beantwoord

Spam Tele2

• 17 maart 2016
  • 27 reacties
  • 1637 x bekeken

hoe kan ik voorkomen dat ik op de blacklist kom
icon

Beste antwoord door Trinh van Tele2 22 maart 2016, 14:41

Ik heb het voor je nagevraagd.
Je zou je aantal mails over de hele dag kunnen verspreiden en dan versturen. Dus 30 mails in de ochtend, 30 in de middag en de rest in de avond.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag van je!
Groet, Trinh
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi herding,

Zou je wat duidelijker kunnen zijn? Welke blacklist bedoel je?
Met meer informatie kan ik je beter helpen!

Groet, Trinh
Hoi herding,

Zou je wat duidelijker kunnen zijn? Welke blacklist bedoel je?
Met meer informatie kan ik je beter helpen!

Groet, Trinh
hoe kan ik voorkomen dat ik op de blacklist kom
ik verstuur regelmatig score uitslagen van een bridgeclub. Daartoe verstuur ik 70 mailtjes in een keer.
Dit is een cyclus van steeds 4 weken. De eerste week betreft het de uitslag van die week, de tweede week komt daar week 2 bij en daarna week 3 en week 4. De hoeveelheid verzonden data wordt dus steeds groter.
Het is mij dit jaar al twee keer overkomen dat de mailtje van week 4 voor een blokkade bij tele2 zorgt. Ik kan ze nog wel verzenden maar direct daarop wordt de poort (80)?? geblokkeerd. Na contact met klantenservice is mij verteld dat ik op de blacklist terecht ben gekomen, verdacht van spam of overmatig belasten van de server.
Ik weet dat men bij Ziggo en KPN geen last heeft van dit probleem. Mijn vraag is kan data worden opgehoogd dan wel hoe kan ik dit oplossen of omzeilen ??
Reputatie 5
Badge +3
Ik begrijp je issue.
De persoon waar ik dit voor je kan navragen is helaas vandaag niet aanwezig.
Ik kom er na het weekend op terug!
Groet, Trinh
Oké, Ik wacht af
Reputatie 5
Badge +3
Je zou je aantal mails over de hele dag kunnen verspreiden en dan versturen. Dus 30 mails in de ochtend, 30 in de middag en de rest in de avond.

Groet, Trinh

Groet, Trinh

Dit is geen optie, de betreffende mails worden door één druk op de knop vanuit het rekenprogramma verzonden.
Ik kan van alles proberen maar loop steeds het risico dat ik kort daarna wordt geblokkeerd met alle gevolge vandien.
Ik vind het vreemd dat Tele2 geen structurele oplossing heeft terwijl andere providers er in het geheel geen problemen mee
hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan helaas verder niks voor je betekenen.
De optie die ik je gaf kan je gebruiken, maar als dat voor jou niet mogelijk is dan kan ik je helaas niet helpen met je issue. Ik kan het me voorstellen dat het heel vervelend is, maar je zou nog naar een andere mail-account kunnen aanmaken. Wij bieden verder geen ondersteuning hiermee.

Groet, Trinh
Ik kan helaas verder niks voor je betekenen.
De optie die ik je gaf kan je gebruiken, maar als dat voor jou niet mogelijk is dan kan ik je helaas niet helpen met je issue. Ik kan het me voorstellen dat het heel vervelend is, maar je zou nog naar een andere mail-account kunnen aanmaken. Wij bieden verder geen ondersteuning hiermee.

Groet, Trinh

Je geeft de mogelijkheid om een ander mail account aan te maken. Ik weet niet beter of alle accounts die ik aanmaak lopen via de server van Tele2. Het probleem blijft zich dan toch voordoen ?? Of is er een mogelijkheid om buiten Tele2 om deze mailtjes te verzenden ??
Waar ik wel nog benieuwd naar ben is waar zit precies de knoop. Gaat het om het totaal aantal mailtjes dat er in 1x uitgaat of ligt het aan de hoeveelheid data -Mb's- die in een keer wordt verzonden. ??
Reputatie 5
Badge +3
Het versturen van de mails gaat over een server, dus wanneer je een andere mail-account gebruikt gaat dit niet via Tele2. Bij onze mail-account heb je helaas beperkte mogelijkheiden. Een optie is dus om een andere account aan te maken, bijvoorbeeld een Google account.

Groet, Trinh
Het versturen van de mails gaat over een server, dus wanneer je een andere mail-account gebruikt gaat dit niet via Tele2. Bij onze mail-account heb je helaas beperkte mogelijkheiden. Een optie is dus om een andere account aan te maken, bijvoorbeeld een Google account.

Groet, Trinh

Ik heb gisterenavond via gmail geprobeerd met als resultaat dat mijn tele2 mail wederom is geblokkeerd.
Ik kan via herding.zonnet.nl geen mails meer verzenden. Erg vervelend. Hoe verder ???
Reputatie 5
Badge +3
Zou je het hier via webmail kunnen proberen?
Mocht dit niet lukken dan ga ik het intern voor je uitzetten. Het is fijn als je het via webmail kan proberen mails te versturen, dan hebben we dit uitgesloten.

Groet, Trinh
Zou je het hier via webmail kunnen proberen?
Mocht dit niet lukken dan ga ik het intern voor je uitzetten. Het is fijn als je het via webmail kan proberen mails te versturen, dan hebben we dit uitgesloten.

Groet, Trinh

Via tele2 webmail kan ik mailtjes versturen. .ik kan ook via outlook en gmail verzenden.Enkel windows livemail middels het tele2 account is geblokkeerd. Dit is wel toevallig mijn hoofd emailadres (account) Vervelend dat dat juist niet werkt.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ben blij dat het versturen ons webmail wel werkt. Helaas kan ik je verder niet met windows livemail ondersteunen.
Vervelend dat het nu niet werkt, maar je kan dus wel via outlook en gmail versturen.

Groet, Trinh
Ik ben blij dat het versturen ons webmail wel werkt. Helaas kan ik je verder niet met windows livemail ondersteunen.
Vervelend dat het nu niet werkt, maar je kan dus wel via outlook en gmail versturen.

Groet, Trinh

Outlook en gmail zijn voor mij naastbij accounts voor reclame e.d. Mijn emailaccount is *** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***
Dit account gebruik ik al jaaaaaren en onder dit account ben ik bekend. Het is derhalve heel vervelend dat dit er steeds uitligt. Er moet toch een modus zijn om de hoeveelheid mailtjes of data per tijdseenheid aan te passen.
Hoe kom ik nu weer van die blacklist af en hoe voorkom ik dat een kwaaie naam krijg bij Tele2. Ik heb geen kwade bedoelingen en probeer alleen een hoeveelheid mailtjes ten behoeve van een vereniging te verzenden. Dit is draadloos vanaf een laptop.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas kan dat niet. Zoals aan gaf kan je wel de aantal mails verspreiden over de hele dag, maar er is geen instelling waar je dit kan aanpassen. Ik ga het dinsdag bij de juiste afdeling voor je uitzetten aangezien zij er nu niet zijn. Hierover krijg je terugkoppeling van mij.

Groet, Trinh
Helaas kan dat niet. Zoals aan gaf kan je wel de aantal mails verspreiden over de hele dag, maar er is geen instelling waar je dit kan aanpassen. Ik ga het dinsdag bij de juiste afdeling voor je uitzetten aangezien zij er nu niet zijn. Hierover krijg je terugkoppeling van mij.

Groet, Trinh

Oké, bedankt ik wacht af.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi herding,

Zoals je al aangeeft blokkeert Windows Livemail het zonnet account, dit kunnen wij niet voor jou deblokkeren. Hiervoor moet je bij Windows zijn. Wij ondersteunen alleen onze eigen webmail. Ik raad je aan om contact met hen op te nemen. Helaas kan ik verder niks voor je betekenen.

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.
Groet, Trinh
Hoi herding,

Zoals je al aangeeft blokkeert Windows Livemail het zonnet account, dit kunnen wij niet voor jou deblokkeren. Hiervoor moet je bij Windows zijn. Wij ondersteunen alleen onze eigen webmail. Ik raad je aan om contact met hen op te nemen. Helaas kan ik verder niks voor je betekenen.

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.
Groet, Trinh

Ik moet niet bij windows zijn, mijn ervaring leert dat ik bij Tele2 op de blacklist sta.
Reputatie 5
Badge +3
Je geeft aan dat je wel via Tele2 webmail mailtjes kan sturen?
Ik heb het nogmaals voor je uitgezet. Het is belangrijk dat we weten welke foutmelding je krijgt?
Het blijkt toch veel ingewikkelder in elkaar te zitten.

Ik hoor graag van je!
Groet, Trinh
Je geeft aan dat je wel via Tele2 webmail mailtjes kan sturen?
Ik heb het nogmaals voor je uitgezet. Het is belangrijk dat we weten welke foutmelding je krijgt?
Het blijkt toch veel ingewikkelder in elkaar te zitten.

Ik hoor graag van je!
Groet, Trinh

Ik heb geprobeerd de melding als bijlage bij te voegen, dit is mislukt. Hieronder de gehele tekst.

"Het bericht kan niet worden verzonden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is herding@zonnet.nl.
Onderwerp "test 30-3-16"
serverfout: 553
Reactie van server: 553 sorry, your mail was administratively denied (#5.7.1)
Server: "smtp.versatel.nl"
Windows live mail fout-id: 0x8ooCCC78
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee "
Mogelijk kunnen jullie hier iets mee.
Reputatie 5
Badge +3
Dank voor je bericht. Ik ga het morgen voor je navragen.
Groet, Trinh
Reputatie 5
Badge +3
Hoi herding,
Als het goed is kan je nu weer E-mails verzenden. We verzoeken je om geen grote aantallen E-mails meer te versturen. Bij de volgende blokkering kunnen we je namelijk niet meer deblokkeren.
Ik ga het topic sluiten wanneer ik niks meer van je hoor.
Groet, Trinh
Hoi herding,
Als het goed is kan je nu weer E-mails verzenden. We verzoeken je om geen grote aantallen E-mails meer te versturen. Bij de volgende blokkering kunnen we je namelijk niet meer deblokkeren.
Ik ga het topic sluiten wanneer ik niks meer van je hoor.
Groet, Trinh

Hallo Trinh,
Bedankt voor de inzet en moeite. Het is mij duidelijk. Ik zou dus wel grotere hoeveelheden via de webmail van Tele2 kunnen versturen. Ik ga dit uitproberen. Een definitieve blokkade zou betekenen dat ik naar een andere provider moet omzien, iets wat ik eigenlijk niet wil. Groet en nogmaals bedankt H.Dingelstad
Hebben alle mailtjes dezelfde inhoud? Stuur je dan 70 identieke mails of één mail aan 70 geadresseerden? (eventueel als BCC) Dit laatste werkt in ieder geval wel via gmail.