beantwoord

Aankoopbewijs Samsung Galaxy s22 Ultra

  • 17 March 2022
  • 8 reacties
  • 241 x bekeken

Hallo!

Ik zou graag een aankoopbewijs ontvangen van mijn nieuwe Samsung Galaxy S22 Ultra voor het aanvragen van de earbuds pro. De pakbon wordt helaas niet door Samsung goedgekeurd en zij vragen specifiek om een aankoopbewijs.

 

Graag zou ik hierbij worden geholpen, bij voorbaat dank! 

Met vriendelijke groet, 

Kimberly 

icon

Beste antwoord door Kimmiie18 18 March 2022, 11:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @iexip66 of er problemen zijn die dit veroorzaken weet ik nog niet. Die vraag hebben we recent uitgezet. Als je hulp nodig hebt bij het opvragen van je eigen hardware factuur of als je vragen hebt, start dan even een nieuw topic. Dan helpen we je daar met alle plezier verder.

Dit topic is beantwoord en ga ik sluiten. 

Een aankoopbewijs is niet hetzelfde als en factuur, voor aankoopdatum kun je ook je bankafschrift gebruiken bijvoorbeeld, of een bonnetje bijvoorbeeld.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het handiger is voor de klant als je de factuur er meteen bij krijgt hoor, zeker bij cashback of earbuds acties, dat heb je ook in dat andere topic kunnen lezen.

Wel is geen factuur meekrijgen is eerder regel dan uitzondering volgens mij, ik heb mijn telefoon gewoon direct in een winkel gekocht, en ook daar kreeg ik alleen een bonnetje mee, en geen factuur. Eigenlijk krijg ik bij bijna alles wat ik koop geen factuur mee in de praktijk.

Maar het is niet mijn doel om jouw mening hierover te ontkrachten, ik ben het zeker met je eens dat bij dit soort acties het handiger voor de klant zou zijn als de factuur er bij zit, zoals ik ook al gezegd heb in die aangehaalde reply.

Dat is inderdaad de wet en dan heb je de gewoonte: wat is gebruikelijk? En dat is hier zeker niet dat we alleen facturen verstrekken op verzoek. En dan adverteert Tele2 ook nog eens met cashback acties waarvan men weet dat je een factuur nodig hebt. Kortom: verre van klantvriendelijk.

En als het toestel gerepareerd moet worden binnen garantie. Hoe bewijs ik dan de aankoopdatum?  Dan wil je toch niet afhankelijk zijn van de wederpartij?

Het is toch wel een vreemde zaak dat je kennelijk zelf actie moet ondernemen om een factuur te ontvangen. ...

Het is zoals het geregeld is in Nederland, ik heb het toevallig een week of 2 geleden nog eens nagezocht in wet en regelgeving, daar kun je hier meer over lezen 

 

Het is toch wel een vreemde zaak dat je kennelijk zelf actie moet ondernemen om een factuur te ontvangen. Tele2 lijkt mij één van de weinige uitzonderingen in Nederland die dat niet uit eigen beweging doet. Daarbij worden er ook nog tegenstrijdige berichten hierover verspreid. De klantenservice meldde mij zaterdag dat er een storing was waardoor de aankoopfactuur niet beschikbaar was in Mijn Tele2, een flauwekulverhaal kennelijk...

Reputatie 7
Badge +12

Hey Kimberly, superfijn om te horen dat je hem al zo snel hebt ontvangen!

En super bedankt voor je update hier in de reacties, topper! Alvast heel veel plezier met je nieuwe Galaxy Buds en alvast een heel fijn en zonnig weekend gewenst! :sunny:

Update

Naar aanleiding van mijn vraag heb ik mijn emailadres, toesteltype en IMEI nummer van mijn nieuwe telefoon doorgegeven aan Marciano van Tele2 via privébericht, waarna hij voor mij een hardware factuur heeft aangevraagd. ik heb hem zojuist ontvangen! 

Groetjes Kimberly 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Kim, ik zojuist op je privébericht geantwoord en de hardware factuur voor je opgevraagd. Ik hoor het graag van je als je hem hebt ontvangen! :blush: