beantwoord

TG789bvn modem: chromecast en wifiprinter werken niet

  • 30 December 2019
  • 3 reacties
  • 264 x bekeken

Allen,

sinds een paar maanden overgestapt van KPN naar Tele2 Light. Werkt helemaal prima ( we zijn sowieso lichte gebruikers) maar…..

mijn TG789bvn modem heeft problemen met m’n Chromecast en mn Brother WiFi printer.

beetje zoals hier https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/chromecast-werkt-niet-tenzij-ik-de-modem-reset-69506 en hier https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/chromecast-werkt-niet-meer-na-nieuw-modem-61653

 

modem resetten helpt typisch een dag voor de problematiek. Daarna weer zelfde liedje. deReset-oplossingen zijn sowieso een tijdelijke houtje-touwtje oplossing voor een structureel modem probleem. Heb dit ook nog nooit gehad met vorige modems van KPN: het lijkt echt aan de TG789bvnte liggen. zou toch graag m’n printer en chromecast kunnen gebruiken thuis: had ik dit geweten, had ik toch wel even nagedacht over een overstap.…

heeft iemand nog tips? Of is de enige oplossing een ander model modem?

ik hoor graag van jullie!

icon

Beste antwoord door FastFreddie 14 January 2020, 07:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Na wat speurwerk op internet met verschillende WiFi kanalen gaan testen. Op kanaal 6 lijkt alles nu te werken. Geen idee waarom, want oorspronkelijk kanaal leek ook behoorlijk onbezet, maar goed.... (voorlopig?) opgelost....:fingers_crossed_tone1:

Reputatie 7
Badge +12

Zoals je in dat topic al zag kan Tele2 geen ondersteuning bieden voor allerlei randapparatuur. Ik heb zelf ook een chromecast een eenwifi Epson printen draaien. Ik heb dit in combinatie met Tele2 glasvezel maar dat zou op DSL hetzelfde moeten zijn.

Zoals je in dat topic al zag kan Tele2 geen ondersteuning bieden voor allerlei randapparatuur. Ik heb zelf ook een chromecast een eenwifi Epson printen draaien. Ik heb dit in combinatie met Tele2 glasvezel maar dat zou op DSL hetzelfde moeten zijn.

 

Jij hebt ook de tg789bvn modem? Zo ja: wat is jouw geheim?
 

(Ondersteuning bieden hoeft niet, een modem leveren die basis randapparatuur aankan is genoeg….😉 Tele2 zou dit gewoon moeten doorschuiven naar de leverancier van de modem…chromecast en wifiapparatuur is toch wel erg standaard)