Slechte router

• 5 mei 2020
  • 5 reacties
  • 206 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie

Ik heb van Tele2 echt een hele slechte router gekregen en wil dit naar hun duidelijk maken.

( technicolor router)

problemen vanaf ontvangst paar jaar geleden:

• Geen bereik op hele bovenverdieping (zelfs niet recht erboven)
  • slechte snelheid
  • Kan niet online spelen met consoles (Port forwarded werkt simpelweg niet en ik vind dat het zoals met normale routers gewoon zonder Port gedoe zou moeten kunnen)
  • valt soms uit voor 15/45 minuten

na ontvangst problemen:

• (Vandaag 1ste keer) Random fabriek reset (nintendo switch nooit meer online gekregen na dit)
  • Bereik nog slechter geworden (van boven heel sloom naar werkend naar verbonden maar zo lang wachten dat het je time out voordat je Google kan laden)

ik zou graag een verklaring willen voor AL deze problemen met onze router want dit ding is zo slecht. Ik ken mensen met een nieuwere ZTE router en die heeft geen 1 van deze problemen. Graag voor deze problemen een oplossing.

MVG

- Quentin

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je kan geen dekking door je hele huis verwachten met alleen het modem van je provider. Check daarom hun smart wifi aanbod.

Reputatie 7
Badge +1

Niet alle problemen hoeven dezelfde oorzaak te hebben, deze zullen stuk voor stuk moeten worden onderzocht. Heb je de klantenservice al gebeld?

Je kan geen dekking door je hele huis verwachten met alleen het modem van je provider. Check daarom hun smart wifi aanbod.

Dat hij het in de tuin ofzo niet doet dat kan ik begrijpen maar ik zit in mijn slaapkamer ongeveer 30/40 CM erboven (modem staat op kast) en nog heb ik geen werkend bereik. Ik heb ook niet een heel groot huis dus het zou gewoon moeten werken.

Reputatie 2

Eigen router kopen, tele2 modem in bridge modus, dan ben je ervan af. Of even bellen en vragen of ze een ZTE willen/kunnen sturen; maar dat andere mensen geen problemen hebben met dat modem wil niet zeggen dat jouw problemen er ook door opgelost kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +4

Dat hij het in de tuin ofzo niet doet dat kan ik begrijpen maar ik zit in mijn slaapkamer ongeveer 30/40 CM erboven (modem staat op kast) en nog heb ik geen werkend bereik. Ik heb ook niet een heel groot huis dus het zou gewoon moeten werken.

Tussen begane grond en 1e verdieping zit gewapend beton.. Komen wifi signalen echt moeilijk doorheen. Zeker als je buren ook met wifi zenders in de weer zijn.  Doe maar eens een wifi scan. Zie hier wat andere hulp.