beantwoord

Scanproblemen

• 31 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 7637 x bekeken

Mijn printer/scanner ziet bij het scannen wel de pc, die met een kabel op de router is aangesloten, maar niet de laptop’s. Staat er een instelling niet goed?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 3 september 2018, 10:16

Hé Ekwab

Ik kan je hier alleen niet verder bij helpen omdat het randapparatuur is die wij niet ondersteunen. Wel kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat instellingen aanpassen op het Tele2 modem geen verschil zou mogen maken.

Hopelijk is het inmiddels al gelukt, zo niet zou je de handleiding of informatiepagina van de printer kunnen raaddplegen, veel success in elk geval!

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Ekwab

Ik kan je hier alleen niet verder bij helpen omdat het randapparatuur is die wij niet ondersteunen. Wel kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat instellingen aanpassen op het Tele2 modem geen verschil zou mogen maken.

Hopelijk is het inmiddels al gelukt, zo niet zou je de handleiding of informatiepagina van de printer kunnen raaddplegen, veel success in elk geval!

Groet, Kevin
Beste Kevin,

Bedankt vor je reactie.
Na heel veel testen, try and error, kom ik Toch tot de conclusie dat de tele2 router dramatisch is en de bron van alle ergernis is. De problemen komen elke keer weer uit bij het WiFi signaal van de router. Ik ga nu toch eens onderzoeken wat het betekent als ik naar een andere provider overstap
Reputatie 7
Badge +4
Misschien verwacht je wel teveel van een modem/router. Als deze ergens beneden in de meterkast staat en je zit boven te werken, dan is er, mede doordat er steeds meer wifi modems in je omgeving geplaatst worden best een uitdaging om dat door een pand goed te kunnen gebruiken. Iedereen gebruikt immers dezelfde frequenties.
Een top oplossing om in een heel huis goede wifi te hebben is d.m.v. een mesh systeem. Dan heb je 1 SSID in je hele huis maar roamen je devices van node naar node. Ook is dit veel beter dan een wifi repeater omdat er geen degradatie van snelheid is zoals door een repeater.
Meer info, zie b.v. https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh
Zelf gebruik ik dat TP link Deco systeem.
Hoi Eric,

Bedankt voor de info. Het is nu alleen zo'n 2 in 1 dus ook voor telefonie. Hoe zit het met de telefoon als ik overstap naar een mesh
Reputatie 7
Badge +4
Het Tele2 modem blijft gewoon staan waar hij staat. Je kunt wel in dat modem de interne WIFI uitzetten. Bij zo'n Mesh oplossing sluit je de eerste met een kabel aan op het modem. (kan natuurlijk ook in de woonkamer zijn als je daar nu een ethernet kabel heen hebt lopen). De andere devices maken draadloos contact met elkaar. Hier zie je ook nog een consumenenbond testje: https://www.consumentenbond.nl/router/tp-link-deco-m5-mesh-multiroom-wifi
En bij bol.com wat filmpjes en uitleg: https://weblog.bol.com/article/tp-link-deco-m5-wifi

NOTE: de Deco kan ook als router functioneren. Maar dat is in dit geval al het Tele2 modem. Je dient dus in de telefoon app als je dit eventueel gaat installeren de modes Acess Point te selecteren en dan gaat het eigenlijk heel simpel.
Reputatie 5
Badge +2
Ik vraag me toch af hoe je tot de conclusie komt dat het aan het wifi signaal van het modem ligt Ekwab, je hebt het namelijk niet toegelicht hoe je tot daar aan komt.

Mijn printer/scanner ziet bij het scannen wel de pc, die met een kabel op de router is aangesloten, maar niet de laptop’s. Staat er een instelling niet goed?

Je geeft hier aan dat je printer via wifi contact heeft met het Tele2 modem, je hebt het niet aangegeven of dit via kabel of wifi is maar omdat je wel naar je PC kunt scannen zou deze verbinding hoe dan ook goed moeten zijn. Daarnaast heb je niet laten weten dat je een probleem hebt met je wifi verbinding van het Tele2 modem naar je laptops toe en ga ik er van uit dat deze verbinding via wifi ook goed is. Oftewel het wifi signaal van printer naar modem is goed en van het modem naar de laptops ook.

Ik ben daarom toch erg benieuwd wat er volgens jou mis is met het wifi signaal, ik kan met deze informatie alleen concluderen dat het probleem ergens anders ligt.
Reputatie 5
Badge +2
Bij gebrek aan nieuwe reacties dit topic gesloten.