TG789bvn poort forwarden voor een Slingbox

• 4 september 2016
  • 2 reacties
  • 220 x bekeken

Na heel veel problemen gisteren om dit voor elkaar te krijgen, waardoor ik op dit forum kwam en hier las dat poortforwarding niet zou worden ondersteund terwijl ik dit wel in het menu van deze TG789bvn zie staan. Ik zal verslag doen hoe het mij uiteindelijk toch is gelukt.
Ben gisteren vele uren bij iemand bezig geweest om in dit modem slechts 1 poort voor de buitenwereld proberen open te zetten. Wanneer de Slingbox uiteindelijk aan het einde van zijn Set-up "merkt" dat de huidige modem instelling niet goed is krijg je de mogelijkheid om zijn instellingen aan te passen.
Normaal ben ik gewend om bij bijv een Slingbox met een vast IP-adres te werken en in het modem de noodzakelijke poort vanaf buiten te forwarden naar dit IP-adres. In dit modem herken je het apparaat, wanneer het een IP-adres heeft gekregen, aan zijn MAC-adres en tevens is hij zichtbaar op de LAN poort.. Moet nu ff uit mijn hoofd verder. Je kiest dit apparaat en vervolgens moet je er een toepassing aan koppelen. De Slingbox staat niet in die lijst en zelf één maken werkte dus steeds niet. Uiteindelijk, bijna ten einde raad, heb ik een toepassing uit die lijst gekozen en deze verbonden met het MAC-adres van mijn Slingbox. Daarna heb ik van deze toepassing de TCP poorten reeks aangepast naar die welke ik nodig heb. Opslaan die handel en tot mijn verbazing beeindigde de Slingbox de set-up met goed resultaat! Omdat ik op afstand via Teamviewer met dit bezig was én er ook tv werd gekeken kon ik tussendoor niet het modem herstarten. Ik heb daarmee gewacht tot ik zeker wist dat ze lagen te slapen dus ik weet niet of herstarten noodzakelijk is. Meestal geeft een modem dit zelf aan nadat je instellingen hebt gewijzigd. De DMZ optie heb ik niet kunnen ontdekken. Succes er mee maar wat een vreselijk armoedig modem is dit, niet te geloven... Dat je de LAN IP reeks niet eens kan wijzigen en poortforwarding zo omslachtig is. Voor mij raar te constateren dat zoeken naar Slingbox in dit forum, mij geen resultaat oplevert....

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Beste Steve,
Helaas kunnen wij je hier geen ondersteuning op bieden. Portforwarding is niet een dienst die we ondersteunen.
Ik kan je alleen wijzen op een ander topic met een soortgelijk onderwerp:
Fritzbox ipv Technicolor

Kijk verder ook nog even naar deze topics:
Port Forwarding - Tele2 Forum
Een Pot Nat - Tele2 Forum
DMZ functie Technicolor TG789BVN modem - Tele2 Forum

Lees het door. Ik hoop dat het antwoord dat je zoekt hier tussen staat.
Laat het me weten.
Groet, Ben
Reputatie 6
Badge +5
De aanname hier is dat het is opgelost.
Daarom zal ik het topic nu sluiten.
Groet, Ben