Voor de PS4 wil ik van NAT3 naar 1 of 2 maar dat lukt niet

• 2 april 2018
  • 4 reacties
  • 714 x bekeken

IK heb een half jaar geleden door middel van deze post mijn NAT3 naar 1 gekregen: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624

Ik heb nu ook een statisch IP toegewezen aan de PS4.
Maar nu kom ik niet verder dan Stap 2 omdat het configuratiescherm van het modem is veranderd. Ik kan nu geen public IP meer toewijzen. Alleen internet_over_ADSL en internet, maar zodra ik die wil koppelen krijg ik een waarschuwing dat ik het public IP moet releasen en renewen. Vervolgens gebeurt er niks.

Ook geprobeerd via games en applications. Daar kan ik hele oude meuk blijkbaar koppelen, maar geeen playstation.

Iemand die recent de NAT naar 1 heeft kunnen krijgen voor de PS4?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Ik had het eerst ook geprobeerd met een automatisch toegewezen IP-adres.

En dank Liam voor deze uitgebreide uitleg, maar volgens mij lukt het al niet bij stap 5A. Ik kan geen public IP toewijzen (zie afbeelding). Als ik een device toevoeg, dan negeert hij het gewoon. Ik krijg dan de melding van het tweede plaatje. Maar hierna springt alles gewoon weer terug.
Alsjeblieft gela en succes
Beste Forum Leden,

Ik wil graag een oplossing geven voor het NAT type 3 probleem op de PS4.

Nadat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd via TELE2 Helpdesk en SONY Nederland.
Beide partijen hebben een goed argument om dit probleem niet te willen oplossen . TELE2 geeft aan geen randapparatuur te ondersteunen, en SONY geeft aan geen routers/modems van een IPS te ondersteunen waardoor een eindgebruiken geen oplossing heeft.

Een tip die ik de TELE2 helpdesk wil meegeven is dat ze zeer vriendelijk zijn in het meedenken en begrip hebben voor de situatie. Echter blijft het een vreemde situatie dat niet alle functionaliteiten van het modem worden ondersteund door de Helpdesk.

Het probleem; PS4 geeft aan dat je modem NAT type 3 heeft ingesteld, waardoor je b.v niet online kunt communiceren.
De oplossing: Zet je PS4 in DZM met een vast IP adres.

Zoals al vaker geroepen is DMZ mode een risico, gezien je direct met Internet verbonden bent zonder Firewall

1. Zet je PS4 aan
2. Ga naar Network en dan View Connection status. Noteer het MAC adres
3. Log in op je TELE2 Modem met je username en wachtwoord
4. Klik op het PS4 device wat je aan het MAC adres kunt herkennen.
5a Klik op assign Public IP (DMZ) en kies het PS4 device.
5b Let op; wanneer je PS4 niet in het lijstje staat bij DMZ (komt omdat het al een vast IP heeft gekregen) ga je terug naar devices en verwijder je de PS4 device, herstart je de TELE2 modem en ga je opnieuw naar stap 4.
6. Herstart je PS4 zodat het IP adres vernieuwd wordt, (naar DMZ)
7. Ga met een ander device naar http://www.whatsmyip.org/ en schrijf je IP adres op.
8. Ga in het TELE2 Modem naar het PS4 device en controleer of het IP adres gelijk is als stap 7.
9 Op je PS4 ga je weer naar Network, dan Setup Internet Connection en stel handmatig de volgende waarden in

IP adres: gelijk aan stap 7
Subnet: 255.255.0.0
Gateway: Zeer belangrijk; stel je IP adres. is 143.176.100.100 dan is Gateway. 143.176.0.1
DNS Primair : 8.8.8.8
DNS Secundair 8.8.4.4
MTU en Proxy kun je de standaard settings hanteren die al zijn ingevuld

Test je internet verbinding op de PS4/. Je zult zien dat wanneer het PS4 en Tele2 Modem juist is ingesteld je nu NAT Type 1 hebt.
De Gateway was bij mij het grootste
Badge +2
Ik heb nu ook een statisch IP toegewezen aan de PS4. ?
Het lijkt erop dat je dat nou juist niet moet doen zoals het in stap1 staat. Probeer het eens zonder statisch ip eerst in te stellen. Dat doe je pas in stap3.

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).