beantwoord

Vervangen modem, na half uur nog niks Tele2

• 12 mei 2016
  • 4 reacties
  • 265 x bekeken

Ik heb zojuist het nieuwe modem er aan gehangen. Nu de derde poging, en al 3en half uur aan het wachten maar nog steeds geen continu brandend dsl lampje. Deze blijft samen met het tv lampje vrolijk knipperen. En wat is eigenlijk het ip adres van het modem zodat ik gewoon weer mijn eigen wifi netwerk kan instellen mocht dit barrel ooit gaan werken.

Luuk
icon

Beste antwoord door Luuklag 13 mei 2016, 19:43

Zojuist dan toch maar de klantenservice gebeld. Het IP adres is 192.168.1.1 en zowel de gebruiksnaam als het wachtwoord is user. Was een kleine moeite geweest dit ergens te vermelden waar het makkelijk te vinden is. Zeker omdat het eigenlijk door iedereen aangeraden wordt het standaard wachtwoord van je modem te wijzigen, iets wat helaas ook niet in de brief stond, aangezien dat wachtwoord af te leiden kan zijn van het mac adres van het modem.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Zojuist dan toch maar de klantenservice gebeld. Het IP adres is 192.168.1.1 en zowel de gebruiksnaam als het wachtwoord is user. Was een kleine moeite geweest dit ergens te vermelden waar het makkelijk te vinden is. Zeker omdat het eigenlijk door iedereen aangeraden wordt het standaard wachtwoord van je modem te wijzigen, iets wat helaas ook niet in de brief stond, aangezien dat wachtwoord af te leiden kan zijn van het mac adres van het modem.
Badge +2
Dit komt op mij toch een beetje vreemd over, jou antwoord op je eigen vraag bedoel ik.

Wanneer je een nieuw modem krijgt zit er een gebruiksaanwijzing bij en die lees jij natuurlijk voordat je 3 en een half uur met dat 'barrel' zit te prutsen en dan de klantenservice belt om iets wat er gewoon instaat en ook nog extra op de site vermeld is.

Wel hoop ik voor je dat je nu een goede verbinding hebt en er veel plezier aan zult beleven.

Dit komt op mij toch een beetje vreemd over, jou antwoord op je eigen vraag bedoel ik.

Wanneer je een nieuw modem krijgt zit er een gebruiksaanwijzing bij en die lees jij natuurlijk voordat je 3 en een half uur met dat 'barrel' zit te prutsen en dan de klantenservice belt om iets wat er gewoon instaat en ook nog extra op de site vermeld is.

Wel hoop ik voor je dat je nu een goede verbinding hebt en er veel plezier aan zult beleven.

Dat het niet wou werken bleek te maken te hebben met een algehele storing die er in mijn woonplaats was, dat had dus niks met het modem van doen. De conclusie van barrel was wat voorbarig, maar strookt wel met meerdere berichten op de site. Een gebruiksaanwijzing werd niet meegeleverd met dit modem, iets dat ik ook vaker gelezen heb hier op het forum, alleen een instalatie-flyer. Deze kan overigens ook duidelijker, omdat er nergens melding gemaakt wordt wanneer de dsl kabel aangesloten dient te worden.

Ik ben benieuwd onder welk kopje bovenstaande info gevonden hebt, want ik heb er toch zeker 10 minuten naar lopen zoeken op de site, terwijl dit toch een veel voorkomende vraag zal zijn....

Ik heb nog eens gekeken waar ik gezocht heb:
https://www.tele2.nl/klantenservice/wifi/
Daar staat een vakje over wifi instellen en beveiligen met wachtwoord etc. Als ik dan op de bijbehorende knop klik komt er alleen maar informatie over hoe verbinding te maken met je eigen wifi, niet over hoe je wachtwoord kunt wijzigen, wat wel in de tekst vermeld staat. Daar raakte ik dus de draad kwijt.
Badge +2
Eind goed al goed. Gelukkig maar dat het ook bij jou weer netjes werkt.

En het staat o.a. hier onder handleidingen bladzijde 9 van 10:

https://www.tele2.nl/klantenservice/wp-content/uploads/2016/01/490-3681-Handleiding-IB-VDSL-incl-TV-ontvanger-aansluiten-A4-WEB-LR.pdf