4g werkt niet, wel internet op 3g Iphone 6S

• 4 september 2018
  • 5 reacties
  • 1145 x bekeken

Beste Tele2 en mede-users,

Ik heb er het een en ander al over gelezen hier op het forum maar toch begin ik een eigen topic.
Zoals de titel aangeeft mijn 4g werkt niet. Dit is sinds maart. Ik dacht dat dit met een grote ios update te maken had die destijds uitkwam. Sindsdien hoop ik na elke ios update dat die het wel gaat doen maar helaas is dit niet zo.

Ik kwam er later achter dat internet op 3g wel werkt als ik 4g uitzet. Ik heb 2 keer een nieuwe simkaart besteld destijds in maart/april en vandaag is de 2e binnengekomen. Helaas heeft dit niet geholpen en heb ik nog steeds geen toegang tot 4g. Heel soms doet die het en hij heeft het 1x een paar uur gedaan. Maar vaak springt die dan op 'geen service' en dan over op 3g.

Ik heb de online hulp gevolgd van tele2 die ik kreeg via de klantenservice. Toestel reset, netwerkinstellingen resetten etc.. Nog niet gebeld met de technische dienst wat de klantenservice nog heeft voorgesteld. 4G werkt dan weer wel als ik een ander toestel gebruik. Dus je zou denken het ligt aan mijn toestel. Het lijkt me ergens ook geen hardware probleem aangezien ik wel 3g kan gebruiken en wifi ook.

Vraag: heeft iemand nog ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Ik haal liever geen nieuw toestel want hij werkt verder prima. ( Iphone 6s)

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zie dat je al heleboel heb geprobeerd.

Bij je netwerk instellingen heb je 4G op Data en gesprek toch?

'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Schakel 4G in'.

Een hardware fout zou een mogelijke verklaring kunnen zijn, de de cellular antenna zit apart van de Wifi/BT en GPS antenne in de 6S, en een foute antenne of een foute modem kan zorgen dat 4G niet werkt terwijl 3G en 2G wel werken.

Je hebt al veel geprobeerd, heb ik nog drie vragen:

Een volledig herstel naar fabrieksinstellingen is al gebeurd?

Een andere simkaart in je telefoon, werkt 4G wel?

Heb je alle updates geïnstalleerd? verbind je telefoon met wifi en ga naar updates zoeken binnen Instellingen> algemeen.
Ik zie dat je al heleboel heb geprobeerd.

Bij je netwerk instellingen heb je 4G op Data en gesprek toch?

'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Schakel 4G in'.

Een hardware fout zou een mogelijke verklaring kunnen zijn, de de cellular antenna zit apart van de Wifi/BT en GPS antenne in de 6S, en een foute antenne of een foute modem kan zorgen dat 4G niet werkt terwijl 3G en 2G wel werken.

Je hebt al veel geprobeerd, heb ik nog drie vragen:

Een volledig herstel naar fabrieksinstellingen is al gebeurd?

Een andere simkaart in je telefoon, werkt 4G wel?

Heb je alle updates geïnstalleerd? verbind je telefoon met wifi en ga naar updates zoeken binnen Instellingen> algemeen.

Beste Rena bedankt voor je reactie!

Ik wilde idd gaan kijken of het iets met de hardware zou kunnen zijn modem/antenne.

Volledig herstel ook geprobeerd zonder succes. Het enige wat ik nog kan doen en niet gedaan heb is mijn simkaart in een andere telefoon steken en kijken of 4g dan wel werkt.

Ik zal dit morgen/overmorgen doen en wanneer dit niet werkt wordt het tijd om naar de modem en wifi antenne te laten kijken.

groetjes
Reputatie 6
Badge
Hoi mfarlake24,

Welkom op het forum van Tele2,

Laat je ons even weten of het wel werkt na de tips van Rena?

Groet,

Arjan
Ik heb het getest en helaas werkte een andere simkaart ook niet! die sprong ook terug naar 3G.
Dus nu kan ik de conclussie wel trekken dat het een hardware dingetje is modem/ cellular antenne.
Heeft iemand toevallig een adres waar ze dit kunnen maken? Op veel sites zie ik eigenlijk niet de betreffende reparatie er tussen staan die ik nodig heb.
Reputatie 7
Badge +2
Waar en wanneer heb je je telefoon gekocht?

Dat is toch een reparatie die ik zou zeggen, laat het maar door een erkende partij doen, dan weet je zeker dat ze de oorzaken gaan vinden.