beantwoord

Slimme WiFi

  • 15 August 2020
  • 13 reacties
  • 444 x bekeken

Na vele jaren zeer slechte WiFi, hebben wij al een tijdje slimme wifi, ondanks onze dikke betonnen muren hadden wij redelijk resultaat, nu is een paar keer de stroom uitgevallen en de eerste keer duurde het een dag voordat de slimme wifi het beste kanaal had gevonden, de tweede keer twee dagen, en nu gaat het niet verder dan de bekabelde pod, dus ben ik bang dat het nu nog langer gaat duren, de pods zijn zeer warm, maar dat waren ze al vanaf het begin. Is dit einde oefening van de pods, of is er nog een andere oplossing? Er komt bij ons ook niet meer dan 20 MB/s binnen, de kinderen willen overstappen naar een kabelverbinding, zij zijn er nu wel een beetje klaar mee 🙈

icon

Beste antwoord door pipodeclown 15 August 2020, 22:35

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7

Tele2 levert geen snellere verbinding, maar Tele2 is nu onderdeel van T-Mobile en zij leveren wel snellere verbindingen, zelfs glasvezel als dat op jouw adres leverbaar is. Doe even de postcode check op t-mobile.nl.

Helaas is dat hier niet mogelijk, hier liggen nog oude leidingen heb ik mij laten vertellen,wel zijn er bedrijven bezig met glasvezel, maar het aanbod is beperkt, er zijn hier in de buurt veel mensen met Ziggo, maar die hebben nog wel eens storing, dat hebben wij dan weer niet, maar als je voor slimme wifi betaald, verwacht je ook dat het werkt.

Reputatie 7

Welke slimme WiFi apparatuur heb je precies en waarheen je deze gekocht?

Wij hebben ze via Tele2, vanaf het begin toen ze leverbaar waren, inmiddels hebben ze hun kanaal gevonden na 36 uur 🙈

Reputatie 7

Heb je al gekeken welke snelheid je haalt via een netwerkkabel verbonden met het modem?

17,6 / 4 mbs

Reputatie 7

Dat is voor een TOT 20Mb abonnement een behoorlijk goede snelheid als je de postcode check doet bij T-Mobile dan zie je wat er nog meer leverbaar is op jouw adres.

Dat is 25 / 4 mbs, maar meer dan 17,6 / 4 mbs komt er ook niet binnen, vandaar het tot 20mb abonnement, 4G thuis supersnel is nog een optie, maar dan heb je weer geen vaste telefoon, ik weet ook niet of dat geschikt is om er met 9 toestellen tegelijk gebruik van te maken

Reputatie 7

Dat is 25 / 4 mbs, maar meer dan 17,6 / 4 mbs komt er ook niet binnen, vandaar het tot 20mb abonnement, 4G thuis supersnel is nog een optie, maar dan heb je weer geen vaste telefoon, ik weet ook niet of dat geschikt is om er met 9 toestellen tegelijk gebruik van te maken

Hangt van het gebruik af, sowieso kent 4G voor thuis een bepaalde bundel en daarna gratis opwaardeer bundels, net als bij een mobiel Unlimited abonnement. Voor veel streaming met meerdere personen is het dan minder geschikt.

Mijn router antenne is kapot.Is mogelijk andere router krijgen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoe kan dat nou kapot gaan? Toch geen materiaal moeheid?

Tele2 levert geen snellere verbinding, maar Tele2 is nu onderdeel van T-Mobile en zij leveren wel snellere verbindingen, zelfs glasvezel als dat op jouw adres leverbaar is. Doe even de postcode check op t-mobile.nl.

We kunnen ons tot eind September inschrijven voor glasvezel, maar die maatschappij werkt maar met vijf onbekende aanbieders. De referenties zijn ook niet erg hoopgevend, of ze moeten een nieuwe telefoonkabel leggen, of het gaat toch Ziggo worden 🙈

Reputatie 7

Dat is 25 / 4 mbs, maar meer dan 17,6 / 4 mbs komt er ook niet binnen, vandaar het tot 20mb abonnement, 4G thuis supersnel is nog een optie, maar dan heb je weer geen vaste telefoon, ik weet ook niet of dat geschikt is om er met 9 toestellen tegelijk gebruik van te maken

Dan kan je meer halen dan 17Mb, maar dat kan alleen met een ander abonnement (en daarmee andere techniek). Je hebt met een TOT 20Mb abonnement de ADSL techniek, de hogere abonnementen zijn DSL techniek. Die 25Mb is dus wel degelijk haalbaar, maar meer kennelijk ook niet. Als je meer wilt, lijkt er weinig anders op te zitten dan de aanschaf van glasvezel of kabel.