beantwoord

Dynafix - niet tevreden

• 21 april 2016
  • 32 reacties
  • 2564 x bekeken

Mijn iPhone 6 heb ik vorige week ter reparatie aangemeld en naar Dynafix opgestuurd. Kreeg een e-mail terug waar ik niet echt blij mee was. Mijn probleem was namelijk dat mijn scherm los kwam te zitten. Na een beetje googlen zag ik dat veel mensen hier problemen mee hadden bij een iPhone 6, en dat dit dus waarschijnlijk een fabrieksfout was. Ik meldde mijn telefoon dus aan voor een reparatie die onder garantie viel.

Als antwoord van hun kreeg ik terug dat dit scherm wat loslaat door valschade komt, en ik kreeg 3 opties:
- Toestelswap a €409+
- Telefoon ongerepareerd terug a €50.82
- Telefoon afstaan aan Dynafix

Denk dat iedereen wel ziet dat die 3 opties belachelijk zijn. Wordt dus ten eerste totaal niet geholpen. Ten tweede staat duidelijk op de tele2 website dat onderzoekskosten in rekening gebracht worden a €36.30 als blijkt dat de reparatie niet onder garantie valt (Zie bijgevoegde afbeelding). Dit is volgens DynaFix (in reactie op mijn vraag daarover) een vanaf-prijs, dit wordt dus nergens gemeld op de Tele2 website! Als ik dat had geweten, had ik wellicht de telefoon helemaal niet opgestuurd!

Ik heb Tele2 klantenservice al opgebeld, maar werd simpelweg doorgestuurd naar DynaFix, vandaar dat ik het hier probeer.
Ik ben dus heel erg ontevreden met deze service van Tele2, graag reactie.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 8 juni 2016, 15:29

Hee!
Ik heb een reactie gehad van mijn collega. Hij heeft je wel een mail gestuurd op het e-mailadres dat bij ons bekend is. En die komt overeen met die jij mij laten in een privébericht gestuurd hebt.
Zou je eens in je spamfolder willen kijken? Wellicht is hij daar terecht gekomen.

Ik schrijf hier even in het kort wat er in de mail stond:
- Je moet je toestel opnieuw aanmelden.
- Mijn collega verzoekt Dynafix de kosten te verhalen op Tele2
- Jij ontvangt een gerepareerd toestel of je ontvangt een nieuw toestel.

Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Iberend,
Hmm dat is natuurlijk schrikken als je dat lees. Zou je misschien mij een privébericht willen sturen met deze gegevens, want dan kijk ik even in het systeem of ik iets voor je kan betekenen. De gegevens die ik nodig heb zijn:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum'

Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en dan naar het paarse kader bericht te gaan.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Iberend,
Dankjewel voor je gegevens! Ik heb het even bekeken en besproken met mijn collega.
Helaas moet je toch echt contact opnemen met Dynafix. Je kunt hier wel benoemen dat de onderzoekskosten van 36.30 euro een vast bedrag is en dat dat dus niet een vanaf prijs is.
Groetjes Kiko
Hoi,

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het dan vrij waardeloos geregeld allemaal. Ik betaal aardig wat per maand, dus lijkt me dat ik een best goede klant voor jullie ben. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Dynafix stuurt me net vanochtend dit antwoord:
"Geachte heer Landman,
Hartelijk dank voor uw e-mail. De screenshot is afkomstig van de Tele2 website, u dient dit dan ook met Tele2 op te pakken.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er naar aanleiding van bovenstaande nog vragen zijn vernemen wij deze graag van u. "

Bovendien vind ik het alsnog een waardeloze oplossing: ik wil mijn telefoon toch kunnen gebruiken? Het enige wat ik kan doen is een toestelswap voor €400??? Als dat echt de oplossing is, dan ben ik 100% zeker na dit contract weg.

Groetjes,
Jesse
Badge +5
En als je je iPhone ongerepareerd terug laat sturen naar je?

Dat kost je wel 50 euro maar heb je wel je telefoon terug en zou je naar een Apple Store kunnen gaan.
Apple handelt het eerste jaar van de garantie ook zelf af, aangezien Tele2 en Dynafixniks echt geen fluit voor je gaan betekenen is dat misschien een optie.
Mijn iPhone 6 heb ik vorige week ter reparatie aangemeld en naar Dynafix opgestuurd. Kreeg een e-mail terug waar ik niet echt blij mee was. Mijn probleem was namelijk dat mijn scherm los kwam te zitten. Na een beetje googlen zag ik dat veel mensen hier problemen mee hadden bij een iPhone 6, en dat dit dus waarschijnlijk een fabrieksfout was. Ik meldde mijn telefoon dus aan voor een reparatie die onder garantie viel.

Als antwoord van hun kreeg ik terug dat dit scherm wat loslaat door valschade komt, en ik kreeg 3 opties:
- Toestelswap a €409+
- Telefoon ongerepareerd terug a €50.82
- Telefoon afstaan aan Dynafix

Denk dat iedereen wel ziet dat die 3 opties belachelijk zijn. Wordt dus ten eerste totaal niet geholpen. Ten tweede staat duidelijk op de tele2 website dat onderzoekskosten in rekening gebracht worden a €36.30 als blijkt dat de reparatie niet onder garantie valt (Zie bijgevoegde afbeelding). Dit is volgens DynaFix (in reactie op mijn vraag daarover) een vanaf-prijs, dit wordt dus nergens gemeld op de Tele2 website! Als ik dat had geweten, had ik wellicht de telefoon helemaal niet opgestuurd!

Ik heb Tele2 klantenservice al opgebeld, maar werd simpelweg doorgestuurd naar DynaFix, vandaar dat ik het hier probeer.
Ik ben dus heel erg ontevreden met deze service van Tele2, graag reactie.
het zijn echt ratten bij dynafix die willen alleen maar geld verdienen
Krijg ik nog antwoord???
Het lijkt dat zowel Tele2 en Dynafix weinig geven om haar klanten, kan elke keer 3 dagen+ wachten op een antwoord, waar ik vaak alsnog niks aan heb.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een forum voor en door klanten. Klantenservice hebben ze alleen telefonisch 020 754 4444.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Iberend,
Ik heb het even intern besproken. Zou je jouw reparatienummer in een privébericht willen sturen?
Mijn collega wil jouw kwestie namelijk bespreken met iemand van Dynafix.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Dankjewel voor het sturen van je reparatienummer. Ik heb dit doorgegeven aan mijn collega en die gaat het met Dynafix over hebben.
Groetjes Kiko
Inmiddels weer 5 dagen verder en nog steeds geen milimeter verder opgeschoten. Zou ik tenminste op de hoogte gehouden kunnen worden?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi,
Ik heb zelf ook nog geen update gehad, maar ik zal haar even benaderen. Zodra ik iets weet, laat ik het je direct weten.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Ik heb een update gekregen van mijn collega en ik denk dat ik je heel blij maak op deze vrijdag de 13e.
De prijsofferte komt te vervallen en je toestel zal gerepareerd worden. :)
Dat is fijn nieuws he!
Groetjes Kiko
Aah dat is goed nieuws! Bedankt voor de goede afhandeling. Top!
Reputatie 5
Badge +4
Hee!
Dat is zeker goed nieuws he.
Kan ik dan nu verder nog wat voor je doen? Zo niet, dan sluit ik dit topic.
Ik hoor het graag van je!
Groetjes Kiko
Sorry maar is dit een of andere grap? Vandaag heb ik mijn telefoon teruggekregen, ik kon gewoon €50.82 aan onderzoekskosten pinnen en mijn telefoon is niet gerepareerd....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Ik heb dit meteen weer doorgezet naar mijn collega die hierover gaat. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk een antwoord krijg en dan kom ik direct bij je terug.
Ik weet namelijk ook niet hoe dit kan.
We keep in touch!
Groetjes Kiko
Inmiddels al nieuws?
Reputatie 5
Badge +4
Ik zit in een mailwisseling over jouw kwestie, maar ik heb nu net weer gemaild met de vraag wat er nou concreet gaat gebeuren.
Ik verwacht dat ik morgen antwoord heb, aangezien zij niet werken in het weekend.
Groetjes Kiko
En?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Iberend,
Ik heb echt net een reactie binnen. Deze is voor mij nog niet helemaal duidelijk, dus ik ben hier weer achteraan aan het gaan.
Zodra het duidelijk is, kom ik direct bij je terug.
Groetjes Kiko
Bijna twee weken verder nadat ik mijn telefoon terug heb gekregen, die ten eerste NIET gerepareerd is en ten tweede kon ik gewoon €50+ pinnen bij ontvangst, terwijl er in dit topic! beloofd was dat mijn telefoon 1. GEREPAREERD en 2. ZONDER PRIJSOFFERTE terug zou komen. Twee weken verder en nog steeds 0,0 verklaring of bruikbaar antwoord van Tele2.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Iberend,
Ik snap heel goed je reactie. Ik ben er weer achteraan gegaan en ik hoop nu snel met een concreet antwoord te komen.
Ik ben alleen ook afhakelijk van de info die ik van anderen moet krijgen. Ik hoop echt dat ik snel wat hoor zodat ik je meteen kan inlichten.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Iberend,
Ik heb een reactie gehad van mijn collega. Het is een fout geweest aan onze zijde. Je zal vandaag gebeld worden. Als hij je niet te pakken krijgt, ontvang je een mail van hem met wat instructies.
Groetjes Kiko