beantwoord

De kleine 'r'..

• Is lekker bezig
  • 9 reacties
Dag mensen,

Sinds vanmiddag staat er opeens een heel kleine 'r' bij het verbindingssymbooltje van Tele 2.

En 4G is opeens 3G geworden.
Iemand die kan uitleggen wat die kleine 'r' mij vertellen wil? (Google was even niet 'my friend' in deze zoektocht.)

Theo

icon Beste antwoord door Friesian 7 december 2017, 23:10

Vergeet even de wifi, vergeet even 3G en 4G..

Tele2 heeft een eigen (4G) netwerk. Jouw telefoon kiest automatisch het sterkste signaal. Op het moment dat het Tele2 netwerk minder sterk wordt ontvangen springt je telefoon over naar het netwerk van t-mobile.

Je maakt op dat moment gastgebruik = Roaming van het T-mobile netwerk, en je ontvangt dus het 3G signaal, aldus je telefoon.

Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld roaming..2G, 3G, H, H+....niet roaming 4G (in Nederland).

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
R van roaming. Maar in Nederland betaal je voor roaming op 3G van T-mobile niets extra.
Dank voor je antwoord Eric,

Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ook niet verwacht. (En ja, Groningen is ook binnen Nederland.☺ )
Maar ik begrijp het 'waaròm' ook niet helemaal, of liever, helemaal niet.
Normaal, thuis, wifi ik met de router hier aan de muur. Naast het wifi-symbooltje staat dan groot 4G en daarnaast weer het verbindingsymbooltje, zonder letters. En vertrek ik naar elders, dan neemt het verbindingssymbooltje het over en komt daar heel klein 4G bij te staan. (i.p.v. die r).
Waarom ben ik nu opeens aan het roamen? (En dan ook nog 3G?)
Vergeet even de wifi, vergeet even 3G en 4G..

Tele2 heeft een eigen (4G) netwerk. Jouw telefoon kiest automatisch het sterkste signaal. Op het moment dat het Tele2 netwerk minder sterk wordt ontvangen springt je telefoon over naar het netwerk van t-mobile.

Je maakt op dat moment gastgebruik = Roaming van het T-mobile netwerk, en je ontvangt dus het 3G signaal, aldus je telefoon.

Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld roaming..2G, 3G, H, H+....niet roaming 4G (in Nederland).
Dank voor de duidelijke uitleg Friesian!
Mijn telefoon blijkt dus ook op dit gebied 'smart' te zijn en vanmorgen was alles weer zoals het was, géén 'r' en een keurige 4G in beeld.
Een volgende keer kan ik het dus, met Kierkegaard in gedachten, loslaten en tijdelijk 4G verliezen, in de wetenschap dat het weer goedkomt. 😉
Reputatie 7
Badge
Als je bij de landsgrens in de buurt komt kan het uiteraard ook gebeuren dat roaming aan gaat als je telefoon een buitenlands netwerk oppakt.