Technicolor TG987vbn e.identifer 2 Abnamro

• 17 augustus 2016
  • 18 reacties
  • 437 x bekeken

Met deze modem werkt telebankieren niet meer via aangesloten USB kabel. Weet iemand hoe je dit probleem kunt oplossen?

Alvast mijn dank
Jan

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,

In het verleden heeft mijn collega een vergelijkbare case behandeld. Heb je hier iets aan? Kan je me vertellen wat er precies niet werkt?

Vriendelijke groet,
Trinh
Hoi Trinh,

Heb een paar dagen deze modem ivm het nieuwe netwerk. Een paar dagen voor de overgang naar het nieuwe netwerk had ik de modem ook al aangesloten. Alles werkte okay met de modem zowel met het oude als het nieuwe netwerk behalve de abnamro cardreader aangesloten via USB op mijn laptop. Als ik bij iemand anders op het netwerk inlog dan werkt het probleem loos. Ik denk dat dit misschien te maken heeft met een bepaalde poortinstelling in het modem menu wat te maken heeft met usb toegang. Heb wel even in het menu gekeken van het modem, maar ik ben maar een leek en heb dus (nog) niets hierin veranderd.

Hoop dus echt dat iemand iets meer weet van dit type modem.

Groetjes
jan
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,

Ik ga dit maandag bij onze technische afdeling voor je navragen.

Zou je mij de volgende gegevens kunnen sturen in een privébericht. Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op 'bericht'. Zo kan ik even met je meekijken!

Naam
Adres
Klantnummer

Vriendelijke groet,
Trinh
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,

Ik heb het voor je nagevraagd en ik heb geen concreet oplossing voor je. Het lijkt erop dat je computer zo beveiligd is waardoor die het niet toelaat. Wat je wel uit kan proberen is de modem te resetten naar de fabriekinstellingen. Een andere tip van een van onze goldmembers in het genoemde topic. Dit doe je dan wel op eigen risico.

Kun je niet eens op een pc bij het netwerk een andere DNS server instellen om te zien
of dat misschien iets uitmaakt? Die van Google bijvoorbeeld, 8.8.8.8 en/ of 8.8.4.4

Vriendelijke groet,
Trinh
Nou het ligt natuurlijk niet aan mijn computer. Was zaterdag bij familie, laptop meegenomen en daar op de wifi ook geprobeerd en daar werkt het dus ook probleemloos. Als het modem niet standaard in de fabrieksinstelling staat dan heb ik waarschijnlijk een gebruikte gekregen. Op zich niet erg, maar hoe reset de technicolor in de fabrieksinstelling? Als dit niet werkt eventueel aan ander modem? Hoe dan ook dit is natuurlijk niet prettig zo.

groetjes
Jan

Dag Jan,

Ik heb het voor je nagevraagd en ik heb geen concreet oplossing voor je. Het lijkt erop dat je computer zo beveiligd is waardoor die het niet toelaat. Wat je wel uit kan proberen is de modem te resetten naar de fabriekinstellingen. Een andere tip van een van onze goldmembers in het genoemde topic. Dit doe je dan wel op eigen risico.

Kun je niet eens op een pc bij het netwerk een andere DNS server instellen om te zien
of dat misschien iets uitmaakt? Die van Google bijvoorbeeld, 8.8.8.8 en/ of 8.8.4.4

Vriendelijke groet,
Trinh
Badge +2

Hoi, Trinh, Gela,

Resetten heeft niets geholpen. Zijn er eigenlijk andere/betere modems die ook door het netwerk van Tele2 worden ondersteund? Desnoods koop ik die dan zelf.
Ik raad trouwens andere klanten van Tele2 met dit zelfde probleem zich hier op het forum te melden.
Kan niet voorstellen dat k de enige ben.
Zojuist was even een vriend van mij bij mij thuis. Heeft op zijn laptop even ook abnamro E identifer geinstalleerd. Maar ook op zijn laptop werkt het niet. Dat wisten we eigenlijk natuurlijk al, maar toch.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jand,

Het klinkt als een issue waar wij geen ondersteuning bij geven, maar ik wil je toch graag proberen te helpen of het toch nog mogelijk is. Ik heb mijn collega gesproken die een soortgelijke case heeft behandeld. Zij hebben ook van alles geprobeerd alleen is er helaas geen concrete oplossing uitgekomen. Krijg je een foutmelding in beeld wanneer het niet lukt om te internetbankieren? Lukt het je wel om andere betalingen te doen zoals iDeal. Kan je wel betalingen doen via de abn amro app op je telefoon?

Vriendelijke groet,
Trinh
Hoi Trinh,

Het is geen groot issue, want ik kan natuurlijk ook zonder USB aangesloten te zijn op de Abnamro E. identifer inloggen en al mijn bankzaken doen. Blijkbaar houd de ingebouwde beveiliging in de Technicolor USB cardreader tegen. Het irriteert mij alleen dat in mijn ogen Tele2 het veel te makkelijk opgeeft door mede te delen we weten geen oplossing, dus zoek het maar zelf uit, zo komt het op mij over. Het is natuurlijk onzin dat dit geen Tele2 issue is. Ben al sinds 2005 klant bij Tele2 en dit heeft altijd normaal gewerkt totdat ik deze modem kreeg. En met USB telebankieren is toch niet iets heel aparts of specifiek.
Vind dat dit best wel wat serieuzer genomen mag worden door dit probleem door te spelen naar een hoger niveau in de organisatie.

Vriendelijke groet,
Jan
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,

Bedankt voor je feedback.

Ik ben het ook met je eens hoor vandaar dat ik het probeer. Het issue is tot nu toe niet vaak voorgekomen, maar het is ook gek dat de modem het blokkeert. Ook omdat het om betalingen gaat vind ik het persoonlijk wel een belangrijk issue. Ik neem je feedback graag mee.

Vriendelijke groet,
Trinh
Er is alweer een tijdje over heengegaan, maat tot nu toe geen oplossing voor dit probleem. Wou toch een ieder de een oplossing weet of met een vergelijkbaar iets zit gaarne hier op het forum te melden.

Alvast mijn dank
Jan
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,

Ik ben een tijdje afwezig geweest vandaar mijn late reactie. Ik ga je topic sluiten aangezien hier verder ook niemand heeft gereageerd. Erg jammer dat er geen oplossing is en ik je verder heb kunnen helpen.

Vriendelijke groet,
Trinh
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jand,

Ik heb je topic weer geopend. Een van onze goldmembers jeroendemuzikant heeft waarschijnlijk een oplossing voor je gevonden. Hier vind je de informatie die hij heeft geplaatst.

Laat je ons weten of het is gelukt?

Vriendelijke groet,
Trinh
Goedemiddag Trinh,

Top!

Ik heb de kladblok methode gedaan, dat leek mij het simpelste, en het werkt weer zoals het hoort.
Jij en Jeroen allebei bedankt, ben ik erg blij mee

Groetjes Jan
Reputatie 6
Badge +5
Ja precies, de hostfile aangepast in kladblok.
Mooi zo. Goed om te lezen dat het weer werkt zoals het hoort.
Wat mij betreft: Graag gedaan natuurlijk. :)

En 'Ploink' die die blog schreef niet te vergeten natuurlijk. 😃
Reputatie 5
Badge +3
Alle credits gaan naar jeroendemuzikant en Ploink 😃 Echt top dat je hiermee bent gekomen!
Ja Ploink, jij ook super bedankt!

Groetjes
Jan