beantwoord

Synology server onbereikbaar binnen het netwerk

• 29 april 2015
  • 9 reacties
  • 1918 x bekeken

Heeft iemand ervaring met een synology server icm een router van Tele2? Ik heb net een router van Tele2 geïnstalleerd en nu krijg ik op mijn MacBook de Synology server niet meer te zien. Of pas na enkele minuten.

Nu gaf een collega aan dat ik wellicht 1 poortje op de router voorrang kan geven mbt data verkeer. Is dit mogelijk?

Ik heb al gekeken of de server in dezelfde ip-range zit en of de DHCP server goed staat, dus dat is het probleem niet. Ik heb zelfs mijn MacBook opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet.

Hoe kan ik de snelheid in mijn LAN verhogen? Of kan ik 1 netwerkpoortje voorrang geven?
icon

Beste antwoord door pino240474 29 april 2015, 20:19

Doe een IP buiten de range
Is geen garantie, met Tele2 modems zijn meerdere (on)mogelijkheden

Ga naar het menu Advanced Setup en vervolgens naar LAN.
Scherm waar je de dhcp-server kunt instellen.
Stel voor start- en end-ip-address bijvoorbeeld in 192.168.1.25 en 192.168.1.50.
Na het opgeven wel even klikken op Save/Apply.
Dan de Synologie een statisch ip-adres geven/toewijzen dat buiten de range van de dhcp-server ligt, bijvoorbeeld 192.168.1.100.

Beste Bombarie,

Ik heb router/modem type MediaAccess TG789bvn. Ik kan ze niet vinden hoe ik de range van de DHCP server kan wijzigen? Advanced instellingen kan ik zo ook niet vinden. Suggesties ? :)

Ik ben in contact met Tele2, want het schijnt dat ik in dit modem geen rechten heb om de DHCP scope zelf aan te passen 😞. Met andere woorden ik kan niet eens bepalen welke inpakkers er binnen mijn eigen muren worden uitgedeeld 😞. Ik heb hier een power user inlog voor nodig, want als de helpdesk in mijn modem inlog krijgen ze meer opties/mogelijkheden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Stel voor start- en end-ip-address bijvoorbeeld in 192.168.1.25 en 192.168.1.50.
Dan de Synologie een statisch ip-adres geven/toewijzen dat buiten de range van de dhcp-server ligt, bijvoorbeeld 192.168.1.100.

Beste Bombarie,

Ik heb router/modem type MediaAccess TG789bvn. Ik kan ze niet vinden hoe ik de range van de DHCP server kan wijzigen? Advanced instellingen kan ik zo ook niet vinden. Suggesties ? 🙂
Reputatie 7
Badge +5
Geen idee hoe een Technicolor in elkaar steekt.
Zit dat niet onder home network ?

Beste Bombarie,

Ik heb router/modem type MediaAccess TG789bvn. Ik kan ze niet vinden hoe ik de range van de DHCP server kan wijzigen? Advanced instellingen kan ik zo ook niet vinden. Suggesties ? :)

Ik ben in contact met Tele2, want het schijnt dat ik in dit modem geen rechten heb om de DHCP scope zelf aan te passen 😞. Met andere woorden ik kan niet eens bepalen welke inpakkers er binnen mijn eigen muren worden uitgedeeld 😞. Ik heb hier een power user inlog voor nodig, want als de helpdesk in mijn modem inlog krijgen ze meer opties/mogelijkheden.
Badge +2
Probeer het volgende eens of dat wil lukken.

Nadat je ingelogd bent ga naar: Home > Home Network > Devices

Rechts staat: Configure en klik hierop.

Bij mij staat de router erop en bij jou komt de Nas te staan. Je kunt hier overigens elke naam invullen.
In het volgende scherm staat wat je kunt doen.

Klik op “Apply” en het zou kunnen werken.

Wel opnieuw opstarten.
Probeer het volgende eens of dat wil lukken.

Nadat je ingelogd bent ga naar: Home > Home Network > Devices

Rechts staat: Configure en klik hierop.

Bij mij staat de router erop en bij jou komt de Nas te staan. Je kunt hier overigens elke naam invullen.
In het volgende scherm staat wat je kunt doen.

Klik op “Apply” en het zou kunnen werken.

Wel opnieuw opstarten.

Hoi Gela,

Bedankt voor je reactie. Alleen had ik dit al gedaan en heeft het helaas niets opgeleverd.
Badge +2
Spijtig. Hier kom ik moeiteloos op de Nas (ook van buiten) omdat er een eigen router tussen zit en de Technicolor alleen als deur van en naar het Internet werkt.

Het interne netwerk draait op 1.0 Gbps en de keus tussen 2.4 GHz of 5 GHz.

Misschien een tip?
Spijtig. Hier kom ik moeiteloos op de Nas (ook van buiten) omdat er een eigen router tussen zit en de Technicolor alleen als deur van en naar het Internet werkt.

Het interne netwerk draait op 1.0 Gbps en de keus tussen 2.4 GHz of 5 GHz.

Misschien een tip?

Wellicht een idee. Het gekker is dat ik van buiten er goed op kom en ook poort forwarding doet het prima. Alleen intern is het een ramp, maar wellicht dat een eigen router de oplossing biedt. Bedankt voor de tip.
Badge +2
De combi modem/routers van vrijwel elke provider zijn uitgerust met ‘amateur routertjes’ die voor het gros van de gebruikers goed voldoen en wil je wat meer dan zal je er zelf iets achter moeten hangen. Er zijn niet zoveel gebruikers die een Synology als server gebruiken.

Dit zou voor een provider ook een te kostbare zaak worden. Wat wij uiteindelijk allemaal betalen moeten.

Maar wat die portforwarding betreft, doe die deur maar liever weer dicht, voordat je het weet zit je in een botnet en ben je gaar. Zet liever een vpn verbinding op met een goede router.