buitenland aan en uit

• 22 januari 2015
  • 16 reacties
  • 218 x bekeken

Op mijn vorige telefoon had ik een app waarmee je je simkaart aan en uit kon zetten voor het buitenland. Hoe krijg ik die weer op mijn telefoon.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Dat ligt aan je telefoon. Dit is een app die buiten Tele2 staat, je kunt daar wel een blokkade aanvragen voor servicenummers en buitenland, maar die kun je alleen aan- en uit laten zetten door de klantenservice.
Dat ligt aan je telefoon. Dit is een app die buiten Tele2 staat, je kunt daar wel een blokkade aanvragen voor servicenummers en buitenland, maar die kun je alleen aan- en uit laten zetten door de klantenservice.

zo bedoel ik het niet.Als je in het buitenland bent moet je je telefoon opnieuw opstarten en een 1 voor je pincode doen. Terug in NL moet je hetzelfde doen maar dan je gewone pin.
Op mijn andere telefoon had ik een SIM app waar je dat mee kon regelen.
Reputatie 7
Die 1 voor de pincode dat was vroeger. Dat is allang niet meer zo, tenzij je nog een oude (witte) simkaart hebt.

De nieuwe simkaarten bevatten een SIM-app, de oude niet.
Die 1 voor de pincode dat was vroeger. Dat is allang niet meer zo, tenzij je nog een oude (witte) simkaart hebt.

De nieuwe simkaarten bevatten een SIM-app, de oude niet.

hoe krijg k die dan op mijn telefoon?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Giancarlo,

Welkom op het Tele2 forum, ik zie dat John je al op weg heeft geholpen.
Om je beter te kunnen helpen, hoor ik graag wat voor simkaart je hebt op dit moment.
Bekijk ook even de volgende link over terugkomst uit het buitenland.

@John bedankt voor je hulp!
Groetjes, Lotte
Hoi Lotte,

Ik heb een rode simkaart met nummer
android 4.4

gr

Giancarlo
In verband met privacy is het niet verstandig je 06-nummer in dit openbare forum te zetten.
Dit kan gewijzigd worden (met de PC) door op het "potloodje" te klikken, dat rechtsboven je bericht verschijnt als je er met de muiscursor in de buurt komt. Na wijziging, klik je op OPSLAAN.
Dit kan tot één uur na plaatsing dus tot 13u28
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Giancarlo,

Had je met je vorige telefoon een andere simkaart? Het kan zo zijn dat de sim-app niet op je huidige simkaart staat.
In je bericht lees ik alleen dat je de app graag weer wilt, graag hoor ik nog van je of je telefoon wel naar behoren werkt?

Hoor het graag!
Lotte
Hoi Giancarlo,

Had je met je vorige telefoon een andere simkaart? Het kan zo zijn dat de sim-app niet op je huidige simkaart staat.
In je bericht lees ik alleen dat je de app graag weer wilt, graag hoor ik nog van je of je telefoon wel naar behoren werkt?

Hoor het graag!
Lotte

Hoi Lotte,

Zelfde kaart, andere telefoon....
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor je reactie,
Heb je de oude telefoon nog? Werkt het daar wel in?
Graag hoor ik ook nog of je mobiele diensten op dit moment wel naar behoren werken?

Groetjes, Lotte
Bedankt voor je reactie,
Heb je de oude telefoon nog? Werkt het daar wel in?
Graag hoor ik ook nog of je mobiele diensten op dit moment wel naar behoren werken?

Groetjes, Lotte

Hoi Lotte,

Ja ik heb de oude telefoon nog en daar werkte het perfect op.
gr
Giancarlo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Giancarlo,

Sorry dat je even op mijn reactie hebt moeten wachten!
Graag hoor ik welke telefoon het wel in werkt en in welke telefoon het niet werkt? Ik hoor het graag, zodat ik kan achterhalen waar het probleem zit.
Ik hoop dat ik je snel een antwoord kan geven 🙂

Groetjes, Lotte
Hoi Giancarlo,

Sorry dat je even op mijn reactie hebt moeten wachten!
Graag hoor ik welke telefoon het wel in werkt en in welke telefoon het niet werkt? Ik hoor het graag, zodat ik kan achterhalen waar het probleem zit.
Ik hoop dat ik je snel een antwoord kan geven 🙂

Groetjes, Lotte

Hoi Lotte,

Het werkt wel op de samsung galaxy ace II en niet Op de Dogee Voyager 2 adroid 4.4.
kan je de app niet sms-en of mailen?
gr
Giancarlo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Giancarlo,

Bedankt voor je reactie. Helaas is het geen optie om de de app te sms-en of mailen.
Deze app staat "opgeslagen" op je simkaart.
Omdat je aangeeft dat de app wel werkt op je Samsung en niet werkt op je Dogee blijkt dat het om een toestelissue gaat.
De app lijkt geblokkeerd te worden door de Dogee.
Om dit te omzeilen kun je bij je netwerkinstellingen je simselectie op automatisch zetten.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat de reden is dat je gebruik wilt maken van de sim-selectie app. Werken je diensten op dit moment niet naar behoren, of is er wat anders aan de hand?
Ik hoor het graag zodat ik je wat beter kan helpen.
Wil je mij daarnaast ook een privébericht sturen met daarin je mobiele nummer en volledige adresgegevens. Op die manier kan ik even kijken naar de instellingen van je simkaart.

Laat je het even aan me weten?
Groetjes, Lotte
Badge
Een SIM toolkit (Tele2 App) is een functie die ingebakken zit op de simkaarten, het is volledig aan de maker van het toestel om dit al dan niet te ondersteunen. In dit geval is Doogee dus de oorzaak van het ontbreken van de app.

Niets aan te doen, wat eventueel nog wel zou kunnen is dat hij in het toestel verstopt is, niet ieder toestel heeft hem tussen je standaardapps staan, een voorbeeld, bij sommige Huawei toestellen staat hij in een apart mapje en bij Apple staat hij onder SIM apps of iets dergelijks dacht ik..
Een SIM toolkit (Tele2 App) is een functie die ingebakken zit op de simkaarten, het is volledig aan de maker van het toestel om dit al dan niet te ondersteunen. In dit geval is Doogee dus de oorzaak van het ontbreken van de app.

Niets aan te doen, wat eventueel nog wel zou kunnen is dat hij in het toestel verstopt is, niet ieder toestel heeft hem tussen je standaardapps staan, een voorbeeld, bij sommige Huawei toestellen staat hij in een apart mapje en bij Apple staat hij onder SIM apps of iets dergelijks dacht ik..

thx ga zoeken.