vraag

Twee DSL verbindingsprofielen en ongevraagde reset modem

• 28 april 2019
  • 4 reacties
  • 282 x bekeken

Vanochtend kon ik opeens geen internetverbinding meer maken met mijn PS4. Nadat ik probeerde in te loggen op het modem kwam ik er achter dat mijn (aangepaste) wachtwoord van het modem niet meer werkte. Na gewoon met user/user ingelogd te zijn zag ik dat het modem ruim 8 uur geleden herstart is waarbij alle instellingen gereset zijn (terwijl ik lag te slapen).
Daarbij viel me ook op dat er opeens twee DSL verbindingsprofielen staan waarbij er één actief is.

Waarom heeft mijn modem nu opeens twee DSL verbindingsprofielen en is het modem ongevraagd gereset vannacht?
Heeft dat met de G.IMP toepassing te maken voor DSL lijnen die rechtstreeks verbonden zijn met de CO (wijkcentrale)?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Misschien hebben ze hem vannacht geupdate (firmware) maar heb je hem al een harde reset gegeven en hem daarna opnieuw geconfigureerd?
Yep en heb alle instellingen weer ingesteld zoals ik hem eerst ingesteld had.
Maar hoop dat ze hem niet nog weer eens zomaar gaan resetten..
Reputatie 7
Badge +5
Ikzelf kan de instellingen van mijn Modem exporteren als een file, gebeurt er iets dan hoef ik die file maar te importeren en hij is weer goed geconfigureerd.
Nu weet ik niet of dat bij de Tele2 Modems ook kan, het zou handig zijn als die optie erop zit mochten ze weer een update draaien of zo.

Waar ik nog het meeste van schrik is dat ik nu opeens een Annex B verbinding zou hebben volgens het modem. Dat wil zeggen een ISDN verbinding, terwijl ik altijd een analoge (annex A) lijn heb gehad. Misschien dat iemand van Tele2 hier iets zinnigs over kan zeggen? Want het is er erg vreemd zo.