Data in buitenland

• 17 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 1704 x bekeken

Hoi, ik zit op het moment in China.
Mijn data heeft de hele week gewerkt, maar nu ineens stopt de roaming met werken en kan ik mezelf niet toevoegen aan een chinese netwerkoperator.
Ook in de Tele2 Menu app heb ik geprobeerd de instellingen aan te passen, maar ook dit werkt niet.
Ik plaats dit bericht via de wifi hier, maar de wifi werkt maar op bepaalde apps, niet op de apps die ik wil gebruiken. Hier heb ik data voor nodig!
Wat moet ik doen om toch weer verbinding te krijgen?

Mvg,
Stijn

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Ook heb ik geen signaal, misschien dat dit helpt bij het vinden van een oplossing?
Ik kan dus geen sms'je meer sturen om mijn tegoed op te waarderen.
Voorheen kon dit nog wel, toen heb ik meerdere keren "Paars Groot" kunnen sms'en naar 1280, ik heb nu nog 434MB hiervan over (iedere keer dat je "Paars Groot" in een sms stuurt, krijg je 500MB).
Wanneer ik "Paars Klein" (100MB) sms'te om te kijken of hij misschien dan wel online ging, kreeg ik een melding dat hij niet verzonden kon worden, maar pas verzonden zou worden wanneer er wel signaal zou zijn.
Ook staat er wanneer ik de notificatiebalk naar beneden haal, onderin mijn scherm: "Alleen noodoproepen". Ik denk dus eigenlijk dat het probleem ligt bij het niet hebben van signaal, terwijl ik me niet kan registreren op de netwerken hier.
Hoe kan ik dit fixen?

Mvg,
Stijn
Reputatie 7
Badge +4
Kijk eens in dit topic: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Kijk eens in dit topic: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392

Ik heb dit bekeken en alles lijkt bij mij te kloppen.
Het volgende puntje is bij mij van toepassing:
"Als je "Alleen nood oproep" ziet staan betekent dat je geen verbinding hebt, probeer dan "
Helaas komt er niks achter "probeer dan", ik weet dus nog steeds niet wat ik moet doen...
Reputatie 7
Badge +4
Check het stuk wat gaat over het sim menu. In jouw situatie zou je dat eens op handmatig en dan buitenland kunnen zetten.
Check het stuk wat gaat over het sim menu. In jouw situatie zou je dat eens op handmatig en dan buitenland kunnen zetten.
Ja had ik gelezen, echter heb ik dit al geprobeerd en werkte het helaas niet.
Reputatie 6
Badge
Hoi Stijn11_

Ik heb het even voor je nagekeken,

Omdat je kosten heel hoog oplopen door het bestellen van de bundels, hebben we je uit voorzorg afgesloten, je kan weer aangesloten worden door een aanbetaling van 70 euro te doen.
We hebben gisteren een sms gestuurd met een betalingslink.

Fijne dag,

Arjan
Hoi Stijn11_

Ik heb het even voor je nagekeken,

Omdat je kosten heel hoog oplopen door het bestellen van de bundels, hebben we je uit voorzorg afgesloten, je kan weer aangesloten worden door een aanbetaling van 70 euro te doen.
We hebben gisteren een sms gestuurd met een betalingslink.

Fijne dag,

Arjan

Hoi Arjan,
heel erg bedankt voor je reactie! Dit zal het dan waarschijnlijk inderdaad zijn.
Helaas komt er dan nog een probleempje bij kijken, ik heb van niemand nog sms'jes kunnen ontvangen, hier vallen jullie dus helaas ook onder.
Kun je me misschien een mailtje sturen? Dan zal ik deze aanbetaling direct voltooien!

Mvg,
Stijn
Reputatie 6
Badge
Hoi Stijn,

Ik heb je een mail met de link verstuurd
Hoi Arjan,
heel erg bedankt nogmaals!
Dit topic kan bij deze gesloten worden.

Ook Eric bedankt natuurlijk voor je snelle reacties!

Mvg,
Stijn Kerstens
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan, toch handig zo'n forum als je zover weg zit.
Hoi Stijn,

Ik heb je een mail met de link verstuurd

Hoi Arjan,
Volgens mij hebben we weer hetzelfde probleem.
Is dit zo, kun je me dan weer een mailtje sturen met de betalingslink?

Alvast bedankt,
Stijn

Edit: gefixt!