beantwoord

Cat S60 en 4g ready

• 11 februari 2018
  • 3 reacties
  • 275 x bekeken

Mijn abonnement bij T-mobile loopt bijna af, en ik overweeg over te stappen naar Tele2. Ik wil graag mijn eigen telefoon houden, maar deze staat niet in de '4g-ready' lijst van Tele2. Dit vind ik alleen een beetje raar want bij T-mobile zit ik zonder problemen op 4g. Klopt het dat ik geen gebruik kan maken van 4g als ik overstap naar Tele2?

Het gaat dus om een Cat S60 smartphone.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 12 februari 2018, 10:05

@eric de informatie bij Tweakers klopt niet, de global S60 variant ondersteund de volgende LTE banden: 1, 3, 7, 8, 20

Wat Tweakers heeft is de US variant die niet in Europa te koop is.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
T-mobile en Tele2 gebruiken andere frequenties voor LTE, T-mobile is als enige operator in Nederland die band 20 (800Mhz) niet gebruikt.

Technisch gezien is jou telefoon geschikt, maar bij het aanvragen van een SIM-only abonnement ga je akkoord dat jou telefoon 4G ready is, of met andere woorden, dat het gemeld staat in het 4G ready lijst van Tele2, zo niet kunnen ze jou abonnement blokkeren als je telefoon niet als een 4G telefoon herkend wordt.

Misschien kan een moderator het voor jou bekijken door middel van een IMEI check of misschien zijn er andere klanten met een cat S60.
Reputatie 7
Badge +4
Helaas.. De Cat S60 staat niet op de Tele2 whitelist omdat deze inderdaad geen 800 Mhz LTE ondersteund. Op het 4G netwerk van Tele2 heb je dan niet de landelijk dekkende frequentie, en dus een slechte 4G ervaring. Sterker nog, je zal meestal op 3G zitten, dat kopen ze in bij T-Mobile en dat kost meer dan op hun eigen netwerk, vandaar dat ze dat soort toestellen niet ondersteunen.
Dit zijn toestellen voor de Amerikaanse markt, en daar is LTE op de 850 Mhz band.
https://tweakers.net/pricewatch/489031/cat-s60-zwart/specificaties/

Reputatie 7
Badge +2
@eric de informatie bij Tweakers klopt niet, de global S60 variant ondersteund de volgende LTE banden: 1, 3, 7, 8, 20

Wat Tweakers heeft is de US variant die niet in Europa te koop is.