[Tutorial] Portforwarding tussen modem en router [Newbly-friendly]

• 24 oktober 2015
  • 1 reactie
  • 243 x bekeken

Reputatie 1
Ik lees (in de forum en in mijn privéberichten) dat veel mensen problemen hebben met een poort te openen op hun router.
In deze tutorial zal ik jou uitleggen wat je moet doen om er voor te zorgen dat je een open poort krijgt (uitgelegd in baby taal).
Veel mensen maken gebruik van een modem die is aangesloten op het DSL lijn die weer verbonden is met je WIFI (in dit geval je router).

Stap 1) Surf naar je modem - dit is het kastje wat is aangesloten op de DSL lijn - Meestal is dit, 192.168.1.254.
Stap 2) Zoek in je modem naar Game & Application sharing.
Stap 3) Druk op - Assign a game or application to a local network device
In sommige modems moet je een MAC adres opgeven, en sommige een IP adres.
Moet je een MAC adres opgeven zoek dan even uit welke die van je router is (dus NIET je modem) - Dit staat meestal onder je modem vermeld
Moet je een IP adres opgeven zoek dan even uit welke die van je router is (dus NIET van je modem) - Dit is meestal de standaard gateway van je wifi - 192.168.2.1

Stap 4) Stel dat je poort 80 wilt openen (web server) klik dan op het menu en kies voor HTTP Server en geef hem de IP adres van je ROUTER!
Stap 5) Druk op opslaan en ga vervolgens naar je router.
Stap 6) Surf naar je router - in de meeste gevallen is dit 192.168.2.1
Stap 7) Zoek naar het optie DMZ
Nu moet je de IP adres opgeven van de computer of playstation waar van je de poort wilt open zetten.
Stap 😎 Druk op opslaan.

In je router hoef je dus NIET je poorten te forwarden omdat je dit al in je modem hebt gedaan.
Surf naar http://www.canyouseeme.org/ zet daar het poort die je geopend hebt en als je alles goed hebt gedaan dan geeft de website aan dat je poorten zijn geopend.

Als je verder nog vragen hebt dan zie ik het in de topic wel verschijnen
P.s. Let niet op mijn taal ;)

Vond je dit een handige tutorial, steun mij dan voor een aankomend project via **link weggehaald ivm forumregels**

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Tiscobanks,

Super dat je dit op eigen initiatief hebt gepost. Ik heb alleen even jouw link weggehaald. Je mag op dit forum "geen links plaatsen met als doel naamsbekendheid of omzet te genereren". Alle regels staan in dit topic.

Groetjes,
Rick