beantwoord

Welke kabel voor modem

• 28 mei 2019
  • 4 reacties
  • 1513 x bekeken

Ik heb zojuist mijn internet en tv pakket ontvangen. Nu ben ik druk bezig met aansluiten maar is het niet duidelijk welke kabels ik moet gebruiken.

Welke kabels moet ik hebben??
icon

Beste antwoord door Rena Chan 28 mei 2019, 22:44

Rood en blauw zijn de standaard. Maar is dat waar de hoofdtelefoon aansluiting (met andere woorden waar de telefoon kabel naar binnen komt) of is dat een extra aansluitpunt? Kabels zien erg "nieuw" en lijkt niet op de kabel die van straat komt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Rood en blauw zijn de standaard. Maar is dat waar de hoofdtelefoon aansluiting (met andere woorden waar de telefoon kabel naar binnen komt) of is dat een extra aansluitpunt? Kabels zien erg "nieuw" en lijkt niet op de kabel die van straat komt.
Volgens mij is dit inderdaad de hoofdaansluiting. Ik heb wel nog een coax aansluiting maar deze is volgens mij alleen voor Ziggo..??
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad coax is voor ziggo.

Normaal gesproken zou je koper telefonie kabel aangesloten zijn op een "IS/RA" punt. Dat is de begrenzing tussen de netwerk van de provider en de randapparatuur die je in je huis gaat aansluiten.

Die zit namelijk in de meterkast of in de woonkamer

Maar ja, als de vorige bewoners de ISRA weg hebben gehaald, dan hou je alleen de kabel over.

Je kunt bij de bouwmarkt een wandcontactdoos kopen een aansluiten, maar is niet echt de bedoeling, een ISRA moet door een monteur worden gemaakt, alleen weet ik niet als Tele2 dat gratis aanbiedt.
Reputatie 5
Badge +2
Topic vanwege inactiviteit gesloten