beantwoord

4G instellingen voor Xiaomi redmi 4

• 11 mei 2017
  • 5 reacties
  • 958 x bekeken

Beste...
Wat zijn de goede settings voor mijn simkaart mobiel.
Ik heb nu vaak geen 4G.
Als ik hem op een bepaalde plaats instel, heb ik wel 4G en werkt alles goed.
Maar als ik dan thuis ben allen noodoproep.

Dus mijn vraag, wat zijn de officiële goede settings?

+

Dit zijn mijn opties.

Hoor graag wat de instelling is
icon

Beste antwoord door Rena Chan 11 mei 2017, 14:07

De redmi 4 heeft niet volledig ondersteuning voor Europese frequenties, de belangrijkste in het geval van Tele2 is de 800Mhz, daarmee hebben ze bijna landelijke dekking.

De 2600Mhz (die de redmi wel ondersteunt) heeft wat challenges, de dekking is korter dan de 800Mhz en 2600Mhz is niet zo geschikt om beton te penetreren... Daarom wordt 2600Mhz alleen in grote steden gebruikt.

Voor 3G is je telefoon zover ik weet compatibel met de T-Mobile netwerk, maar ik kon geen up-to-date informatie vinden.

Kortom, waar je geen 2600Mhz heb, moet je 3G gebruiken en dat zolang Tele2 je niet verplicht om een "*4G ready" telefoon te hebben zoals ze dat al doen bij nieuwe klanten.

*Bij 4G ready, is dan niet voldoende dat je telefoon 4G support heeft, maar die moet gemeld zijn in het website van Tele2.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wat voor een telefoon heb je?

In theorie de optie dat je nu geselecteerd hebt is de juiste, je hebt GSM voor 2g, WCDMA voor 3G en LTE voor 4G, maar kan best wel zijn dat je mobiel niet alle banden ondersteunt.

Ik zal zeggen ermee spelen tot dat je het beste configuratie vindt. Deze menu is geen standaard menu dat je zou vinden op een Europese toestel, je hebt normaal gesproken alleen de keuze tussen 2g, 3g en 4g.
Xiaomi redmi 4

Maar dat is het rare als ik instelling x neem heb ik op bepaalde plaatsen 4G en perfect ontvangst.
Maar als ik hem thuis gebruik alleen maar noodoproep.
Als ik dan instelling y neem heb ik op plats x weer geen 4G.

Dus ik neem aan dat Tele 2 niet de volledig dekking van 4G op hetzelfde netwerk heeft?

En als ik het standaard menu Alleen 3en 4G aanvink, heb ik thuis weer geen ontvangst en op plaats X weer wel..

Aangezien Tele2 iedereen op 4G wil hebben, lijkt me alleen 4G [ LTE ] de beste instelling.
Maar dan wekt het op x weer niet en op y weer wel.

De instelling die ik nu heb, betekent eigenlijk meest van de tijd Hsdpa... :(

Dus spelen heeft geen zin.
Tele2 zal een exacte setting hebben toch?
Reputatie 7
Badge +2
De redmi 4 heeft niet volledig ondersteuning voor Europese frequenties, de belangrijkste in het geval van Tele2 is de 800Mhz, daarmee hebben ze bijna landelijke dekking.

De 2600Mhz (die de redmi wel ondersteunt) heeft wat challenges, de dekking is korter dan de 800Mhz en 2600Mhz is niet zo geschikt om beton te penetreren... Daarom wordt 2600Mhz alleen in grote steden gebruikt.

Voor 3G is je telefoon zover ik weet compatibel met de T-Mobile netwerk, maar ik kon geen up-to-date informatie vinden.

Kortom, waar je geen 2600Mhz heb, moet je 3G gebruiken en dat zolang Tele2 je niet verplicht om een "*4G ready" telefoon te hebben zoals ze dat al doen bij nieuwe klanten.

*Bij 4G ready, is dan niet voldoende dat je telefoon 4G support heeft, maar die moet gemeld zijn in het website van Tele2.
mmm
En wat is de 800 en de 2600 ? [ 3g? 4g? of?? ]
Waar kan ik dat instellen?
Reputatie 7
Badge +2
Dat is 4G, Tele2 gebruikt beide frequenties en je kan dat niet instellen op je telefoon.

Je telefoon kan fisiek de 800Mhz frequentie niet aan.

Je hebt dus 4G waar Tele2 2600Mhz aanbiedt (meestal grote steden en drukke gebieden) en op andere plekken heb je alleen 3G