Problemen met connectie multiplayer (Minecraft) op xbox one via technicolor modem

• 14 januari 2020
  • 3 reacties
  • 174 x bekeken

Xbox werkt prima, ook alle multiplayer, behalve specifiek de directe multiplayer van Minecraft (servers zijn wel bereikbaar). Ik heb al veel geprobeerd maar kom er niet uit:

• Mijn NAT type is open zegt de x-box, dus dat is goed
  • ik heb een statisch ip ingesteld in de router, en mijn xbox meldt hetzelfde ip als ik de connectie check, dus dat klopt
  • Als ik via de wifi van de buren speel, dan lukt het wel, dus het is echt een lokaal probleem
  • Ik heb alle voor mij bekende poorten open gezet in de router (volgens https://portforward.com/minecraft-xbox-one-edition/):

Maar nog steeds werkt het niet. Ik kan wel Minecraft friends zien die online zijn, maar ik kan ze niet joinen. Na een tijdje laden verschijnt er een “could not connect” melding.

extra info: Ik heb ook een vaste pc, apple TV en een airport express (voor extra 5ghz wifi netwerk) via LAN op de router aangesloten. De xbox verbind met de wifi van de router zelf, en dus niet via de secundaire wifi van de airport express. Dat had ik ook al geprobeerd maar lijkt ook niet te werken.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Lees deze Link eens door, oftewel deze you tube  videos bekijken.

Succes ermee.

Lees deze Link eens door, oftewel deze you tube  videos bekijken.

Succes ermee.

Dan voor de tip. Lijkt dat filmpje uitgaat van ports voor eigen Minecraft server op PC, en niet over standaard multiplayer op xbox, maar ik kan het allicht eens proberen.

Update: port uit het filmpje toegevoegd maar helaas… nog geen verbetering.

Ik begin sterk te twijfelen of de router port forwarding wel goed werkt. Kan het dat dat gedeelte gewoon stuk is terwijl de rest wel werkt?