beantwoord

Wifi ontvangst slecht op Alternate Saturnus M550 computer met windows 10

• 10 mei 2016
  • 3 reacties
  • 167 x bekeken

Op mijn nieuwe computer van Alternate Saturnus M550 met Windows 10 heb ik zeer slecht ontvangst van Wifi. Al sinds aanschaf problemen. Computer was oorspronkelijk voor Windows 7 want die komt als backup naar voren. Computer 3 dagen bij Alternate voor reparatie. Zij konden niets vinden. Probleem bleef. Ik kwam er achter dat de dongel (antenne) niet door Windows 10 werd ondersteunt. Weer terug naar Alternate. Na een uur discussie gaven zij toe dat hun levering fout was. Er werd gratis!!!! een nieuwe Wifi kaart die wel door Windows 10 ondersteund wordt geïnstalleerd. Volgens Alternate is hun computer nu in orde en ligt het aan Tele2 als het weer niet werkt.. Tele 2 heeft ondertussen een nieuwe snellere router geleverd. Waar alles op werkt behalve de Alternate computer......
Met kabel is de verbinding wel snel en goed. Smartphone ontvangst goed. Laptop ontvangst Wifi ook goed.
Echter de Alternate computer blijft voortdurend problemen geven. Soms melding computer dat internet protocollen ontbreken. Tele2 heeft vanmorge nweer alles gecontroleerd en dat is in orde. Wat kan ik doen??? met de instellingen van de computer om het probleem op te lossen????
icon

Beste antwoord door Bas2577 10 mei 2016, 12:45

Jouw computer is nooit windows 10 compatible geweest, en daar zit nou net het probleem.
Ze prakken dan wel windows 10 over windows 7 heen maar dat geeft 9 van de tien keer bij de meeste mensen ellende als dit.
Dat een systeem Windows 7 kan draaien wil niet zeggen dat windows 10 dan ook vlekkeloos draait en zeker niet na een upgrade.

De oplossing is meestal om windows 10 schoon te installeren met alleen windows 10 drivers.
De upgrade maakt bestanden vaak corrupt (daarom problemen met tcp/ip protocollen etc) en terugzetten van windows 7 verloopt ook niet goed (veel klachten bij Microsoft) dus dat is ook geen optie.

Wat veel bedrijven doen zoals Alternate, mediamarkt etc is een Windows 7 of 8 systeem upgraden met windows 10 en verkopen als Windows 10 systeem. Zo blijven ze niet met systemen met een verouderd OS zitten Het bewijs is je netwerkkaart. Op een nieuw systeem waar alleen maar windows 10 preinstalled op staat en gebouwd is voor windows 10 heeft geen verouderde hardware aan boord en heb je geen windows 7 backup.

De M550 verkopen ze ook niet meer zie ik.

Windows 10 schoon installeren of door iemand laten doen lost waarschijnlijk het probleem gewoon op.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +5
Jouw computer is nooit windows 10 compatible geweest, en daar zit nou net het probleem.
Ze prakken dan wel windows 10 over windows 7 heen maar dat geeft 9 van de tien keer bij de meeste mensen ellende als dit.
Dat een systeem Windows 7 kan draaien wil niet zeggen dat windows 10 dan ook vlekkeloos draait en zeker niet na een upgrade.

De oplossing is meestal om windows 10 schoon te installeren met alleen windows 10 drivers.
De upgrade maakt bestanden vaak corrupt (daarom problemen met tcp/ip protocollen etc) en terugzetten van windows 7 verloopt ook niet goed (veel klachten bij Microsoft) dus dat is ook geen optie.

Wat veel bedrijven doen zoals Alternate, mediamarkt etc is een Windows 7 of 8 systeem upgraden met windows 10 en verkopen als Windows 10 systeem. Zo blijven ze niet met systemen met een verouderd OS zitten Het bewijs is je netwerkkaart. Op een nieuw systeem waar alleen maar windows 10 preinstalled op staat en gebouwd is voor windows 10 heeft geen verouderde hardware aan boord en heb je geen windows 7 backup.

De M550 verkopen ze ook niet meer zie ik.

Windows 10 schoon installeren of door iemand laten doen lost waarschijnlijk het probleem gewoon op.
Beste Bas, bedankt voor je snelle reactie. Ik zal je advies opvolgen en alles verwijderen en dan Windows 10 er schoon opzetten. Ik heb al verschillende keren Windows 10 opnieuw geïnstalleerd maar blijkbaar wordt dan alleen de upgrade er opnieuw op gezet.
Waar ik voor vreesde wordt door jou bevestigd. Deze computer is nooit Windows 10 compatible geweest.. Alternate heeft hem wel als zodanig verkocht wat dus puur oplichterij is. Ik heb ze herhaaldelijk gewezen op de ondeugdelijke levering maar ze blijven domweg alles ontkennen en de schuld op iedereen behalve henzelf leggen. Ondanks het feit dat ze moesten toegeven dat de dongel niet voor Windows 10 te gebruiken was. Zelfs nadat de computer ter reparatie is geweest werd nog beweerd dat de computer goed was terwijl de onbruikbare hardware keihard was aangetoond en het systeem nog steeds niet goed werkte. Alternate is voor mij de absolute top van klantonvriendelijkheid. Ik heb een deel van de discussie gefilmd (waarin zij blijven weigeren hun aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid te nemen). Ik heb ze meegedeeld het hier niet bij te laten zitten.
Badge +5
Het beste kun je de ISO downloaden bij microsoft:

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

dat staat onder Wilt u een USB-, dvd of ISO-bestand maken? en dan de knop hulpprogramma nu downloaden.

Als je deze daarna start controleert het eerst de versie van je windows en taal en bied je daarna aan om installatie media te maken en op te slaan als ISO die je daarna op DVD kunt branden.
Daar kun je dan gewoon je PC mee opstarten en Windows 10 setup mee starten. Hij zal vragen om een productcode maar dan kies je gewoon overslaan want deze haalt ie na installatie zelf op bij de automatische Windows activatie.

Check ook voor al je hardware even of er windows 10 drivers zijn zoals je videokaart en geluidskaart, printers etc.