beantwoord

4G instellen op toestel

Reputatie 1
Mijn huidige abonnement eindigt per 13-02-2016
Mijn toestel is 4 g oké
Mijn simkaart is 4g oké
volgens Tele2.
Bij instellingen op mijn telefoon kan ik echter niet voorkeur 4g aangeven, de keuzemogelijkheid ontbreekt in het menu.
Wel 2g en 3g
Graag tips hoe nu verder.
Toch nieuwe simkaart nodig ?
Je bent te gek mail ontvangen, dat dan weer wel.
😃

icon Beste antwoord door Siebel 27 november 2015, 22:42

Heb je het toestel direct bij Tele2 gekocht, of via een wederverkoper (icm Tele2 abonnement?). Mogelijk heb je namelijk niet een NL versie, maar grijze import, of een 'branded' versie van b.v. Vodafone. Deze kunnen firmware bevatten die het 4G netwerk van Tele2 blokkeert. (In dat geval heb je i.i.g. de verschijnselen die je omschrijft).

Je kunt proberen een software update te doen via de computer, of, als je het toestel via een wederverkoper hebt gekocht, vragen of zij er de Nederlandse 'open market' firmware op willen zetten.

Wanneer je het toestel rechtstreeks via Tele2 hebt gekocht en je hebt de laatste firmware versie erop staan, is er iets anders (vreemds) aan de hand.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Welk toestel heb je en wat is de software versie?
Op android:
Ga naar het hoofdmenu en daarna naar Instellingen.
Scrol naar beneden en kies Over de telefoon of een soortgelijke sectie.
Dan zal de Android versie getoond worden.
Reputatie 1
eric schreef:

Welk toestel heb je en wat is de software versie?
Op android:
Ga naar het hoofdmenu en daarna naar Instellingen.
Scrol naar beneden en kies Over de telefoon of een soortgelijke sectie.
Dan zal de Android versie getoond worden.

Android 5.1
Motorola MotoG
Zie je wel de keuze LTE staan? (Dit is hetzelfde als 4G in deze instellingen)
Reputatie 1
Siebel schreef:

Zie je wel de keuze LTE staan? (Dit is hetzelfde als 4G in deze instellingen)

Nee alleen de keuze 2G of 3G
Heb je het toestel direct bij Tele2 gekocht, of via een wederverkoper (icm Tele2 abonnement?). Mogelijk heb je namelijk niet een NL versie, maar grijze import, of een 'branded' versie van b.v. Vodafone. Deze kunnen firmware bevatten die het 4G netwerk van Tele2 blokkeert. (In dat geval heb je i.i.g. de verschijnselen die je omschrijft).

Je kunt proberen een software update te doen via de computer, of, als je het toestel via een wederverkoper hebt gekocht, vragen of zij er de Nederlandse 'open market' firmware op willen zetten.

Wanneer je het toestel rechtstreeks via Tele2 hebt gekocht en je hebt de laatste firmware versie erop staan, is er iets anders (vreemds) aan de hand.
Reputatie 1
Dank je wel voor je reactie.
Het toestel kocht ik niet via Tele2.
dus ga ik op zoek naar de open market firmware.
Reputatie 1
Cool1946 schreef:

Dank je wel voor je reactie.
Het toestel kocht ik niet via Tele2.
dus ga ik op zoek naar de open market firmware.