PS3 en NAT Type 3

• 2 maart 2016
  • 17 reacties
  • 1162 x bekeken

Ik ben al heel lang bezig om mijn playstation van Nat Type 3 te configureren naar Nat Type 2.

Zowel in mijn router als in de PS3 alles nagekeken en aangepast.
In de router heb ik UPnp aangepast op enable.
Ook heb ik bij devices het console toegevoegd met correcte ip nummer en alles.
Ik heb youtube filmpjes bekeken. fora doorgelezen.

Maar iedere keer bij een check op PS3 blijft hij staan op NAT 3.

Ik wordt het nu onderhand wel beu, en wat mij vooral opvalt is dat ik hier eerder nooit last van heb gehad bij een andere provider.
Ik heb tele 2 nu pas 2 jaar. PS3 al veel langer.

Ik heb serieuze problemen met vrienden inviten bij online gamen. En ik ben absoluut geen Noob wat betreft
consoles/computers/software etc.

Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk dat het zo lastig wordt gemaakt.
Volgens mij is de router van Tele2 zo geblokkeerd op dit dat het onmogelijk wordt gemaakt om te gamen.

Wie o wie heeft de oplossing?
Als mij dit niet binnen 1 week lukt... ga ik toch echt helaas overstappen naar een ander provider.
Puur omdat het toch echt met de instellingen van de router van tele2 te maken heeft.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Beste Nikki,

Heb je de poorten 80, 443, 1935 en 3478-3480 open gezet, of geforward naar een vast IP-adres voor je PS3?
Dit is namelijk nodig op NAT type 2 te krijgen.

Edit: Ik zie nu dat je (volgens mij) de modem van Tele2 als access point gebruikt. Ik weet niet hoe en of poorten zomaar geopend kunnen worden in deze modem. Wat ik heb gedaan, is de modem in bridge-modus gezet en een kwalitatief goede router aan de modem gehangen, die het externe IP-adres krijgt toegewezen. Vervolgens in de router de poorten geopend voor het IP-adres van mijn Playstation.

Edit2: Probeer dit eens: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Technicolor/TG789vn_v3/PlayStation_Network.htm
Helaas heeft dit ook niet mogen baten.
Heb die stappen plan gevolgd op portforward. Maar dit zou allemaal niet hebben gehoeven als tele2 zo moeilijk deed. We leven in 2016 en kan niet eens online gamen! En ik moet heel technisch gaan lopen doen om dat te kunnen. Betekend nu dat elk tele2 gebruiker met ps3 dit probleem heeft? Schandalig.
Als het goed is, zou iedereen dit moeten tegenkomen, ja.
Gezien PSN een aantal poorten nodig heeft via waar de verbinding vrij kan vloeien, en deze poorten standaard niet open staan. Maar dit is niet iets van Tele2, per se. Ik kwam het bij mijn vorige provider ook tegen.

Heb je alleen de poorten open gezet die ik heb aangegeven, of ook de andere poorten die in het portforwarding artikel stonden?
Je hebt niet nog een losse router op je modem aangesloten, toch?
Reputatie 7
Badge +5
Poorten open zetten in het Modem van Tele2 gaat niet werken, je kunt een externe Router aansluiten en deze dan in DMZ mode zetten.
Dan de externe Router configureren.
Ik heb inderdaad allemaal gedaan! Nee geen extra router tussen gezet. Ik had voorheen ziggo. En toen deed er zich geen problemen voor. Bij een kennis die kpn heeft, ook niet. Zonder er iets aan te veranderen. Ik snap dat je iets aan of uit moet vinken.. Maar deze hele ratjetoe..?! 😮
Ja, handig is het absoluut niet, helemaal mee eens.

In mijn optiek, als je sowieso van dit soort dingen af wil, is het beste om een goede router te kopen. Je zult hier erg veel profijt van hebben. Je hebt meer controle over je internetverbinding en je WiFi bereik zal ook sterk toenemen.
Maar ja, een goede router is niet de goedkoopste.
Reputatie 7
Badge +5
Dat klopt wat dat betreft is het bij Ziggo veel beter geregeld, die hebben ook bandbreedte genoeg.
Betaal je ook wat meer voor.
Heb zelf ook Ziggo, Gamen via de PS4 is totaal geen probleem ook al staat hij op NAT type 3.
Gamen is bij Tele2 nog een ondergeschoven kindje.

En voor een goede Router tik je al gauw een €100,- neer.
Badge +2
Probeer deze eens.

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/nat-type-ps4-open-maken-de-tg789bvn-49337
Ik heb er inmiddels aardig kromme tenen van gekregen. Het is zo dat je bij tele2 dus als een user inlogt. Dus dan kan je al niet veel.
En ik heb een router, maar niet zo'n hele dure. Dus dat ga ik niet eens proberen.
Verder heb ik op andere fora gelezen dat andere dergelijke modem/routers wel gelijk werken met nat type 2. Door je zelf in te loggen als admin kun je dmv een enkele vinkje bij de upnp dit veranderen.
Zoals het hoort lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +5
Ook een goedkope router heeft een admin account, straalt je Wifi niet echt ver dan gebruik je een lange UTP kabel die van het Tele2 Modem naar de router gaat ( weet niet hoever jij van het Modem zit)
Hoe het Modem en externe Router te configureren is is in een eerdere post uitgelegd.
Dat kan ik wel proberen straks. Hier zit alles bij elkaar. Ps3 heb ik ook bekabeld zitten. Moet ik dan de router van de modem uitschakelen of kwestie van puur die router er tussen zetten? En dan op die router inloggen als admin en het zelfde doen als wat ik eerst deed?
Reputatie 7
Badge +5
Router aan het Modem van Tele2 Koppelen, dan inloggen op het adres van je externe router.
Deze configureren/instellen.
Hoe sluit ik dat nu aan? Want nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb mijn modem. En mijn sitecom router. Welke draad steek ik nu waar?
Vanuit mijn modem het LAN punt naar de router? En vanuit de router naar ps3? Of vanuit de modem ethernet4 naar de router modem?!
Reputatie 7
Badge +5
Het Modem sluit je aan op de WAN poort van je router, je PS op een LAN poort van je Router
Hij zegt dat ik dan internet toegang he b
Mijn modem heeft een oranje wan toegangspoort en 4 ethernet poorten. Mijn router 4 lanpoorten en 1 blauwe met een modemtoegangspoort.
Reputatie 7
Badge +5
Steek de UTP kabel in de ethernet poort van je Tele2 Modem (lan poort)
Die koppel je dan in de blauwe ethernet poort van je router (wan poort)
Steek de UTP kabel die van je PS3 afkomt in een van de 4 overige netwerkpoorten van je Router (lan poorten)

Wan betekend Wide Area Network
Lan betekend Local Area Network