beantwoord

Slechtste provider ooit? WII U ondersteuning smashbrothers

  • 23 maart 2016
  • 8 reacties
  • 427 x bekeken

Hallo,

Helaas ben ik in de val van Tele2 getrapt en heb ik een abbo lopen tot ergens augustus.

Ik heb een hele mooie wiiU staan van zon 400euro totaal waar ik NIKS mee kan (DANKZIJ TELE2).

Via de kabel doet hij het niet, via de wifi ook niet. Ik kan geen enkele game joinen omdat ik telkens dezelfde foutmelding ontvang. Ik heb tele2 al benaderd maar die klojo's geven mooi het antwoord dat ""randapparatuur niet ondersteund wordt"".

Hoe had ik op voorhand kunnen weten dat tele2 niks ondersteund? Zij spreken van "uiteraard ondersteunen wij wel tv's"....maar mij lijkt mij dit helemaal niet meer zo vanzelfsprekend gezien een WiiU helemaal geen oude console is, sterker nog, de console staat in de top 5 meest verkochte consoles ter WERELD.


Mijn vraag is dus, zijn er mensen die via de wifi of kabel WEL smash bro's kunnen spelen?
icon

Beste antwoord door Cypher 23 maart 2016, 18:31

Wie koopt er dan ook een WiiU :P
Ik weet niet of je een technicolor Modem hebt?

De Technicolor werkt prima. Om dit probleem te verhelpen probeer het volgende:

1) Verbind vanuit je Windows browser naar je Tele2 router (http://192.168.1.1)
2) Ga na Home Netwerk
3) Klik op Devices
4) In de kolom Naam, klik op het MAC adres van je Wii console (te vinden in de netwerk instellingen van je Wii console)
5) Klik op 'Assign the public IP address of a connection to a device'
6) Selecteer in de lijst weer je Wii console en klik op Assign.
7) Reboot je Wii console en probeer in je game te connecten naar je multiplayer omgeving (in mijn geval Splatoon multiplayer)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Wie koopt er dan ook een WiiU :P
Ik weet niet of je een technicolor Modem hebt?

De Technicolor werkt prima. Om dit probleem te verhelpen probeer het volgende:

1) Verbind vanuit je Windows browser naar je Tele2 router (http://192.168.1.1)
2) Ga na Home Netwerk
3) Klik op Devices
4) In de kolom Naam, klik op het MAC adres van je Wii console (te vinden in de netwerk instellingen van je Wii console)
5) Klik op 'Assign the public IP address of a connection to a device'
6) Selecteer in de lijst weer je Wii console en klik op Assign.
7) Reboot je Wii console en probeer in je game te connecten naar je multiplayer omgeving (in mijn geval Splatoon multiplayer)
Badge +2
En hier lees ik ook een TADAA,

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/wii-u-multiplayer-oplossing-47281
En hier lees ik ook een TADAA,

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/wii-u-multiplayer-oplossing-47281


al gedaan, werkte niet!

Ik zal die andere oplossing vanavond na sporten proberen (cypher)

thx voor de tips!
Reputatie 7
Badge +5
Geen dank, graag gedaan.
Ik hoop voor je dat het werkt.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi gandoedyck,

Er zijn al een paar dagen verstreken. Is het je ondertussen gelukt?

Groet, Trinh
Ook ik heb alle suggesties die hier op het forum voorbijkomen geprobeerd; helaas zonder resultaat. Ik krijg steeds de 101-0744 foutmelding in Splatoon. Met Telfort e.a. ISP's hier nooit problemen mee gehad. Tragisch ook dat Tele 2 de oplossing zelf niet actief ondersteund. Welde oorzaak van het einde van mijn overeenkomst met Tele 2 zo gauw de mogelijkheid zich aandient.
Hoi gandoedyck,

Er zijn al een paar dagen verstreken. Is het je ondertussen gelukt?

Groet, Trinh


Hoi, ja de suggestie van cypher heeft voor mij gewerkt! Ongelovelijk dat tele2 zo slecht omgaat met dit soort dingen, waarom zo moeilijk? Maargoed... voor de prijs die ze vragen vergeleken met KPN mag het bijna zo slecht zijn .
Reputatie 7
Badge +5
In ieder geval mooi dat het gewerkt heeft.

Eigenlijk moet je in plaats van ''ondersteunen we niet'' dit lezen/horen ''weten we niet'' :)
Een troost, ook de duurdere providers doen dat hoor.