beantwoord

Aanschaf Lenovo P2 icm Tele2 simonly abonnement?

• 27 januari 2017
  • 4 reacties
  • 343 x bekeken

Hallo allemaal!

Ik wil een Lenovo P2 kopen, alleen nu zie ik die niet in de 4G-ready checklist staan. Betekent dit dat de Lenovo P2 niet te gebruiken is icm een Tele2 Simonly abonnement?

Groeten,
Sjoerd
icon

Beste antwoord door eric 27 januari 2017, 13:32

Ja, maar alleen toestellen waar de fabrikant VOLTE certificeren op de mobiele netwerken (of eigenlijk is dat bug fixing..) kunnen ook bellen over 4G. Lenovo wordt niet door Tele2 verkocht, dus dan zal Lenovo ook geen certificering doen. (zal wel andersom zijn in de praktijk) Dat dit toestel niet op het 4G lijstje van ze staat weet ik ook niet, in theorie zou je gewoon data over 4G moeten kunnen doen en bellen via T-Mobile 3G netwerk.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat heb je goed begrepen. Bedenk ook dat alleen toestellen types die Tele2 zelf (of via dealers) verkoopt ook VOLTE geschikt zijn. Dus b.v. een HTC is wel 4G en staat op het lijstje, maar zal dus voor bellen nog steeds 3G nodig hebben. Dat gebruiken ze van T-Mobile. De dekking daarvan zal steeds minder worden omdat alle providers zoveel mogelijk capaciteit (frequenties) in 4G willen hebben. Als je een toestel via Tele2 koopt, dan maak je ook gebruik van VOLTE. Wat de voordelen zijn staat hier: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/?
Eric, bedankt voor je reactie.
Als ik naar de datasheet kijk van Lenovo P2, kan hij wel degelijk connectie maken met 4G-netwerken:

Lenovo P2
4G Network: TDD LTE Band 39/41 (PRC Only)
TDD LTE Band 38/40
FDD LTE Band 1/3/4/5/7/8/20/28

800MHz = band 20
1800MHz = band 3
2600MHz = band 7
2100MHz = band 1

Tele2 zit op 2600MHz en 800MHz. Dus in theorie zou het toestel dus wel 4G-ready moeten zijn toch?

Groeten,
Sjoerd
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar alleen toestellen waar de fabrikant VOLTE certificeren op de mobiele netwerken (of eigenlijk is dat bug fixing..) kunnen ook bellen over 4G. Lenovo wordt niet door Tele2 verkocht, dus dan zal Lenovo ook geen certificering doen. (zal wel andersom zijn in de praktijk) Dat dit toestel niet op het 4G lijstje van ze staat weet ik ook niet, in theorie zou je gewoon data over 4G moeten kunnen doen en bellen via T-Mobile 3G netwerk.
Oke, bedankt voor je antwoord! 🙂