beantwoord

Aanraden telefoon

  • 14 December 2019
  • 6 reacties
  • 188 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Binnenkort verloopt mijn abonnement, waardoor ik momenteel naar nieuwe aan het zoeken ben. Omdat ik hierbij ook een telefoon zou willen ben ik me een beetje aan het oriënteren naar de mogelijkheden. Normaal zou ik naar de winkel gaan om me te laten voorlichten, maar dat is helaas niet meer mogelijk.

Ik zou graag een robuuste telefoon willen hebben die niet al te groot is, maar wel met een goed werkgeheugen.

Als ik deze met een abonnement zou combineren van 200min/sms en 7gb dan zou ik rond de €25,- per maand willen uitkomen. 

Welke mogelijkheden zijn er voor me?
(Ik hoop dat dit het juiste subforum is)

icon

Beste antwoord door eric 15 December 2019, 16:14

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Je neemt een Tele2 data en bel abonnement met een telefoon waarbij je eventueel een lening (toestelbundel) afneemt.  Maar je koopt het dan bij een retailer. De facturatie gaat via Tele2, de vragen en garantie over de telefoon via de retailer. Die verkoopt zijn “eigen “ toestellen bij abonnementen van alle providers. 


Beste Eric,

Superbedankt voor deze reacties! Dit ziet eruit als de optie waar ik voor zal gaan. 
Dan zal ik me door het internet/een retailer even laten voorlichten wat de beste optie is voor mij gezien de vele eisen.

Nogmaals bedankt!

Reputatie 7
Badge +12

Je neemt een Tele2 data en bel abonnement met een telefoon waarbij je eventueel een lening (toestelbundel) afneemt.  Maar je koopt het dan bij een retailer. De facturatie gaat via Tele2, de vragen en garantie over de telefoon via de retailer. Die verkoopt zijn “eigen “ toestellen bij abonnementen van alle providers. 

Je kunt ook verlengen via een retailer zoals mediamarkt of mobiel.nl . Die hebben een groter aanbod aan toestellen. Je moet dan voor vragen en garantie over het toestel ook bij hen zijn.

Dit is een concept waar ik niet bekend mee ben, is dit dan een sim-only abonnement en dat ik dan de telefoon apart koop? Of is dit iets wat ik samen met beide partijen (Tele2 en Mediamarkt) zou moeten overleggen?

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt ook verlengen via een retailer zoals mediamarkt of mobiel.nl . Die hebben een groter aanbod aan toestellen. Je moet dan voor vragen en garantie over het toestel ook bij hen zijn.

Ok!  Dus 12 euro voor data en 2 euro voor bellen, dus 11 euro over voor een toestel. Dat is niet heel veel geld dus wordt het een low/mid range. Samsung a50 of een nokia 6.2. 

Prima voor bellen, whatsapp en filmpje kijken. Minder geschikt voor gaming en camera gebruik.

 

Beste Eric,

Camera en gaming gebruik ik ook inderdaad niet veel. Maar ik zou wel graag een telefoon hebben die niet zo groot is (<6 inch), en die toch redelijk wat werkkracht heeft. De Nokia en Samsung heb ik beiden al bekeken, maar zijn helaas nog redelijk groot. 

De Nokia heeft verder ook niet zulke goede recensies en Samsung komt over het algemeen met veel bloatware. Zoals ik nu alles online heb gezien valt het me wat tegen wat Tele2 aanbiedt, maar ik wil ook niet overstappen omdat ik wel tevreden ben met ze. 

Misschien ben ik gewoon te veeleisend, maar ik wil in ieder geval zeker weten dat ik alle opties heb bekeken, en misschien heb ik toevallig de gouden tip over het hoofd gezien.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +12

Ok!  Dus 12 euro voor data en 2 euro voor bellen, dus 11 euro over voor een toestel. Dat is niet heel veel geld dus wordt het een low/mid range. Samsung a50 of een nokia 6.2. 

Prima voor bellen, whatsapp en filmpje kijken. Minder geschikt voor gaming en camera gebruik.

Reageer