vraag

wifi repeater aansluiten op zte modem

kan ik een FRITZ wlan repeater aansluiten op het zte modem?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De repeater is een standalone werkend apparaat en kan dus elk wifi netwerk met standaard beveiliging versterken.
Hij pikt het bestaande draadloze netwerk op en zend dat weer uit. De effectieve snelheid van je totale netwerk wordt zo wel langzamer, maar de dekking kan ermee wel verbeteren.
Er zijn meer merken die dit soort repeaters verkopen. Als je er echter een groot oppervlak (c.q. meerdere verdiepingen in een huis) mee van dekking wilt voorzien, zou je eens aan een MESH netwerk moeten denken.
Zie als inspiratie: https://www.coolblue.nl/multiroom-wifi
ik heb een FRITZ plug in apparaatje. als ik op wps druk gaat hij zoeken, maar hij vangt niks op.
op het modem zit geloof ik ook een wps knop, maar indrukken (kort, of langer) heeft tot nog toe niks opgeleverd
Reputatie 7
Badge +4
Welk type Fritz repeater heb je dan precies?
deze (excuus voor de lange link)
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_avm-fritz-wlan-repeater-310-1275575.html?channable=e21783.MTI3NTU3NQ&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=CjwKCAjw4PHZBRA-EiwAAas4Zi-ZzkEm0r-MqPXlQ2ez59J_bQU_D75r7aLcaKxnYygSmU1bgZth3RoCHx0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNb9kcWAhdwCFU-Gdwod9hAKWg
Reputatie 7
Badge +2
Heb je wps wel aan staan in je ZTE modem? Ik dacht dat vaak die feature standaard uit zit omdat het niet altijd veilig is.

Edit

Zoals hier te lezen is zit wps inderdaad standaard uit.

Alleen kon ik geen handleiding vinden van de zte modem om toe te lichten waar je die aan moet zetten.
dat is een beetje de vraag.... ik heb aantal dingen geprobeerd:

- het knopje kort indrukken (ca 1 sec) voor het geval het een aan/uit situatie betrof
- het knopje langer (ca 6 sec) ingedrukt gehouden voor het geval zo het zoeken/zenden etc werd geactiveerd

maar beiden leverden niks op tot nu toe...
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb dan een edit gepost maar blijkbaar was het te laat.

Wps zit standaard uit in de zte modem, je moet op de modem inloggen en zelf aanzetten.

Misschien kan iemand met z'n modem even uitleggen hoe dat moet 🙂
Oh aha, dank!
Ja graag!
ik neem aan dat dit de manier is?

helaas nog steeds geen soelaas. wel is het wifi lampje op het modem ROOD gaan knipperen....
Reputatie 7
Badge +2
Dat zou het zo moeten zijn ja, zet wps aan, klik op apply, wacht even en misschien start je modem opnieuw op.

Voor wps wil je dat beide apparaten dichtbij zijn, daarna mag je je repeater wel verplaatsen.
Reputatie 7
Badge +2
Als dat toch niet lukt, kun je de verbinding ook handmatig doen, volg de stap 3.4 van de handleiding
Gelukt! Oefff...

Thanx. Ik had die handleiding al gelezen maar zag er nogal tegen op.

Dank nogmaals!
Reputatie 4
Badge +1
Kijk eens aan! Goldmember FTW 🆒

Ik ben niet meer nodig zie ik haha! Alles is gelukt met de tips!