vraag

uitvallen modem

• 10 mei 2018
  • 9 reacties
  • 675 x bekeken

sinds een paar weken valt regelmatig de internet aansluiting, tv en telefoon uit. dit duurt ongeveer 1 tot 2 minuten waarna het modem weer contact heeft. het thuisnetwerk blijft wel werken. heb de bekabeling gecontroleerd, deze is goed.
type modem: technicolor

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Staat je klantnummer in je profiel? Dan kan een moderator naar de lijn kijken.
klantnummer toegevoegd aan profiel
Reputatie 5
Badge +2
Hé janberenman,

Ik heb je verbinding nagekeken en zie ook terug dat je verbinding vanochtend is weggevallen maar ik kan niet zien of dit komt vanwege problemen in de verbinding of omdat je zelf het modem opnieuw hebt opgestart. De snelheid van je verbinding is verder wel in orde, het modem haalt 107mbit/s down en 33mbit/s up.

Je zegt dat de bekabeling is gecontroleerd maar ik wil toch even met je alle mogelijke storingsbronnen met je bij langs gaan. Kun je omschrijven hoe en waar je modem is aangesloten? Denk aan:
- Woonkamer/meterkast/hal e.d.
- Ronde of platte platte kabel + lengte
- Zitten er splitters/kroonstoontjes/aansluitdoosjes oid tussen?

Groet, Kevin
hallo Kevin, vanmorgen contact gehad met de servicedesk en die adviseerde een platte kabel van 2m te gebruiken.
ik heb zo'n kabel gemaakt en aangesloten (met stekker), en kijk nu of er nog problemen optreden. had vanmorgen voordat ik de kabel veranderd had meerdere keren een herstart van het modem. de kabel van het aansluitpunt tot het modem was een platte kabel van ongeveer 8m. na de aanpassing nog geen uitval gehad.
Reputatie 5
Badge +2
Ah fijn dat je een oplossing gevonden lijkt te hebben!

Wat betreft de kabel is de lengte van 2 meter goed (het liefst zo kort mogelijk) maar het is wel belangrijk dat het een ronde en geen platte kabel is, deze zijn namelijk erg storingsgevoelig iets wat soms pas op langere termijn optreed. Als je geen ronde rj-11 kabel hebt kan ik er ook 1 voor je opsturen!

Laat het maar even weten
hallo Kevin,

stuur maar een ronde kabel op, dan kan ik de platte kabel vervangen.
Reputatie 5
Badge +2
BInnen 2-3 dagen heb je de kabel binnen Jan.

Groet, Kevin
ok, bedankt
Reputatie 5
Badge +2
Topic gesloten wegens gebrek aan nieuwe posts