beantwoord

Buitenland bundel, toch nog kosten buiten bundel voor data

• 19 september 2017
  • 5 reacties
  • 213 x bekeken

Ik ben in de US en heb een databundel aangeschaft, nu merk ik dat ik kosten heb buiten de bundel, terwijl ik niet bel, sms of mms, of 09xx nummers gebruik. Ik heb nog 65 MB in mijn aangeschafte bundel van 100 MB. Roaming staat aan. Ik heb in mijn Iphone6s in mobiele data wel alles uitgezet behalve whatsapp, gmail en chrome. Ik zie dat er voor andere apps, die dus niet aangevinkt staan, wel mobiele data wordt gebruikt. Zorgt dit voor de extra kosten van data buiten de bundel? en hoe kan dit aangezien ik een bundel hebt aangeschaft?
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 19 september 2017, 19:58

Ik heb eventjes voor je gekeken en zie dat je huidige verbruikskosten vooral zijn opgebouwd uit: 1. Bellen in het buitenland 2. De buitenlandbundel die je hebt besteld.

Er is ook wat in rekening gebracht voor gebeld worden in het buitenland en een beetje dataroaming maar dat is relatief weinig.

En nu een concreet antwoord op je vraag: AL het internetgebruik - ongeacht welke app het veroorzaakt - in de USA zal uit je USA bundel gaan. Als deze op is óf als deze verloopt zal je internet 24 uur lang geblokkeerd worden om te voorkomen dat je per ongeluk nog kosten maakt.

Kan je daar wat mee? Als je nog vragen hebt hoor ik het graag 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De app is niet realtime. Zou het kunnen dat je al wat data zonder databundel hebt gebruikt toen je de usa in kwam en totdat je die databundel kocht? Het bedrag buiten de bundel loopt niet meer op?
Daarnaast wordt de databundel aankoop zelf ook als buiten bundel in je app getoond.
Ben nu een week in US, beginkosten van bundel en dergelijken meegerekend. Laatste update was 5 uur geleden, maar afgelopen 2 dagen niet gebeld, ge-smst etc, dus zou up to date moeten zijn. En sinds gisteren is nu opeens t bedrag omhoog gegaan.
Reputatie 6
Badge
Ik heb eventjes voor je gekeken en zie dat je huidige verbruikskosten vooral zijn opgebouwd uit: 1. Bellen in het buitenland 2. De buitenlandbundel die je hebt besteld.

Er is ook wat in rekening gebracht voor gebeld worden in het buitenland en een beetje dataroaming maar dat is relatief weinig.

En nu een concreet antwoord op je vraag: AL het internetgebruik - ongeacht welke app het veroorzaakt - in de USA zal uit je USA bundel gaan. Als deze op is óf als deze verloopt zal je internet 24 uur lang geblokkeerd worden om te voorkomen dat je per ongeluk nog kosten maakt.

Kan je daar wat mee? Als je nog vragen hebt hoor ik het graag 🙂
Dank, ik had de minuten die gebeld waren berekend en kwam op een lager bedrag uit, dus vandaar de twijfel! Goed om te weten dat er geen verstopte dataroaming kan optreden, dat was idd mijn vraag.
Reputatie 6
Badge
Heb je er bij je berekening rekening mee gehouden dat we alle gesprekken op hele minuten afronden? Zo niet, dan ging het daar misschien mis.