zetten. Dan kun je ook met de rest van het forum delen hoelang ik aan het lijntje werd gehouden.

Maar goed, als ik zo verder op het internet lees ben ik niet de enige die problemen heeft met de klantenservice en de manier van afhandeling. Denk dat dit al genoeg zegt en weet dat ik hierna niet meer bij Tele2 zal blijven.
Reputatie 5
Badge +4
Het gaat erom dat je me informatie verstrekt dat niet klopt. Op basis van hetgeen dat aan te tonen is kan ik je niet verder helpen.