Vervanging van Technicolor TG789vn v3 ivm "trage" 100mb poort?

• 20 september 2015
  • 13 reacties
  • 1024 x bekeken

Hoi,

Ik heb een glasvezel abonnement met 100 down en 100 up nu word daar de Technicolor TG789vn v3 bij geleverd en die kan max 100mb aan.
Hij beschikt immers over 4 10/100 Ethernet poorten.
Nu zit ik dus aan de maximale snelheid die de router aan kan en is er dus geen enkele ruimte om sneller internet te nemen.
Ook is er geen mogelijkheid dat Tele2 de snelheid kan verhogen, dit laatste gebeurde overigens bij onze vorige aanbieder regelmatig.
Het internet werd daar steeds aangepast (verhoogt), dit noemen ze vooruitgang maar dit is iets dat ze misschien niet kennen bij Tele2?!

Maar goed mijn vraag is eigenlijk of dat dit modem ooit naar de huidige maatstaven word geupgrade?
Ik ben verder best tevreden hoor over de service en diensten van Tele2 maar dit soort dingen zouden mij zeker doen overwegen om maar weer eens een andere provider te proberen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Dit is een vrij nieuw type modem en die zal dan waarschijnlijk voorlopig ook niet een upgrade krijgen. Er is in ieder geval nog niets over bekend. De hoogste snelheid op glasvezel is voorlopig ook maximaal 100, het is namelijk geen kabel-internet.
Reputatie 6
Badge +5
:? Geen ruimte om sneller internet te nemen?
Sneller dan 100 Mb levert Tele2 op glasvezel ook niet.
Dus voor iets snellers zou je al niet bij Tele2 moeten zijn. :8

Er zijn aanbieders die sneller internet op glas aanbieden,
die leveren een router die 1Gb/s WAN en LAN poorten heeft.
Badge +2
Euh, wat doe ik hier fout dan?

Reputatie 6
Badge +5
Aah kijk eens aan. Heeft wel Gigabit LAN poorten. :)
Alleen meer 'ruimte om sneller internet te nemen' dan 100 Mb
op glas zit er niet in bij Tele2. Misschien dat dat ook nog 's komt.
@Gela
Wat jij fout doet weet ik niet maar bij mij staat in hetzelfde scherm:

ethport1
(100Mbps)
ethport2
(100Mbps)
ethport3
(100Mbps)
ethport4
(100Mbps)

Als je überhaupt een idee hebt waarom jij wel gbit poorten hebt en ik niet hoor ik het graag.
Overigens valt over de specs van het apparaat overal te lezen dat het 4 100mb poorten heeft.

En @ jeroen
Nee ze hebben niet sneller maar als je mijn vraag nou eens goed leest dan lees je dus ook dat ik nu dus aan de max zit van wat die router aan kan en dat er geen ruimte is voor sneller, en ik ga er van uit dat 100 niet de max blijft bij Tele2...

ff edit:
Gela heeft dus de Technicolor TG789bvn en ik de Technicolor TG789vn, dus nee geen gbit poorten op mijn modem/ router
Badge +2
Nou serieus dan.
Het ‘geheim’ zit hem in de Asus router die er achter hangt. De Technicolor staat in DMZ en is daarmee alleen modem geworden. De Asus neemt alle router functies over.
Dit is een snelle Gigabit uitvoering. Kan ik je aanbevelen.
Reputatie 6
Badge +5
Wat moet ik daar precies goed aan lezen? Daarmee kan ik
er van uitgaan dat je de beloofde 100 Mb ook haalt op glas?
Nou, da's netjes. En waarom verwacht je dat dat niet de max blijft?
Zou best kunnen hoor, maar vast niet binnenkort.
Nou serieus dan.
Het ‘geheim’ zit hem in de Asus router die er achter hangt. De Technicolor staat in DMZ en is daarmee alleen modem geworden. De Asus neemt alle router functies over.
Dit is een snelle Gigabit uitvoering. Kan ik je aanbevelen.

Op zich is dat niet de oplossing want jij hebt de Technicolor TG789bvn en ik de Technicolor TG789vn en die van jou heeft wel Gbit poorten.

Hopen dat er ook nog iemand van Tele2 hierop reageert en anders ga ik morgen wel even bellen met hun want blijkbaar hebben ze de juiste apparaten wel in huis.
Reputatie 7
Badge +5
Op zich is dat niet de oplossing want jij hebt de Technicolor TG789bvn en ik de Technicolor TG789vn en die van jou heeft wel Gbit poorten.
Het laat weer eens zien dat Tele2 zijn glasvezel nog steeds niet serieus neemt.
Owh, trap er maar een Technicolor naar toe, altijd goed.
Reputatie 3
Los van dit zal ook het glasmodem moeten vervangen worden, want deze zijn ook tot 100 Mb/s.
Los van dit zal ook het glasmodem moeten vervangen worden, want deze zijn ook tot 100 Mb/s.

Even uit nieuwsgierigheid maar waar heb je deze informatie vandaan?
Wat als ik nu een andere provider had gekozen met een 200/200 of 500/500 verbinding dan zou dat dus niet gaan?

Kan zo snel het type nummer niet achterhalen (staat alleen NT op) van het geleverde glasmodem via Reggefiber maar lijkt mij dat die wel een standaard van 1Gbit leveren.
Reputatie 7
Badge +5
Even uit nieuwsgierigheid maar waar heb je deze informatie vandaan?
Wat als ik nu een andere provider had gekozen met een 200/200 of 500/500 verbinding dan zou dat dus niet gaan?

Heeft @Manolis allemaal van zijn beste vriend Google gehoord, niets van aantrekken ;)
Andere providers weten glasvezel wel serieus te nemen, gewoon een 1Gb modem, om exacter te zijn een modem met 10/100, 100/100 en 1Gb zelf in te stellen, die Gela heeft bijv:.
Badge +2
“Euh, wat doe ik hier fout dan?”

En dat is nu duidelijk. Beter leren lezen is het credo.
De letter b ontbreekt in de type aanduiding en er staat ook geen v3 in. Het zijn dus 2 verschillende modem/router combinaties die weinig met elkaar van doen hebben.

Maar een eigen goede router er achter zal je humeur een stuk kunnen verbeteren. Het is gewoon heerlijk om veel naar eigen wens in te kunnen stellen. Daar word ik vrolijk van.

Komt nog bij dat ik niet eens een glasvezel aansluiting heb, mocht ik willen maar dat is onderhand een utopische utopie geworden hier.
Moet het nu doen met VDSL die aanvankelijk ca. 3 maanden goed binnen kwam op 51 Mb en nu geknepen is naar ruim 38 Mb. En daar hoef ik niet eens over te bellen want mijn abbo is tot 40 Mb. Nu sinds kort gaat het tot 50 Mb.