beantwoord

Contract als aankoopbewijs bij reparatie?

• 25 april 2018
  • 2 reacties
  • 164 x bekeken

Hallo,
Omdat mijn iPhone 6s ongeveer een jaar na aankoop opeens kuren heeft wil ik hem graag opsturen ter reparatie. Wanneer ik op jullie site keek zag ik dat het nodig is een aankoopbon mee te sturen.
De virtuele assistent zegt het volgende:
De aankoopbon van je telefoon ontvang je per e-mail bij aankoop van het toestel. Ook zat er een fysieke pakbon bij je pakketje. Als je het aankoopbewijs niet meer hebt, kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's.
Aangezien ik deze fysieke aankoopbon kwijt ben, ben ik in mijn mailbox gaan zoeken, hier is echter ook geen aankoopbon te vinden. Gister nam ik daarom contact op via live chat met een medewerker, wie mij vertelde dat de bon die je nodig hebt voor garantie alleen fysiek bij levering van je telefoon gegeven wordt.
Vandaag heb ik nogmaals contact opgenomen via live chat. Deze medewerker kon mij wel helpen en stuurde een mailtje met 3 bijlagen: retourformulier, standaard informatie en een contract.

Vervolgens doe ik een reparatieaanvraag en ontvang ik een SMS. Deze zegt dat ik een aankoopbon moet toevoegen bij mijn pakket, terwijl ik bij de aanvraag al het contract geupload heb

Mijn vragen :
- Is dit contract dus de aankoopbon?
- En is het een geldig aankoopbewijs bij het aanvragen van een reparatie?
- En moet ik dit contract dan nogmaals uitgeprint meeleveren?

En daarnaast
Waarom zegt de ene medewerker dat zij mij niet kan helpen en de ander wel?
Waarom wordt de aankoopbon alleen fysiek geleverd en niet ook digitaal, beetje ouderwets?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik snap er niks van!
icon

Beste antwoord door eric 25 april 2018, 22:50

Staat op je contract het Imei (serie) nummer van de telefoon? Waarschijnlijk niet. Op de bon bij de levering wel en dat is nodig om aan te tonen dat het om Die Iphone gaat en niet Een iphone..
Check eens wat Apple support voor je kan doen. Op de Apple site kun je een case openen. Wellicht dat ze met de activatie van icloud o.i.d. ook een base met activatiedatum bijhouden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Staat op je contract het Imei (serie) nummer van de telefoon? Waarschijnlijk niet. Op de bon bij de levering wel en dat is nodig om aan te tonen dat het om Die Iphone gaat en niet Een iphone..
Check eens wat Apple support voor je kan doen. Op de Apple site kun je een case openen. Wellicht dat ze met de activatie van icloud o.i.d. ook een base met activatiedatum bijhouden.
Reputatie 6
Badge
Hoi dekkermerel,

Welkom op het forum van Tele2.

Vervelend dat je verschillende informatie hebt ontvangen.
Je moet inderdaad de aankoopbon meesturen waar alle gegevens van je toestel op staan.
op dit moment kun je die niet digitaal verkrijgen bij ons..

Mocht de reparatiepartij ook genoegen nemen met je contract en iei nummer, dan kun je het imei nummer hier vinden https://support.apple.com/nl-nl/HT204073

Fijne dag,
Arjan