vraag

Tele2 modem loopt regelmatig vast

Recentelijk begin ik steeds meer problemen te krijgen met mijn tele2 modem die op willekeurige tijden overdags vast lijkt te lopen, op het moment dat deze vast loopt reageert deze helemaal nergens meer op en kan ik ook via het lokale IP er niet meer opkomen.
Ik heb een aantal keren 30 minuten gewacht i.v.m. mogelijk een firmware update o.i.d. en toen het een keer in de ochtend gebeurde ben ik naar het werk gegaan en meer dan 8 uur later toen ik terug kwam deed ie het nog steeds niet dus ik denk dat ik firmware / update kan uitsluiten.
De tele2 modem uit en weer aan zetten door de stroom eruit te halen en even 30 seconden te wachten helpt wel tot de volgende keer dat dit probleem zich weer voordoet, soms dan gebeurt het een paar dagen niet en soms dan gebeurt het dagelijks of zelfs vaker op een dag.
Ik heb ook al een reset uitgeprobeerd en even aangekeken of dit hielp maar ook dit deed helaas niets.
Ik heb ook de modem schoon geblazen met wat spuitlucht mocht stof het probleem zijn maar ook dit lijkt nikt uit te maken.

Het betreft een Davolink 2020, welke na wat informatie inwinnen al wel een vrij oude modem blijkt te zijn wat misschien ook deze problemen kan verklaren.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen of is dit zoals ik al vrees mogelijk een indicatie dat de Tele2 modem het aan het begeven is?

2 Reacties

Vul in ieder geval je klantnummer in in je profiel, dan kan een moderator de komende dagen je modem uitlezen en zien wat voor problemen er optreden.
Je hoeft geen angst te hebben dat je in de problemen komt als je modem het begeeft, dan krijg je een nieuwe.
Reputatie 4
Badge +1
Hé MBeekhuizen,

Ik zie dat je klantnummer in je profiel staat dus ik heb de verbinding voor je gemeten en zie daarin geen problemen. Omdat je ondanks dat toch problemen ervaart en het modem al een aanzienlijk aantal jaren oud is ga ik een nieuw modem voor je opsturen, dit is een ander type en hopelijk zijn de problemen daar mee opgelost! Het nieuwe modem zul je naar verwachting woensdag ontvangen.

Groet, Kevin

Reageer