beantwoord

stereo met coax antenne-ingang

• 28 februari 2015
  • 27 reacties
  • 3176 x bekeken

Hoe kan ik een antenneverbinding maken tussen de stereo met coax-aansluiting en de tv-decoder? Moet ik de scartkabel (die ik voor de tv nodig heb) splitsen? En bestaat daar een splitter voor?
icon

Beste antwoord door jlthkoch 28 februari 2015, 17:33

Die verbinding kun je NIET maken. COAX heb je niets aan i.c.m. de tv-decoder va Tele2.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7
Die verbinding kun je NIET maken. COAX heb je niets aan i.c.m. de tv-decoder va Tele2.
Bedankt voor je antwoord. Dat wordt dus radiokijken op de tv.
Reputatie 7
Badge +5
Je gewenning is om daar de coax voor te gebruiken, de stereo zal toch wel AV pluggen hebben ?
Reputatie 7
Badge +5
Je kunt beter radio kijken op de tv, dan tv kijken op je radio 😉
Je gewenning is om daar de coax voor te gebruiken, de stereo zal toch wel AV pluggen hebben ?

en dan van av naar usb?
Reputatie 7
Badge +5
Nee, de usb in de decoder is voor een toetsenbord.
Geef eens merk/type tv en stereo
Even duidelijk: ik had internet/tv/telefoon via de coax-kabel. Het aansluiten van stereo en tv-antenne was dus eenvoudig, de toevoer was al coax.
De tv is een 20 jaar oude Philips beeldbuis met scart-aansluiting, de stereo van Pioneer is ong. 5 jaar oud met alleen coax antenne-ingang. Tv kijk ik bijna nooit, radio luister ik heel veel, vooral buitenlandse zenders, die kan ik dus niet uit de lucht halen. Ik had er niet bij nagedacht dat er in het modem geen coax-aansluiting zou zitten.
Badge +2
Wat denken jullie, zou het hiermee kunnen? Is direct uit China te koop voor krap 30 dollar inclusief verzending via Alibaba.com

HDMI-DVI-converter met coax& stereo audio-uitgang identificate HDCP automatisch

Reputatie 7
Badge +5
Je vroeg deze optie, of heeft de stereo geen AV ?
en dan van av naar usb?
Modem > stereo is uitgesloten.
Heeft de stereo wel AV kun je decoder>toslink>omvormer>av>stereo doen.
http://www.allekabels.nl/digital-coaxiaal-kabel/3/1426/omvormer-optisch-naar-coaxiaal.html?gclid=CjwKEAiA68WnBRCJxZr5qoaL3iMSJAAXIrr3Cg24nEghY4PRpBAlsMT1JdXL4-GP70GhUMnNAUdHTBoCJqnw_wcB
Reputatie 4
Badge +1
Even duidelijk: ik had internet/tv/telefoon via de coax-kabel. Het aansluiten van stereo en tv-antenne was dus eenvoudig, de toevoer was al coax.
De tv is een 20 jaar oude Philips beeldbuis met scart-aansluiting, de stereo van Pioneer is ong. 5 jaar oud met alleen coax antenne-ingang. Tv kijk ik bijna nooit, radio luister ik heel veel, vooral buitenlandse zenders, die kan ik dus niet uit de lucht halen. Ik had er niet bij nagedacht dat er in het modem geen coax-aansluiting zou zitten.

Kan je zo uit de lucht halen hoor..schoteltje aan de muur en ik denk dat je dan heeeeel veel radio zenders hebt. Je wilt niet weten hoe groot je aanbod dan is.
Ik heb mijn schotelantenne geplaatst voor het tv aanbod maar er zit voor de radioliefhebber dus ook heel veel bij..

Kan je zo uit de lucht halen hoor..schoteltje aan de muur en ik denk dat je dan heeeeel veel radio zenders hebt. Je wilt niet weten hoe groot je aanbod dan is.
Ik heb mijn schotelantenne geplaatst voor het tv aanbod maar er zit voor de radioliefhebber dus ook heel veel bij..
Dat kastje van Gela ziet er wel heel aantrekkelijk uit, als dat werkt kan ik de uitgaande coaxkabel naar de radio's op de andere verdiepingen ook gewoon aansluiten. Ik ga dat uitpluizen. Bedankt Bombarie, Gela en adsl-klant.
Reputatie 7
Badge +5
Met alle respect voor Gela, dat kastje gaat middels een hdmi, waar de Amino absoluut niet tegen kan is én een hdmi én een scart aansluiting.
De toslink is puur alleen geluid, let daarbij op dat een omvormer een Optische ingang en een Coaxiale uitgang heeft (andersom gaat niet werken).

n.b.
Naar álle radio's op andere verdiepingen ?
Je kunt niet per radio zenders selecteren, je kan op de decoder maar 1 zender selecteren voor doorgifte, meer smaken heb je niet.
Badge +5
Ehm dat ik denk dat rjreijman de Coax van UPC/Ziggo en Digitale audio (spdif) Coax door elkaar haalt. Omdat hij de kabels door wil trekken naar andere radio's.

En dat kastje van Gela is enkel voor coaxiale digitale audio en niet voor een antennesignaal radio/tv zoals je met de kabel van upc/ziggo had.

Kortom wat je wilt doen kan gewoonweg niet met de decoder van tele2
Reputatie 7
Badge +5
Daarom eerder ook door mij een bevestiging gevraagd of de stereo AV heeft.
Ehm dat ik denk dat rjreijman de Coax van UPC/Ziggo en DIgitale audio (spdif) Coax door elkaar haalt.
Ik denk inderdaad dat ik het te simpel zie. Ik heb alleen maar een coax-aansluiting op de receiver. Bijgevoegd apparaat zal dus niet werken? Of misschien heeft Tele2 nog een modem met een coax-uitgang maar als je toch maar 1 zender eerst moet instellen is het nog geen echte radio. Dan kan ik net zo goed mijn tablet aan de versterker hangen en internetradio luisteren. Dat is dan toch het simpelst?
Reputatie 7
Badge +5
Als je tablet zo'n coax heeft is dat een oplossing, simpelste is radio op te tv luisteren.
Meest doeltreffende is even sparen 😉
Als je tablet zo'n coax heeft is dat een oplossing, simpelste is radio op te tv luisteren.
Meest doeltreffende is even sparen ;)

Tablet naar de versterker, dat doe ik ook soms om muziek van mijn telefoon te spelen.
Ik maak op uit "even sparen" dat er receivers zijn die wel aan te sluiten zijn op de modem zodat ik zenders kan opzoeken op de receiver?
Reputatie 6
Badge +5
Nee, dat zal 'm toch niet worden helaas. :)
Er zijn coax en coax aansluitingen, beetje spraakverwarring hier denk ik....
Met een coax antenne aansluiting blijf je niks kunnen bij Tele2.

*edit: Er zijn wel internet-radio's, met een utp kabel op het modem
aansluiten, dan heb je radiostations van over de hele wereld.

Als je dan ook nog meteen een neemt met DAB+, dan ben je ook
meteen klaar voor de toekomst die het met de 'gewone'
radio opgaat met digitale audio.
Reputatie 7
Badge +5
Google eens op internet radio ontvanger
Ze zijn er met complete surround (voor later op je nieuwe smart tv ;))

Weet niet of deze link bij jou ook werkt.
https://www.google.nl/search?q=internet+radio+ontvanger&espv=2&biw=1280&bih=933&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=82bzVNakCqPW7AbM-YEw&ved=0CAYQ_AUoAQ
Reputatie 7
Badge +5
Je maakt het ons moeilijk, als je daar een kabel met de juiste stekkers voor zou hebben zou je wel met een omvormer uit de voeten kunnen.
Tablet naar de versterker
Doe eens een foto posten van die kabel, en een foto van de voor+achterkant versterker (of type, google ik zelf wel ff)
[quote=Bombarie]Je maakt het ons moeilijk, als je daar een kabel met de juiste stekkers voor zou hebben zou je wel met een omvormer uit de voeten kunnen.
Tablet naar de versterker
Doe eens een foto posten van die kabel, en een foto van de voor+achterkant versterker (of type, google ik zelf wel ff)

Hij is van 2009 en in de beschrijving staat dat er een digital optical en een digital coaxial aansluiting is. Is dat dezelfde ingang en heb ik daar wat aan?
http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/F-F3-J/page.html
Reputatie 7
Badge +5
Die digital optical moet je hebben, die verbinding heet Toslink.
Ene stekker in de decoder, andere in de optical out.
Zomaar ff snel een voorbeeld van internet geplukt.
http://www.scan.co.uk/products/15m-newlink-optical-cable-gold-plated-toslink-(male)-to-toslink-(male)
Reputatie 7
Badge +5
btw, die bovenste (radio) kun je in een doos stoppen voor andere tijden 🆒
Met de Toslink verbinding stel je eerst de (decoder) radio op een zender af (tv kan uit/aan wat je wilt), de versterker moet dan op Din staan...waar je alléén het volume kunt regelen.
Dit kan met de ab van Tele2, of de ab van de Pioneer.

Uiteraard kun je op die manier ook tv kijken met de versterker aan, de decoder bepaalt immers welke tv/radio zender aan staat.
btw, die bovenste (radio) kun je in een doos stoppen voor andere tijden 🆒
Met de Toslink verbinding stel je eerst de (decoder) radio op een zender af (tv kan uit/aan wat je wilt), de versterker moet dan op Din staan...waar je alléén het volume kunt regelen.
Dit kan met de ab van Tele2, of de ab van de Pioneer.

Uiteraard kun je op die manier ook tv kijken met de versterker aan, de decoder bepaalt immers welke tv/radio zender aan staat.

Ik was langzamerhand ook tot de conclusie gekomen dat ik maar een internetontvanger moet aanschaffen. Bedankt voor alle investeringen ik ga eens rustig nadenken wat ik ga aanschaffen. Dan sluit ik dit onderwerp, weer heel veel geleerd.