beantwoord

4g gebruiken terwijl wifi verbonden is

• 25 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 361 x bekeken

Wie weet hoe ik gebruik kan maken van de mobiele data verbinding terwijl mijn tablet via wifi is verbonden met mijn camera-bewakings systeem?

Zodra mijn tablet verbinding maakt via Wifi met dat systeem, waar uiteraard geen internetverbinding actief is, kan ik niet meer internetten. Wat ik ook doe, ik krijg het niet aan de praat.
Hellup!

Groet,
Ruud
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 27 oktober 2017, 12:41

Hoi Ruud,

De vraag die je stelt heeft te maken met instellingen op je apparaat. Helaas kan ik je hier niet mee helpen. Als de tips van je medeforummers niet hebben geholpen dan kun je inderdaad misschien het beste kijken of je een oplossing kunt vinden via bijvoorbeeld een Android forum 🙂.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tele2 sims mogen niet in tablets/laptops/routers worden toegepast. Die devices staan niet op de whitelist en is tegen de Nederlandse regelgeving van nummer uitgifte.
https://forum.tele2.nl/omdat-het-kan-tine-176/4g-sim-only-unlimited-in-een-mobiele-router-of-dongle-in-strijd-met-de-de-geldende-wet-en-regelgeving-67931/index1.html#post411610
Reputatie 7
Badge +5
Dat is geen antwoord op de vraag van de topicstarter ook al klopt het wat er gezegd wordt.

@Ruud Stuivenberg Wifi uitzetten als je via de mobiele verbinding data wilt gebruiken, ben je klaar dan zet je hem weer aan.
Reputatie 7
Badge +4
@Cypher Is al helemaal geen antwoord op de vraag, "hoe ik gebruik kan maken van de mobiele data verbinding ". Jij geeft aan, wifi uit als je belt?
Een tablet belt niet, daarom mag er geen 06 nummer in.
Reputatie 7
Badge +5
Ik zie nergens bellen staan hoor, maar ik probeer iig zijn vraag te beanrwoorden en jij hebt een totaal andere insteek die of topic is.
Reputatie 7
Badge +2
@eric TS wilt gebruik maken van 4G ook wanner zijn device verbonden is met een WiFi zonder internet. En veel Android tablets kunnen wel bellen :)

-
Is jou tablet een Android of iOS tablet?

Bij iOS is het blijkbaar easy, volg de onderste stappen
These folks are right. Just follow these easy steps:

Connect your iPhone to the Wi-Fi for your backup camera.
Go to SETTINGS and select Wi-Fi then select the blue INFO icon to the right of the name of your back-up camera Wi-Fi
Make note of both the IP address and the Subnet Mask address
Select the STATIC option and enter only the IP and Subnet Mask addresses from Step 3 -- (Leave everything else blank)
Your iPhone will be connected to your back-up camera Wi-Fi and also to the LTE signal at the same time. SIRI and all internet functions (Weather, Navigation, Inquiries, etc) will continue to work with the LTE signal while simultaneously enjoying the safety of your back-up camera.

Bij Android moet je een firewall app gebruiken en daar de WiFi toegang aan bepaalde apps (denk aan browser, enz) blokkeren, je bent dus niet gelijk verbonden met beide netwerken, maar zodra een app die niet op WiFi mag data wilt verbruiken dan schakelt je toestel automatisch tussen WiFi en LTE.
Een app die dat mogelijk maakt is Mobiwol.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi antwoord Rena... Is alleen nog de vraag aan TS.. waarom wil je mobiele data gebruiken als je al met wifi verbonden bent?
Reputatie 7
Badge +2
Mooi antwoord Rena... Is alleen nog de vraag aan TS.. waarom wil je mobiele data gebruiken als je al met wifi verbonden bent?

Volgens mij heeft hij een camera bewaking systeem, die heeft een eigen wifi netwerk (je ziet dat ook nog veel in systemcameras ook, dat je een live view kan hebben via een WiFi verbinding), natuurlijk heeft die WiFi verbinding geen internet toegang, daarom om internet te gebruiken moet hij 4G gebruiken.

De idee achter dit soort cameras is dat je echter een tablet exclusief voor de bewakingssysteem gaat gebruiken, bij iOS is dan mogelijk om beide verbinding open te houden maar met Android is dat niet mogelijk, dus ook met de firewall app als je Netflix open heb, dan is de verbinding met de camera verbroken.

Een IP camera systeem is dan net wat handiger, want die verbinding gaat via je router.
Wow, wat een hoop reacties van mensen die mijn vraag niet goed hebben gelezen.

Ik gebruik een tablet die ook kan bellen en waar ik ook mee bel. Als mijn tablet via wifi is verbonden met mijn camerasysteem kan ik geen data versturen of ontvangen.

Ik hoor antwoorden als: wifi uitzetten en daarna weer aanzetten. Sjonge jonge, serieus? is dat een advies? 🙄

Ik hoor iemand vragen waarom ik 4g zou willen gebruiken als ik met wifi verbonden ben. Alsof wifi synoniem is aan internet verbinding.

Misschien is mijn vraag hier niet op zijn plek en moet ik hem stellen in een forum met kenners van het Android besturingssysteem.

Diegenen die wel zaten na te denken en getracht hebben mij te helpen: Dank jullie wel. Jammer dat we niet tot een oplossing hebben kunnen komen.
Tele2 sims mogen niet in tablets/laptops/routers worden toegepast. Die devices staan niet op de whitelist en is tegen de Nederlandse regelgeving van nummer uitgifte.
https://forum.tele2.nl/omdat-het-kan-tine-176/4g-sim-only-unlimited-in-een-mobiele-router-of-dongle-in-strijd-met-de-de-geldende-wet-en-regelgeving-67931/index1.html#post411610

Ik heb goed gekeken of mijn device voldoet aan de eisen en dat doet ie. Bovendien geen enkele keer een sms of anderszins van Tele2 gehad waaruit anders zou blijken. Bovendien zie ik niet in wat deze uiting met mijn vraag te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +5
Zo te horen/lezen ben je hier idd helemaal op de verkeerde plek, ik zou zeggen succes op het Android forum.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ruud,

De vraag die je stelt heeft te maken met instellingen op je apparaat. Helaas kan ik je hier niet mee helpen. Als de tips van je medeforummers niet hebben geholpen dan kun je inderdaad misschien het beste kijken of je een oplossing kunt vinden via bijvoorbeeld een Android forum 🙂.

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.