Sony DVD recorder

Beste mensen,

Zins een aantal maanden heb ik ook vaste televisie via Tele2.
Ik heb een Samsung TV UE50JU6800W en een DVD recorder Sony RDR-AT105.

Nu heb ik de TV aangesloten met een HDMI kabel van af het Tele2 "kastje".
Tussen de TV en DVD recorder heb ik ook een HDMI kabel lopen.

TV werkt prima.
Maar DVD recorder ontvangt geen TV signalen.
Omgekeerd werkt het wel.
Al eerder opgenomen programma's of een DVD afspelen werkt wel.
Even het goede kanaal op de TV selecteren (HDMI2) en je hebt beeld en geluid van de Recorder.
Maar ik kan dus niks meer opnemen van TV uitzendingen.
De TV heeft geen scart aansluiting. Bij vorige TV had ik wel een scart kabel tussen TV en Recorder.
En dan met een gewone coaxkabel het TV signaal.

Is er iemand die weet hoe ik weer TV signaal krijg op mijn DVD recorder????

Alvast hartelijke dank en de vriendelijke groeten,

Hans.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Hans,

Dat klinkt allemaal wel een beetje omslachtig. Tele2 decoders hebben wel een scart aansluiting gelukkig. Probleem hierbij is alleen dat het een speciale kabel is die hierop aangekoppeld kan worden. Deze kan je bestellen bij Tele2 via de klantenservice (of even wachten tot een moderator er een opstuurt voor je)

Ik heb geen flauw idee of de decoder het signaal correct gaat uitgeven aan je eigen DVD.... Dit ben ik eerlijk gezegd niet eerder tegengekomen en heb het zelf ook niet uitgeprobeerd haha. Dus ben wel stiekem nieuwsgierig of het je gaat lukken!

En daarnaast. Je kan ook je normale TV ontvanger van Tele2 upgraden naar een HD recorder. Zelfde kastje maar dan met opname mogelijkheid erin. Kost je maar 3 euro extra 🙂 Is ook nog een optie

Groetjes,

BaardDraakje
BaardDraakje schreef:

Hey Hans,

Dat klinkt allemaal wel een beetje omslachtig. Tele2 decoders hebben wel een scart aansluiting gelukkig. Probleem hierbij is alleen dat het een speciale kabel is die hierop aangekoppeld kan worden. Deze kan je bestellen bij Tele2 via de klantenservice (of even wachten tot een moderator er een opstuurt voor je)

Ik heb geen flauw idee of de decoder het signaal correct gaat uitgeven aan je eigen DVD.... Dit ben ik eerlijk gezegd niet eerder tegengekomen en heb het zelf ook niet uitgeprobeerd haha. Dus ben wel stiekem nieuwsgierig of het je gaat lukken!

En daarnaast. Je kan ook je normale TV ontvanger van Tele2 upgraden naar een HD recorder. Zelfde kastje maar dan met opname mogelijkheid erin. Kost je maar 3 euro extra 🙂 Is ook nog een optie

Groetjes,

BaardDraakje

Bedankt voor je advies BaardDraakje!

Je geeft aan dat Tele2 Decorders wel een scart aansluiting hebben.
Maar die van mij heeft dat niet??????
En die komt ook bij Tele2 vandaan.

Van Tele2 heb ik nog geen reactie.
Die wacht ik nog even af.

En al ook eens kijken naar jou idee over het upgraden van mijn HD recorder.
Of dat ook kan.

Nogmaals bedankt en de vriendelijke groeten,

Hans.
Reputatie 5
Badge +2
De Tele2 decoders hebben wel een scart aansluiting. Alleen de aansluiting die op de decoder zit is anders dan mensen gewend zijn. Normaal heb je een soort van vierkant blok met gaatjes zeg maar.

Bij Tele2 is de scart aansluiting het ronde poortje met meerdere gaatjes erin. Hiervoor is een speciale kabel nodig die Tele2 wel kan nasturen voor je. Ze worden tegenwoordig niet meer standaard meegeleverd omdat er nog erg weinig mensen zijn die deze gebruiken.

Hieronder even een screenshot van welke poort het is.
Oke! Ja dat kleine gaatje had ik wel gezien maar niet gedacht dat het ook een scart aansluiting zou zijn.

Bedankt!

Ik wacht nog even op het idee van Tele2.
Ik heb ook een DVD recorder Pioneer DVR - 555H-S
Ook met HDMI aansluitingen!
Maar het NIET mogelijk om van Digitale uitzendingen opname's, te maken of te ontvangen!
Heeft alleen een analoge tuner erin zitten!
Dat is ook de redenen dat ik geen digitale TV wil hebben.
Ik neem veel muziekprogramma 's op HDD ( en zet dat later op DVD)
voor in mijn archief