beantwoord

advies van Richon van tele 2 roaming aan zetten in nederland om beter te kunnen bellen?

• 19 april 2016
  • 1 reactie
  • 255 x bekeken

Ik kon van vanmiddag niet bellen, tT2 gecontact met een zeker Richon, deze gingen wat settingen doorgelopen, waar bij de volgende setting aan moest om beter te bellen op het T2 netwerk.
De medewerker zij dat roaming aan moest staan in het binnenland :?
Waarom moet dat, om xtr kosten te krijgen als je dicht bij de grens of over de grens gaat te genereren als je het vergeet?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 21 april 2016, 13:59

Hi pawarana,

Als je op ons 4G-netwerk zit, is het niet nodig om roaming in te schakelen. Echter, het is wel handig om het netwerk automatisch in te stellen volgens deze wijze:

Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Mobiel netwerk > Simapps > Tele2 menu > SIM instellen. Kies vervolgens voor automatische SIM selectie'.
Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie. Als je hierna niet meteen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.

Op deze manier zul je binnen grensgebieden niet automatisch geschakeld worden naar buitenlandse netwerken. Laat je weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hi pawarana,

Als je op ons 4G-netwerk zit, is het niet nodig om roaming in te schakelen. Echter, het is wel handig om het netwerk automatisch in te stellen volgens deze wijze:

Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Mobiel netwerk > Simapps > Tele2 menu > SIM instellen. Kies vervolgens voor automatische SIM selectie'.
Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie. Als je hierna niet meteen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.

Op deze manier zul je binnen grensgebieden niet automatisch geschakeld worden naar buitenlandse netwerken. Laat je weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Rick