vraag

Wederom problemen NAT

• 29 december 2017
  • 14 reacties
  • 428 x bekeken

Hallo.
2 jaar gelden heb ik hier een aantal vragen gesteld betreft het open NAT krijgen op mijn xbox one console, want tele2 geeft geen ondersteuning.

Ik heb nu inmiddels een andere modem gekregen, want de oude technicolor gaf kuren.

Nu is het de TG789bvn.

Nu wil ik dezelfde stappen volgen om mijn console een open NAT te bezorgen, maar als ik de router waar de console aan hangt in DMZ wil zetten, zoals ik vorige keer ook gedaan heb, blijft de tele2 modem laden, en krijg even later dat de pagina niet te bereiken is.

Hierna is mijn moden ook niet meer te bereiken, tenzij ik een hard reset doe.

Wat is dit toch voor een troep zeg............echt reden om naar een ander te stappen.

Ieder huishouden gamed onderhand, gewoon schandalig dat jullie de troep dicht houden in die waardeloze modems.

Iemand misschien een idee waarom ik geen gebruik kan maken van DMZ??

Hartelijk dank alvast.

Vr. groet,

John

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Al eens een andere browser geprobeerd?
Bij van die kleine managed switches met webinterface heb ik soms hetzelfde verschijnsel, b.v. firefox werkt niet en IE wel of andersom.
hoi malamute.

Nee, ik zal Chrome eens proberen en anders firefox.

Dank voor je antwoord. Ik laat het weten of het wat uitgehaald heeft.

Had niet verwacht dat een browser zulke problemen kan veroorzaken.

Groetjes,

John
Al eens een andere browser geprobeerd?
Bij van die kleine managed switches met webinterface heb ik soms hetzelfde verschijnsel, b.v. firefox werkt niet en IE wel of andersom.

Andere browser geeft geen verbetering. Blijft laden na "apply" drukken bij DMZ optie.

Modem harde reset gegeven, en nu heb ik zelfs geen internet, power lampje blijft rood branden.

Ben die zooi van tele2 echt zat......

Als iemand nog tips heeft, hou me aanbevolen....

Dank u

Groetjes
Ik heb inmiddels mijn poorten open.

modem werkte vanmorgen weer normaal.

DMZ functie werkt nog steeds niet, maar simpel de benodigde poorten openen was nu wel voldoende.
Op de vorige modem deed dat helemaal niks.

Weet niet voor hoe lang, maar voor nu werkt het.

Groet
Update.

Heeft niet lang gewerkt.

alles staat weer zoals in mijn eerste bericht.

waardeloos.....
Badge +2
Heb je het antwoord van ThaGuest in dit topic ook al doorgenomen?
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624
Heb je het antwoord van ThaGuest in dit topic ook al doorgenomen?
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624

Ja, maar dat gaat dus niet, want zodra ik de DMZ functie gebruik, blijft de modem maar laden en is daarna niet meer toegankelijk tot ik een hard reset doe.

Ik weet wel hoe het moet, maar deze nieuwe modem maakt het mij onmogelijk om te doen.....

Groet
Badge +2
Dat van die DMZ begrijp ik niet waarom je die gebruikt. Lijkt me niet dat dat nodig is.
Staat ook niet in het antwoord van ThaGuest. Hij zet het externe ip adres door naar de PS4.
Dat van die DMZ begrijp ik niet waarom je die gebruikt. Lijkt me niet dat dat nodig is.
Staat ook niet in het antwoord van ThaGuest. Hij zet het externe ip adres door naar de PS4.

Als je goed leest, heeft hij ook dit "Assign the public IP address of a connection to a device" gebruikt om zijn ps4 te forwarden.

hiermee zet je apparatuur dus ook in DMZ modus (foto).

Ik heb een router eraan hangen met daar weer 3 consoles eraan. als ik die router in DMZ modus zet, kan ik dus op al die consoles eenj open NAT krijgen.

Maar deze stap word dus tegen gehouden.
Zodra ik "Assign the public IP address of a connection to a device" doe en apply druk, blijft de modem laden en doet ie niks meer. blijf wel internet houden, maar ik kan de modem niet meer benaderen. Ik moet een harde reset geven om weer toegang te krijgen.

Op de vorige technicolor modem ging dit prima, en kreeg ik het met wat aanpassingen na de DMZ modus voor mekaar.

Nu kom ik dus niet eens na deze stap.

Het klopt gewoon niet.

Groet
Badge +2
Dat is een bekende foto voor mij, die heb ik vaak laten zien op dit forum.
Maar je komt er wel voor het einde van 2017 uit.🙂

Je eigen router erbij had ik blijkbaar gemist en daar zit nou net de kneep denk ik.

Koppel even alle 3 consoles van de router af en werk alleen met pc en router aangesloten aan de Technicolor. Beide staan in de fabrieksinstellingen en dan zet je het externe ip nummer door naar je router en ook gebruik je ook DMZ functie naar je router toe. Hierna kun je de Technicolor niet meer bereiken via een Lanpoort en dat hoort ook zo. De Technicolor is nu alleen modem want het router gedeelte doet simpelweg niet meer mee. Hij stuurt alles nu ongecontroleerd zonder beveiliging door naar wie er achter zit en dat is alleen je eigen router. Er staat in “tips vanuit de Community” een uitgebreide topic hierover.

Opnieuw opstarten is vereist, eerst de Technicolor en dan de router pas. Kabel van de pc uit de Lan van de technicolor en in de router nu en controleren of je het externe ip nummer ziet. Voor de duidelijkheid, de Technicolor heeft nu slechts 1 kabel in de Lanpoort naar je eigen router toe en die is nu de baas over het netwerk.

Nu sluit je 1 voor 1 je consoles weer aan je eigen router, je regelt daar alles wat nodig is want je hebt niets meer te zoeken in de Technicolor en als er één goed werkt dan pas weer de volgende.

Meer weet ik er niet van. Veel plezier en een fijne jaarwisseling.
Dat is een bekende foto voor mij, die heb ik vaak laten zien op dit forum.
Maar je komt er wel voor het einde van 2017 uit.🙂

Je eigen router erbij had ik blijkbaar gemist en daar zit nou net de kneep denk ik.

Koppel even alle 3 consoles van de router af en werk alleen met pc en router aangesloten aan de Technicolor. Beide staan in de fabrieksinstellingen en dan zet je het externe ip nummer door naar je router en ook gebruik je ook DMZ functie naar je router toe. Hierna kun je de Technicolor niet meer bereiken via een Lanpoort en dat hoort ook zo. De Technicolor is nu alleen modem want het router gedeelte doet simpelweg niet meer mee. Hij stuurt alles nu ongecontroleerd zonder beveiliging door naar wie er achter zit en dat is alleen je eigen router. Er staat in “tips vanuit de Community” een uitgebreide topic hierover.

Opnieuw opstarten is vereist, eerst de Technicolor en dan de router pas. Kabel van de pc uit de Lan van de technicolor en in de router nu en controleren of je het externe ip nummer ziet. Voor de duidelijkheid, de Technicolor heeft nu slechts 1 kabel in de Lanpoort naar je eigen router toe en die is nu de baas over het netwerk.

Nu sluit je 1 voor 1 je consoles weer aan je eigen router, je regelt daar alles wat nodig is want je hebt niets meer te zoeken in de Technicolor en als er één goed werkt dan pas weer de volgende.

Meer weet ik er niet van. Veel plezier en een fijne jaarwisseling.

Hoi.
Ik ga dit morgen even proberen.

Maar vind het gewoon raar dat ik na het apply drukken ik niks meer kan doen in de modem, de vorige kon dat wel. 5 seconden laden en hij stond weer op het scherm, kon ook gewoon de router in dmz mode zien staan en verder gewoon wijzigen wat ik wou. Ik heb het idee dat ie nu tijdens het eindeloos laden niks doet.

Maar mocht dit werken, kan ik dan wel gewoon de tv decoders blijven gebruiken? Omdat je zegt er zit maar 1 kabel in de modem?

Jij ook fijne jaarwisseling alvast.

Groet
Badge +2
Kijk aan, zo langzamerhand komt de configuratie boven drijven, maar wees gerust de tv decoders werken op een eigen vlan (Virtual Local Area Network) en die kabels moeten dus ook in de Technicolor zitten. Dat brengt me wel op het punt of je genoeg snelheid hebt voor 3 spelconsoles en 2 tv’s want dat vraagt nogal wat. Maar goed het zal niet allemaal tegelijkertijd aan staan.

Dat je die DMZ aanzet en dan op apply klikt, met een rits apparaten er achter dan weet hij gewoon niet waar het naar toe moet, vandaar alleen de router dan is er geen keuze verder en werkt het.
Kijk aan, zo langzamerhand komt de configuratie boven drijven, maar wees gerust de tv decoders werken op een eigen vlan (Virtual Local Area Network) en die kabels moeten dus ook in de Technicolor zitten. Dat brengt me wel op het punt of je genoeg snelheid hebt voor 3 spelconsoles en 2 tv’s want dat vraagt nogal wat. Maar goed het zal niet allemaal tegelijkertijd aan staan.

Dat je die DMZ aanzet en dan op apply klikt, met een rits apparaten er achter dan weet hij gewoon niet waar het naar toe moet, vandaar alleen de router dan is er geen keuze verder en werkt het.

Hoi.

Indd zal er altijd maar 1 console tegelijkertijd gebruikt worden.

Maar blijf er wel bij, op de vorige technicolor modem werkte het wel (rechtopstaande zwart witte, volgens mij de tg789vn), dus dat het mogelijk is weet ik.
En zoals ik al zei, als ik 1 xbox zonder router direct op de modem aan sluit doerlt ie hetzelfde, blijft ie ook hangen.

Maar goed ik ga straks jouw tip even proberen.
Als dat niet werkt word het tocht een andere provider.

Vrienden van mij met ziggo en vodafone thuis hebben tich geen problemen.

Snap best dat gamen online geen standaard dienst is, maar aan de andere kant, 3 kwart gamed online tegenwoordig.

Configureer dan in ieder geval de modem zo dat de klant zelf redelijk uit de voeten kan mer instellen.

Maar goed. U hoort van mij.

Groetjes
hoi.

Werkt nog steeds niet.
nu de volgende dingen geprobeerd.

Alleen router in de technicolor, verder niks.in de router niks geplugt, dus leeg, in fabrieksinstellingen, neutraler kan niet.
Er gebeurd dus niks. Na apply drukken blijft het grijs, en blijft ie laden tot ie zegt pagina niet bereikbaar, en daarna is de modem niet meer toegankelijk.
Router is niet geforward.

Hetzelfde hierboven geprobeerd met alleen de xbox one in de technicolor ipv de router, zelfde resultaat.

Het maakt niet uit wat ik doe, hoe "leeg" de modem ook is, de modem laat mij niet na die stap komen.

Zoals ik al zei, vorige modem laadde 5 sec, en dan zag je "redirect" en kon ik gewoon verder....de router stond toen netjes in het lijstje en kon ik verder met configureren.

Tele2 zegt dat het niet aan de modem ligt, dus is het klaar.

Ik weet het niet meer...

Groet