beantwoord

Dataroaming werkt niet in EU en VS

Beste forum,

Ik heb recentelijk een nieuwe telefoon (OnePlus 6) met 'mobiel netwerk' en 'dataroaming' ingeschakeld. Twee weken geleden, in de Verenigde Staten, heb ik een bundel aangeschaft en daarvan nog een succes-sms gekregen. Echter, de gehele vakantie heeft mijn 3G/4G niet gewerkt.
Nu zit ik in Duitsland en heb ik weer geen mobiel internet, mega irritant.
Ik heb OnePlus gebeld en met hen de telefooninstellingen doorgelopen, maar alles staat goed ingesteld.

Waar gaat dit mis?

icon Beste antwoord door eric 22 juli 2018, 15:14

Dat is het nadeel van een niet gecertificeerd toestel. Dan kunnen dit soort zaken gebeuren. Ook zal je op dat toestel in Nederland altijd 3G nodig hebben om te kunnen bellen. Gecertificeerde toestellen ondersteunen ook bellen over 4G.
Maar gelukkig heb je het probleem snel boven water.

Bekijk origineel bericht

7 Reacties

opgelost inmiddels
Reputatie 4
Badge
mattietissen schreef:

opgelost inmiddels

Top dat het is opgelost, ik was hier zelf net over aan het nadenken wat eventueel het probleem en oplossing zou kunnen zijn.

Zou ik mogen vragen waar het probleem lag? Voor eventuele situaties in de toekomst zou dit behulpzaam kunnen zijn.

Een fijne dag nog toegewenst!
APN was niet internet.tele2.nl maar een of ander zweeds adres.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is het nadeel van een niet gecertificeerd toestel. Dan kunnen dit soort zaken gebeuren. Ook zal je op dat toestel in Nederland altijd 3G nodig hebben om te kunnen bellen. Gecertificeerde toestellen ondersteunen ook bellen over 4G.
Maar gelukkig heb je het probleem snel boven water.
Reputatie 6
Badge +1
Idd, het werkt. En Tele2 is de enige provider in NL die klanten dwingt een bepaald type toestel te nemen. Bij 'certificeren' denk ik toch meer aan kamerbrede checks die fabrikanten doen. Die dwingend voorgeschreven type toestellen zou Tele2 ook duidelijk in de reclame campagnes moeten laten zien (en horen). Dan heb je stijl 🔝
Reputatie 7
Badge +4
Met een 4G only netwerk zoals Tele2 is dat inderdaad noodzakelijk. Zodra Vodafone per 1 jan 2020 hun 3G netwerk uitzet zul je diezelfde beweging zien.
Maar als de fusie van tmobile en Tele2 wel doorgaat kan het landschap er weer anders komen uit te zien.
Reputatie 4
Badge
Hoi mattietissen

Welkom op het forum,

Mooi dat je erachter bent gekomen welke APN je moest instellen.

Fijne dag,

Arjan

Reageer