beantwoord

PS4 Nat Type 2

Hallo, ik wil heb toch zo veel problemen met gamen op mijn sony PS4, ten eerste wanneer ik in een part chat zit, kan ik mensen die ik eerder wel kon horen, nu niet meer horen, door dat ik op nat type 3 zit en hun op 2, waar ik me kapot aan erger, ten 2de heb ik veel moeite met het joinen in online games, dus speel nu in bijv. destiny missies in me 1tje die met 4 mensen horen, en ja ik bezit ps plus. En kan gwn nergens in de settings als ik op http://192.168.1.1/ inlog vinden, waar ik dit kan aanpassen. Hopelijk heeft er iemand een snelle oplossing voor mij, want wil wel waar voor mijn geld, ten eerste kan ik al niet goed chatten en joinen door nat type 3 en ten 2de betaal ik daarbij ook voor ps plus, dus wil in iedergeval een open netwerk. Heb gecheckt op http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ en daar staat Port 80 is closed on 143.176.63.53. Heb mijn ps4`s mac adres ook al toegevoegd in die home netwerk instellingen bij wireless. (hierdoor is mijn download snelheid van 7 naar 15 gegaan :D) en er staat dat het een static ip adres is die ik in mijn ps4 settings heb toegepast. Is allowed on wlan en ook (yes) allowed. Heb btw een modem. En draadloos (niet bekapelt) internet op ps4. en geen glasvezel (bestaat hier nog niet op texel)

Hopelijk heeft er iemand (een niet al te moeilijk) antwoord om op nat type 2 te komen 🙂

icon Beste antwoord door Bas2577 6 april 2015, 09:45

Welk modem heb je precies? davolink 2020 of een comtrend?

Als het de eerste is:

1. Login op je modem

2. Maak de mac adress instellingen die je gedaan hebt in het modem weer ongedaan.
Dit vertraagt je verbinding ontzettend.

3. Ga naar ADVANCED SETUP en kies LAN en wijzig daar Start IP Address in 192.168.1.20
klik save/apply.
Je hebt nu 19 ip vaste ip adressen beschikbaar van 192,168.1.2 tot 192.168.1.20

4. Geef je PS4 een vast IP in die range bijv 192.168.1.10
subnet mask is 255.255.255.0
Gateway en DNS allebei 192.168.1.1

5. Ga naar ADVANCED SETUP en kies NAT en dan DMZ host.
Vul daar het vaste IP van je PS4 in en save/apply.

6. SLuit je browser af en haal je modem van de stroom af en sluit hem weer aan.
Wacht tot alle lampjes groen zijn.

7. Herstart daarna ook je PS4.

Met een comtrend zou het hetzelfde moeten gaan, maar daar ken ik de menu's niet van.
Maar ook daar zou met dmz ingesteld het moeten werken.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 Reactie

Badge +5
Welk modem heb je precies? davolink 2020 of een comtrend?

Als het de eerste is:

1. Login op je modem

2. Maak de mac adress instellingen die je gedaan hebt in het modem weer ongedaan.
Dit vertraagt je verbinding ontzettend.

3. Ga naar ADVANCED SETUP en kies LAN en wijzig daar Start IP Address in 192.168.1.20
klik save/apply.
Je hebt nu 19 ip vaste ip adressen beschikbaar van 192,168.1.2 tot 192.168.1.20

4. Geef je PS4 een vast IP in die range bijv 192.168.1.10
subnet mask is 255.255.255.0
Gateway en DNS allebei 192.168.1.1

5. Ga naar ADVANCED SETUP en kies NAT en dan DMZ host.
Vul daar het vaste IP van je PS4 in en save/apply.

6. SLuit je browser af en haal je modem van de stroom af en sluit hem weer aan.
Wacht tot alle lampjes groen zijn.

7. Herstart daarna ook je PS4.

Met een comtrend zou het hetzelfde moeten gaan, maar daar ken ik de menu's niet van.
Maar ook daar zou met dmz ingesteld het moeten werken.