vraag

wifi netwerk

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Ik heb nog een probleem.de draadloze verbinding tussen mijn modem en mijn laptop gebeurt toch neem ik aan via wifi? Bij dat netwerk hoort een naam en wachtwoord. Als iemand op bezoek is en vraagt of ik wifi heb krijgt men toegang door de naam ervan aan te klikken. Hoe kan het dan dat ik met mijn nieuwe Huawei P8-lite smartfoon telkens na het invoeren van de naam de melding krijg: verkeerd wachtwoord
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Wifi heeft een SSID (netwerknaam) wil je hiermee verbinden dan selecteer je het Wifi netwerknaam waarmee je wilt verbinden.
Vervolgens wordt er dan om een wachtwoord gevraagd die jij dan in voert zodat verbinden mogelijk wordt.

Meestal staan de SSID en het wachtwoord op een stikker die op het Modem geplakt is.
Deze gebruiken om met je Wifi netwerk te verbinden.

Voor de zekerheid heb je hier een uitleg hoe je Modem te beveiligen.

Ga via je browser naar 192.168.1.1
Log in met user/user
Klik op ''Wireless'' in het linker menu.
In ''Basic'' vul je een netwerknaam in (SSID)
In ''Security'' kies je een protocol, bv WPA2-PSK.
Bij ''Presharedkey'' moet je een wachtwoord maken.
Dan klik je op save/apply.

En als je er niet uitkomt, dan kun je nog je Modem een Harde Reset geven.
Nu weet ik niet welk Modem je hebt, maar meestal zit er een gaatje aan de achterkant van je Modem.
Daarachter zit een knopje verborgen, deze een seconden of 10 ingeduwd houden door middel van een pinnetje in het gaatje te steken.
Dan opnieuw je Wifi beveiligen
Gaat het niet draadloos ( verbinden met je Modem ) dan via een UTP kabel in poort 3 of 4 (LAN)

Het kan ook aan het toetsenbord van je smartphone liggen, of je gebruikt het verkeerde wachtwoord.
Badge +1
Hoi bra78til,

Heeft de oplossing die Cypher je heeft gegeven je geholpen?

Groetjes van Jeanette van Tele2
Ben er nog niet uit; bedacht dat het aan mijn smartfoon moet liggen want mijn laptop werkt wel via die draadloze (wifi ? ) verbinding met mijn modem.Heb nu ook even geen tijd ervoor,hoef ook niet dringend op internet met die Huawei P8-lite
Maar ik laat nog weten wanneer het mijn gelukt is
Het probleem is opgelost! Het bleek dat ik bij het installeren van Wifi op mijn smartfoon het verkeerde wachtwoord had ingevoerd, waardoor bij elke nieuwe poging die fout vanzelfsprekend gemeld werd. Een vriendin met meer verstand van zake heeft dat opnieuw ingevoerd,en werkt het voortreffelijk! Dank voor jullie steun!
Badge +1
Hoi bra78til,

Top dat het probleem is opgelost.
Ik ga dit topic sluiten als je nog andere vragen hebt wil ik je vragen een nieuw topic te openen.

Groetjes van Jeanette van Tele2