beantwoord

Technicolor TG789bvn local ip Tele2

• 5 maart 2016
  • 6 reacties
  • 903 x bekeken

hi forum lezers,

sinds kort heb ik een internet abonoment van tele2. en ook een nieuwe modem, een Technicolor TG789bvn.
met mijn eerdere modem kon ik zelf ook ip adressen toewijzen aan apparaten in huis. ook DHCP kon ik uitschakelen.
dat kan ik niet met deze modem. klantenservice wist het ook niet. is er iemand die het wel weet?.

alvast bedankt
Cahit
icon

Beste antwoord door Gela 6 maart 2016, 19:53

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is de toegewezen ip nummers vast zetten met: Always use the same IP address in het modem maar de DHCP kun je niet uitzetten in de Technicolor.
Een betere oplossing hiervoor vind ik zelf is een eigen router er achter zetten. Dit heb ik gedaan en werkt bij mij heel goed en vooral stabiel.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge +4
Hoi Cahit,

Helaas kunnen wij van Tele2 je niet helpen met het toewijzen van statische IP adressen of zaken als portforwarding. Nu vertrouw ik erop dat iemand vanuit onze community je wel kan helpen of je gebruikt de zoekfunctie van het forum, het is goed mogelijk dat hier al een topic aan gewijd is.

Groetjes Maurice
Badge +2
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is de toegewezen ip nummers vast zetten met: Always use the same IP address in het modem maar de DHCP kun je niet uitzetten in de Technicolor.
Een betere oplossing hiervoor vind ik zelf is een eigen router er achter zetten. Dit heb ik gedaan en werkt bij mij heel goed en vooral stabiel.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor je reactie Gela!
Vraagje,
denk je dat het nuttig is om hierover een apart topic te maken?
Een soort van instructie-topic hoe je dit kan regelen?
We zijn druk bezig om te kijken hoe we meer informatie kunnen verschaffen en delen, zeker op onderwerpen die door ons niet direct ondersteund worden.

Eerlijk gezegd gaat het mijn kennis ook even te boven.
Maar ik weet wel dat er andere topics zijn over dit onderwerp.
Is het makkelijk om te regelen en is het universeel, of variëren de stappen enorm als je verschillende modems/routers gebruikt?

Groet,
Ben
Badge +2
Het lijkt me zeker wel nuttig om hier een instructie-topic van te maken, want in allerlei vormen wordt hier nogal eens naar gevraagd en vaker lees je ook van compleet verkeerde aansluitingen.

Dan is het wel fijn als er handleidingen te vinden zijn hoe iets aan te sluiten is.
Het zou goed zijn om dit door professionals te laten doen en daar hoor ik zeker niet bij. Maar als enthousiast amateur in deze wil ik wel een voorbeeld geven hoe dat eruit zou kunnen zien. Maar andere techneuten hier kunnen daar weer heel anders overdenken hoe dat zou moeten of kunnen.

Hiervoor heb ik een topic aangemaakt in Randapparatuur met titel:
Eigen router achter het modem plaatsen, zinvol of onzin?
hoi leden...

het is mij gelukt om de TG789BVN te vervangen met mijn oude zyxel p-2812hnu f1 modem die meer instellingen heeft. aleen een klein nadeel ik mis 1.5mb upload. vervolgens heb ik een oude fritzbox geleend van een buurman en heb hem ook aan de praat gekregen. 100% vervangbaar zonder enige verlies. nou ben ik zelf op zoek naar een firtzbox 7490. met al deze modems zijn een heleboel in te stellen....

groeten
Reputatie 5
Badge +3
Goed bezig!, zie hier voor wat aanvullende info: http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1987&pid=27155#post_27155