Batterijproblemen Samsung Galaxy S7

• 20 februari 2018
  • 7 reacties
  • 416 x bekeken

Op 21 januari 2017 heb ik een abonnement bij Tele2 afgesloten i.c.m. een Samsung Galaxy S7. Ik ervaar nu al geruime tijd problemen met de batterij, en dit wordt steeds erger. Op dit moment is het zo erg dat het echt vervelend wordt waardoor ik dit topic open. Afgelopen nacht ging de batterij bijvoorbeeld van 46% naar 23%, terwijl ik dan dus slaap. Dit lijkt mij niet normaal en staat normaal gebruik van de telefoon in de weg. Het toestel heeft de laatste updates, en ik doe er totaal geen rare dingen mee.

Kan dit gerepareerd worden onder garantie? Hoe slecht moet de batterij dan zijn en hoe kan ik dit aantonen? Graag zie ik een oplossing voor een toestel dat slechts een jaar oud is.

Klantnummer: 10312934968

Alvast bedankt voor de hulp.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je kan je toestel aanbieden voor reparatie bij en Samsung center of je toestel laten ophalen.

Echter dat kan waarschijnlijk door een app komen,
Je kan vanavond jou toestel in veilig modus zetten, en kijken hoe veel accu heeft je toestel verbruikt morgen ochtend.
http://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/
Bedankt voor je reactie. Volgens het toestel zelf komt het niet door een app. Als ik bij 'Batterijverbruik' kijk levert dit de volgende grootverbruikers op:

Scherm 9%
Android-systeem 9%
Apparaat in standby-stand 9%
Mobiel standby 8%
Whatsapp 8%
Android OS 7%
Google Play-services 4%
Instagram 4%
Chrome 2%

Ik zal je suggestie van veilige modus (vliegtuigstand?) proberen. Als ik hem daarna aanbied bij Samsung, worden er dan geen kosten in rekening gebracht?
Reputatie 7
Badge +2
De verbruik lijkt normaal te zijn inderdaad.

Nee ik zal gewoon de netwerken normaal laten zoals je altijd gebruik, dus Wifi en 4g gewoon aan laten, dan is de enige verschil dat geen apps in de achtergrond draaien.

Reparatie/onderzoek valt onder garantie als je toestel niet beschadigd is, val en waterschade zorgen er voor dat je toestel niet onder garantie gerepareerd wordt.
Oké, hoe stel ik dat in? Simpelweg de actieve apps afsluiten en verder niets? Dat doe ik als automatisme al regelmatig namelijk. Zal er dan vanavond even extra op letten, maar verwacht eerlijk gezegd geen veranderingen.
Reputatie 7
Badge +2
Nee ik bedoelde veilige modus.

Hoe je dat moet doen kun je hier lezen: http://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

Start je toestel in veilig modus, liefst als je de accu rond het zelfde percentage heb als de vorige keer, dus 46%, en laat het daar tot de volgende dag, laat dan moeten weten hoeveel % verbruikt is.
Reputatie 5
Badge
@Credit, ben je inmiddels geholpen met de informatie van @Rena Chan.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen