beantwoord

PS4 Lan kabel niet aangesloten

  • 21 December 2019
  • 8 reacties
  • 3155 x bekeken

Ik heb mijn PS4 verbonden met een UTP kabel via een powerline adapter. Dus een adapter in de woonkamer verbonden met de modem en de andere adapter in mijn kamer die in verbinding staat met de PS4. Ik krijg echter de laatste dagen alleen maar de melding Lan kabel niet aangesloten terwijl die dat wel is. De PS4 verliest dan ook 1 seconde de verbinding en verbind dan weer opnieuw. Bij een ander apparaat wat ook zo verbonden is heb ik dit probleem niet.

 

Ik kan niet bedenken wat het probleem is. Ik heb de UTP kabel in een andere poort op de adapter geprobeerd maar dit heeft niks opgeleverd. Wat zou kunnen is dat de UTP kabel in de woonkamer die uit de adapter naar de modem gaat niet goed meer is?

 

De adapters zijn trouwens van Tele2.

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 December 2019, 16:28

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Dat kan, dat hij bv nogal losjes in de UTP poort van je PS4 zit, of de poort van je PS4.

Maar daar kom je alleen maar achter door het uit te proberen, te beginnen met je UTP kabel.

Daarna de powerplugs verwijderen als een andere UTP kabel niet werkt, en dan direct de UTP kabel van je PS4 naar het Tele2 Modem. 

Zo kun je dan het een en ander uitsluiten.

Ikzelf zou eerst gaan meten hoe stabiel je verbinding is, is die in orde dan het lijstje volgen.

Dat kan, dat hij bv nogal losjes in de UTP poort van je PS4 zit, of de poort van je PS4.

Maar daar kom je alleen maar achter door het uit te proberen, te beginnen met je UTP kabel.

Daarna de powerplugs verwijderen als een andere UTP kabel niet werkt, en dan direct de UTP kabel van je PS4 naar het Tele2 Modem. 

Zo kun je dan het een en ander uitsluiten.

Ikzelf zou eerst gaan meten hoe stabiel je verbinding is, is die in orde dan het lijstje volgen.


Je bedoelt de internetverbinding op de PS4? Die is zo tussen de 30-40 mbps.

Nee ik heb het over je verbindings probleem, en hoe je die troubleshoot.

Als ik zeg stabiliteit dan heb ik het over je verbinding, omdat deze volgens jezelf wegvalt voor een seconde.

Ligt het aan de verbinding van je Tele2 Modem dan kun  je andere kabels etc gebruiken wat jij wilt maar dat gaat dan niet werken. 

 

Hoe test je de stabiliteit van je verbinding.

 

Toets cmd in de zoekbalk van Windows, en gebruik dit commando.

 

ping 8.8.8.8 -t dan enter indrukken ( dns van google). Je pc blijft ping berichten versturen deze kan je naderhand controleren op fouten.

 

Die laat je een tijdje draaien en daarna zoek je naar time outs of lange pingtijden.

 

Je kunt ook gewoon een andere UTP kabel gebruiken of de powerplugs er tussen uit laten, brengt dat niets dan test je de stabiliteit van je verbinding.

En ik weet dat je een PS4 hebt, maar ga er van uit dat je ook een Windows pc/notebook hebt. 

Nee ik heb het over je verbindings probleem, en hoe je die troubleshoot.

Als ik zeg stabiliteit dan heb ik het over je verbinding, omdat deze volgens jezelf wegvalt voor een seconde.

Ligt het aan de verbinding van je Tele2 Modem dan kun  je andere kabels etc gebruiken wat jij wilt maar dat gaat dan niet werken. 

 

Hoe test je de stabiliteit van je verbinding.

 

Toets cmd in de zoekbalk van Windows, en gebruik dit commando.

 

ping 8.8.8.8 -t dan enter indrukken ( dns van google). Je pc blijft ping berichten versturen deze kan je naderhand controleren op fouten.

 

Die laat je een tijdje draaien en daarna zoek je naar time outs of lange pingtijden.

 

Je kunt ook gewoon een andere UTP kabel gebruiken of de powerplugs er tussen uit laten, brengt dat niets dan test je de stabiliteit van je verbinding.

En ik weet dat je een PS4 hebt, maar ga er van uit dat je ook een Windows pc/notebook hebt. 

 

Stabiliteit van mijn verbinding heb ik getest. Ping tijden waren rond de 20 ms, een paar waren rond de 100 ms maar de meesten waren rond de 20. Ik liet te test 10 minuten draaien. Verder waren er 5 time outs. Dus het lijkt me dat het niet aan de verbinding ligt. Ook kan ik gewoon via mijn TV op wifi 4K videos streamen van Youtube dus mijn internet verbinding is gewoon goed.

 

Ik heb gisteren ook een andere UTP kabel geprobeerd op de PS4. Een Cat 5e van een ander apparaat waar ik nooit problemen ervaar die ook verbonden is via de powerline adapter. Ik heb er 45 minuten mee online gespeeld, een Youtube filmpje gekeken en nog even een paar minuten op het startscherm gelaten en geen een keer kreeg ik de melding "Lan kabel niet aangesloten”. Daarna probeerde ik de UTP kabel die ik er standaard in had zitten, een platte Cat 6 kabel en hier kreeg ik binnen de eerste 15 minuten dat ik een potje deed online weer de melding.

 

Ik denk dus dat het aan de kabel zelf ligt? Aangezien mijn internet gewoon goed is en ik verlies van de verbinding niet ervaar met het andere apparaat wat verbonden is via de powerline adapter.

Dan zal het de kabel geweest zijn, het wijst er iig wel naar.

Dan zal het de kabel geweest zijn, het wijst er iig wel naar.

Welke kabel zou ik dan het beste kunnen gebruiken? Cat 5e, 6 of 7?

 

Cat 6 geeft bij meerdere mensen problemen lees ik op Google.

CAT5E of 6 of 6E heeft met de doorvoersnelheid te maken (bandbreedte) maar dan gebruik je toch een CAT5E als jij denkt dat een 6 problemen veroorzaakt.

CAT5E en CAT6 zijn net zo snel alleen is de bandbreedte van de CAT6 groter, voorbeeldje.

 

CAT5E is een tweebaansweg waar je 1000Kmh mag rijden

CAT6 is een vierbaansweg waar je 1000Kmh mag rijden, de 6 heeft een bredere weg die veel meer auto's tegelijkertijd aan kan waardoor het verkeer beter doorstroomt.

Dat komt omdat de CAT5E 100Mhz is en de CAT6 250Mhz

 

''Kmh is Mbps'’

 

Het beste is een koperen kern te hebben en geen CCS of CCA, nou dat was het wel.

Reputatie 5

Hopelijk is het gelukt met de goede tips en informatie van @Cypher


Gezien er al enige tijd geen reactie meer gekomen is ga ik het topic bij deze sluiten.