beantwoord

Bizarre reparatie ervaring Tele2/ProAssist

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Laatst een bizarre ervaring gehad met Tele2 - wellicht is het allemaal toeval, maar ik deel het hier met de vraag of anderen dit op een of andere manier herkennen, of ook is overkomen.

Onlangs hield mijn Samsung S4 er mee op - alleen nog wat groene flitsen op het scherm. De telefoon was altijd netjes in een case gebruikt en niet gevallen ofzo. Toestel was ongeveer anderhalf jaar oud. Ik heb het gemeld bij Tele2, waarna ik het toestel heb opgestuurd naar ProAssist, de partij die de reparatie voor Tele2 afhandelt.

Na een paar dagen kreeg ik bericht dat reparatie 221 euro zou kosten, met reden:
>>----
Opmerking prijsopgave: Het defect is veroorzaakt door vochtschade
Het beeldscherm (display) van het toestel werkt niet meer naar behoren. Dit is veroorzaakt door een val, stoot, druk/beknelling of verkeerd gebruik (forceren) waarbij de grenzen van normaal gebruik duidelijk zijn overschreden.
Dit heeft een barst en/of barsten in het scherm veroorzaakt waardoor meerdere functies zijn uitgevallen. Deze prijsopgave is dan ook om het beeldscherm te vervangen.
>>---

Dit leek me vreemd, want zowel de vochtschade als forceren kon ik niet plaatsen, ik ben bijvoorbeeld niet met de fiets in de sloot gereden. Ik heb ze de volgende mail gestuurd:

>>----
Dank voor uw opgave.
Als ik onderstaande lees betwijfel ik de zorgvuldigheid van uw onderzoek.

De telefoon vertoont absoluut geen uitwendige gebruikssporen, en is altijd zorgvuldig gebruikt in een harde cover. De observatie dat er zowel vochtschade als val/stoot/drukschade is komt mij erg onwaarschijnlijk voor. Bij deze combinatie kan ik mij niets voorstellen, en ik vermoed dat deze oorzaken routinematig zijn ingevoerd en/of ik het slachtoffer ben van veelvuldig misbruik van de garantieregeling door anderen.
 Ik ben altijd tevreden klant geweest van Tele2, maar dit komt mij erg onrechtvaardig over en voelt als als (omgekeerd) misbruik van de garantieregeling door Tele2. 
 Ik verzoek u onderstaande te (laten) heroverwegen.
 Bij voorbaat dank,
>>----

Volgende dag kreeg ik volgende antwoord
>>----
Goedemorgen,
De opmerking dat er sprake is van vochtschade klopt niet. Er is geen vochtschade geconstateerd.
De val/stoot/drukschade is wel geconstateerd. In de bijlage treft u de foto’s die het repaircenter heeft gemaakt van de schade.
De verdere informatie blijft hetzelfde.
Onze excuses voor het ongemak.

>>----

Ik heb verder nog wat heen en weer gemaild om te achterhalen of het wel om mijn toestel ging. Uiteindelijk wat de conclusie van ProAssist dat het mijn toestel is, en dat het in bij POSTNL beschadigd is.

Conclusie?
Wat mij betreft zijn er twee mogelijkheden:
1-Ik heb pure pech - eerst houdt mijn toestel er mee op, vervolgens wordt het toestel tijdens het transport beschadigd, en er wordt een fout gemaakt bij de diagnose waardoor ook vochtschade wordt gemeld.
2-ProAssist heeft het erg druk en heeft een manier gevonden vraagstukken of de gebruiker onzorgvuldig met het toestel is omgesprongen snel te beslechten (door een tik op de telefoon)

Ik ga er van uit dat de eerste conclusie de juiste is, maar toch heb ik een wat knagend gevoel hierover wat mij weerhoudt in de toekomst nog met Tele2 in zee te gaan.

Arthur

icon Beste antwoord door Leonie van Tele2 24 maart 2015, 15:05

Hoi Arthur,

Bedankt voor je duidelijke en informatieve bericht. Ik wil graag even met je naar de situatie kijken.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je telefoon kapot is gegaan en dat er vervolgens een verkeerde constatering is gedaan. Ik kan me voorstellen dat dit nogal slordig op je overkomt. Aangezien je aangeeft het toestel zonder barsten opgestuurd te hebben lijkt het er inderdaad op alsof er tijdens het transport onverhoopt beschadiging is ontstaan. Heb je je telefoon hier toevallig voor verzekerd?

Daarnaast ontvang ik graag de mailconversatie tussen jou en ProAssist via een privébericht. Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor bericht.

De reparateurs van ProAssist zijn speciaal opgeleid om te kunnen constateren wat er defect is aan een toestel. In sommige gevallen wordt het toestel doorgestuurd naar de fabrikant en daar gerepareerd. We kunnen er van uit gaan dat dit met beleid gebeurt maar ik wil toch graag kijken of ik iets voor je kan betekenen in deze situatie.

Groetjes, Leonie

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Als je hem alleen in een envelop gestuurd hebt zou er een (hele kleine) mogelijkheid zijn dat het scherm over de hele lengte gebarsten is, die ene grote barst zou wel een gevolg kunnen zijn van transportschade.

Heb je hem degelijk verpakt verzonden ga ik toch wel erg neigen dat er een ietwat enthousiaste medewerker het scherm op een niet voorgeschreven manier heeft los willen halen (netjes gezegd dan)
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Arthur,

Bedankt voor je duidelijke en informatieve bericht. Ik wil graag even met je naar de situatie kijken.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je telefoon kapot is gegaan en dat er vervolgens een verkeerde constatering is gedaan. Ik kan me voorstellen dat dit nogal slordig op je overkomt. Aangezien je aangeeft het toestel zonder barsten opgestuurd te hebben lijkt het er inderdaad op alsof er tijdens het transport onverhoopt beschadiging is ontstaan. Heb je je telefoon hier toevallig voor verzekerd?

Daarnaast ontvang ik graag de mailconversatie tussen jou en ProAssist via een privébericht. Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor bericht.

De reparateurs van ProAssist zijn speciaal opgeleid om te kunnen constateren wat er defect is aan een toestel. In sommige gevallen wordt het toestel doorgestuurd naar de fabrikant en daar gerepareerd. We kunnen er van uit gaan dat dit met beleid gebeurt maar ik wil toch graag kijken of ik iets voor je kan betekenen in deze situatie.

Groetjes, Leonie